Stationair problemen...

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 13:10 #1075001 door Mathy van Nisselroy
Stationair problemen... is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Beste sleutelaars,

Skepp heeft het volgende probleem.
Ze liep altijd mooi stationair dwz zo rond de 800 rpm. Sinds kort echter loopt ze stationair zo rond de 1500 rpm.
Ik heb inmiddels de foutcodes uitgelezen, niets aan de hand, de CIS klep (stappenmotor) gereinigd én zes verschillende andere geprobeert, geen resultaat, ik heb de gaskleppositieschakelaar vervangen, die was idd kapot, maar nog steeds draait ze rond de 1500 rpm! En ik heb een andere LMM geprobeert helaas ook zonder resultaat.
Ook heb ik zekering 1 eruit gehad om zo de eventuele foutcodes te wissen en daarna weer uitgelezen, 1-1-1 en 1-1-1 en 1-1-1.

Dus wie heeft er nog ideeën over wat ik zou kunnen proberen? Alvast mijn dank!

Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 13:14 #1240667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic valse lucht
Valse lucht had je al op gecontroleerd ? Met name stuk tussen LMM en gasklep, met als zijlus de CIS klep ? Inlaatspruitstuk zit nog goed vast en strak op de kop ? Gasklep komt goed op zn rustpositie ? Schijf zit stevig vast in de as ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 13:24 #1240669 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic yep
Hoi Henk,
 
ja, heb ik allemaal gecontroleerd, had ik misschien even moeten vermelden.
Wat ik ook nog kan melden is dat wanneer ik de motor start ze mooi stationair loopt, maar zodra ik het gas indruk en weer los laat blijft ze bij de 1500 rpm hangen. Wanneer ik de motor uitzet en direct weer start loopt ze weer netjes, even gas geven en ze blijft weer hangen.......
Vreemd niet?
 
GG,
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 13:42 #1240672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaskabelmechanisme
Gaskabelmechanisme wellicht....komt deze wel terug in oorspronkelijke stand?


groet,

Jacow 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 13:55 #1240673 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic lijkt me wel...
Hey Jacow,
 
dat lijkt me wel, anders zou ik wanneer ik de motor uit heb gezet en direct weer start zonder het gaspedaal aan te raken de motor toch weer hoger in toeren moeten gaan draaien?
Maar iig bedankt voor het mee denken!
 
GG,
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 15:40 #1240679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic juist niet lijkt mij
Je zegt dat de motor pas hoger in toeren loopt zodra je aan je gaspedaal komt.. dan zou het dus wel degelijk aan je gaskabel of smoorklep oid. kunnen liggen.
Succes en groet, Michiel 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 15:56 #1240681 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic smoorklep?
Ik heb de gaskabel uitgesloten omdat wanneer de motor te hoog in toeren draait en ik hem vervolgens uitzet, dus zonder aan het gas te komen, en hem direct daarna weer start, ook zonder aan het gas te komen, de motor wel netjes 800 rpm loopt. Dit zou niet zo zijn wanneer de gaskabel zou blijven hangen, dan zou die weer direct naar de 1500 rpm moeten gaan.
Wat me wel is opgevallen is dat wanneer ik de luchttoevoer (de slang vanaf de LMM) bij het gasklephuis los haal en de motor start, en mijn hand tegen het gasklephuis houd om zo de luchttoevoer af te sluiten, er nog steeds erg hard gezogen wordt. Maar met mijn hand ervoor loopt ie wel mooi! Op dat moment krijgt ie dus echt alleen luchttoevoer via de CIS klep.
Ik heb het idee dat de smoorklep dus lekt op de een of andere manier, ik heb natuurlijk de boel van binnen al helemaal schoon gemaakt echter zonder resultaat.
Kan zo'n smoorklep ook slijten? Hoort het zo dat met gesloten smoorklep er nog steeds flink lucht aangzogen wordt via de smoorklep?
 
GG,
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 16:16 #1240686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe schoon is je
Hoe schoon is je luchtfilter?

groet,

Jacow 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 17:05 #1240691 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic kan kijken...
Ik weet het eerlijk gezegd niet... 
Ik kan natuurlijk even kijken, maar als de filter heel vies zou zijn zou die dan juist niet lager in toeren moeten gaan draaien vanwege een te kort aan lucht? of denk ik nu te simpel?
 
GG,
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 21:54 #1240732 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Gasklep
Hoi Miquel,
kijk ook even naar je Gasklep, deze zit met twee kleine schroefjes vast, welke wel eens los trillen. Je gasklep hangt dan iets los in z'n asje en dan kan je ook dit soort verschijnselen krijgen.
Groetjes Bouke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD