740 2.0 turbo rookt enorm!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een blokwissel gedaan aangezien het vorige blok einde verhaal was. Ik heb de 740 Turbo uit 1988 niet lopend gekocht. Het is uiteraard niet verstandig een niet lopende auto te kopen en dit werd me pijnlijk duidelijk gemaakt ook. Het blok was echt niet meer te redden.
Om die reden heb ik een kaal 940 2.0turbo onderblok met kop uit 1992 gekocht en het hele zwikkie erin gelepeld.
Beetje sap in de tank, prik in de accu en starten lopen...
Motortje liep perfect op de brug, beetje gas gaan geven en toen begon het gezeur, motor begon te pruttelen en te proesten en echt enorm te roken.
Bij het starten lijkt de motor enorm te verzuipen, enorm veel rook en allemaal gepruttel.. na een beetje gassen en een tijdje stationair te laten lopen gaat ie netjes lopen.
 
De turbo heb ik overbrugt, was bang dat deze versleten was en teveel olie gebruikte. De turbo is uitgesloten dus aangezien het probleem blijft.
De luchtmassameter heb ik niet doorgemeten( had tot op een half uurtje geleden na hier geen meetinformatie over), maar de draad in de LMM lijkt me goed.
Er komt geen olie uit de carterontluchting, bij het stationair lopen ZONDER de carterontluchting aangesloten rookt de auto nauwelijks meer als normaal. Sluit ik de carterontluchting weer aan of houd ik me vinger erop dan lijkt het weer alsof de stoomboot van de sint aankomt.
Mijn vragen:
- Hoe word de brandstof aanpassing (langer inspuiten) berekend bij het type zonder turbodruksensor?[De 740 heeft geen sensor op de turboslang zitten, de 940turboslang die ik toevallig erbij heb heeft wel een sensor hierop zitten]
- Hoe kan ik de co2 fatsoenlijk afstellen?
- Word de omloopluchtklep alleen geschakeld bij het desalereren?
- Wie kan me helpen aan een fatsoenlijk kabelboomschema waarbij ik alle conectoren inclusief kabel en klemnummers kan herleiden tot aan het motorblok?Ik had een schema opgestuurd gekregen, maar veel meer als de draadkleurtjes kon ik hierniet uithalen. ik wil zien wat waar heen leid.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
wat is het motortype van de 940-motor?
Heb je sensoren wel overgezet van het ene blok op het andere? (LH-spul werkt niet op een Motronic ECU en vice versa)
is de brandstofdrukregelaar misschien lek? (veel te veel benzine in de inlaat via het vacuumslangetje)
Zo maar een paar pointers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb de sensoren over gezet, ik houd alleen wel een tempratuur sensor over volgens mij.
Brandstofdrukregelaar heb ik niet gechecked.. wel is me een lichte lekkage opgevallen bij 1 van de injectoren. Maar of dit het rare lopen en het overmatig roken veroorzaken is me nog niet duidelijk.
 
Thnx voor je antwoord trouwens, kun je me nog iets duidelijker vertellen over waar je pricies op doeld met "LH-spul" ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoop dat wanneer ik de tank volgooi en nog eens een goede 100km rijd het probleem wel opgelost is. ben bang dat het gewoon vuil is wat nu nog de laatste klachten oplevert.
Het blok heeft wel even, maar niet lang op zn kant gelegen.
 
Op naar de APK!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gaat de goeie kant op! suc6!Stan schreef : Ik heb wat sensors omgewisselt, een lekkage op de injectierail opgelost en een goed stuk gereden met de auto... Hij loopt een stuk beter nu, roken is ook wat minder geworden.
Ik hoop dat wanneer ik de tank volgooi en nog eens een goede 100km rijd het probleem wel opgelost is. ben bang dat het gewoon vuil is wat nu nog de laatste klachten oplevert.
Het blok heeft wel even, maar niet lang op zn kant gelegen.
Op naar de APK!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb het even opgezocht, maar kan inderdaad geen B200FT vinden voor 1991, dus de kans dat die origineel in de 740 hing is erg klein. Of het is geen B200FT maar een B230FT geweest. In dat geval kon hij weleens wat erg rijk lopen, zeker als de injectoren van de oorspronkelijke motor gebruikt zijn.
Dus: ofwel puur het FT blok gebruiken en de complete ET computer, sensoren ed overschroeven. Mogelijk moet je dan ook de nokkenas wisselen, weet ik niet. Of andersom: de complete FT injectie, computers en draadboom overzetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Ik kan wel een B200FT van 1991 of 1992 vinden ( bij de mondiale tabel) Maar voor 1988 niet toen is de 2.0 alleen met motronic (ET)geleverd. Of er moet al een andere motor in hebben gezeten natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.