distributieriem Volvo V70

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 16:30 #1070586 door V700 register
distributieriem Volvo V70 is gemaakt door V700 register
Ik ben de eerste eigenaar van een volvo V70 2.4 -140pk ((December 1999) en deze auto heeft 105000 km gelopen. De garage waar ik woon (buitenland) zeg dat bij de 105000 km beurt de distributieriem vervangen dient worden (en waterpomp etc) omdat de auto 9 jaar oud is. Er wordt een prijsopgave gedaan van Euro 1000. Ik vraag mij af of dit echt noodzakelijk is.
 Graag advies en alvast bedankt!
Robert Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 16:40 #1215957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervangen .........
De riem altijd vervangen na 4 vier jaar, ongeacht het aantal kilometers. De prijs van 1000 euro lijkt me aan de hoge kant, maar ik weet niet in hoevere de V70 afwijkt van de 940 en dan zou ik eerder aan een bedrag van om en nabij de 600 euro denken.

Jacques

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 17:00 #1215960 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk
Kijk ook eens op 850 forum daar de eerste V70 eigenlijk een 850 was.
Wellicht weten ze het daar.
Maar vervangen zou ik altijd doen.
Als de snaar breekt gaat het veel meer kosten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 17:19 #1215961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 850 forum
Inderdaad even kijken op het volvo850forum.nl.
Jouw riem staat in de boeken garant voor 120.000km of 7 jaar. De documentatie verschilt echter, soms wordt er gesproken over 5 jaar. Als de riem kapot gaat heb je bijna zeker alle kleppen krom. Om maar niet te spreken over de arbeidsuren en overige zaken die met deze reparatie gemoeid zijn.
M.a.w.: <u>vervangen!</u> Controleer goed op speling/bijgeluiden van de looprol, spanrol en waterpomp. Bij twijfel altijd vervangen. Overigens is het een goede gewoonte in 850-land om de waterpomp bij iedere 2e riemwissel te vervangen. Spanner moet zeer moeizaam werken, indrukken neemt minimaal een kwartier in beslag. Gaat het sneller, dan is de spanner kapot (of heb je hem zelf kapot gedrukt). Zorg ook voor een setje nokkenaskeerringen achter de hand want die gaan wel eens lek.
De dealer is overigens helemaal niet duur met dit klusje.
&#160;
Gr

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 18:21 #1215971 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie auto
Maar mijn gevoel zegt dat je uiteindelijk bij het verkeerde Volvo-vereniging bent ingeschreven.
Tenzij je natuurlijk nog een 700 of 900 in de garage heb staan ...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 19:40 #1215975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanduiding
V700 lijkt natuurlijk wel wat op V70. Aanvullend op de post van Mark: De volvo 700 vereniging is bedoeld voor eigenaren van de 740/760/780, de 940/960 en S/V90. De motoren in de V70 zijn anders, voor hele specifieke vragen/antwoorden heb je hier aangewezen op misschien een paar mensen die hier ook ervaring mee hebben, genoemd 850 forum kan je vast ook verder helpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 20:12 #1215980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel dank voor alle
Veel dank voor alle reacties. Mark, ik zal maken dat ik weg kom van deze web-site...
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 23:42 #1216024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Normaal
Ik heb het net bij mijn V70 diesel laten doen, kosten waren ongeveer 1100 euro (compleet vervangen inclusief waterpomp)
Tezamen met de groete beurt, een nieuwe luchtmassameter en een krukaspoelietrillingsdemper wasik een leuek 2300 euro kwijt, maar de wagen rijdt weer als nieuw en kan er weer een paar jaar tegen aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 23:58 #1216018 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Niet weg

lobert schreef : Veel dank voor alle reacties. Mark, ik zal maken dat ik weg kom van deze web-site...

De vervangings termijn ligt bij 150.000 km of 10 jr.
Je hoeft niet direct weg hoor. Zoals een voorgaande schrijver al beaamde hier zijn ook wel mensen die de V70 kennen. Bovendien is er niet veel verschil met de 960 / S-V90 wat betreft distributie.
De vervangings termijn V70 1999 ligt bij 150.000 km of 10 jr.
Met ingang van bouwjaar 2000 is de termijn 8 jr!
&#160;
De distributieriem ligt er bijna zo lang op en zou dus vernieuwd kunnen worden.
De waterpomp en ook de spanrol en omlooprol vernieuwen is bij een complete wissel aan te bevelen. Bij het vernieuwen kan eventueel gekeken worden of b.v. de waterpomp nog tot  weer de volgende riemwissel mee kan.  
Prijzen globaal:
 D-riem 50€, Spanrol 50€, omlooprol 40€, waterpomp 65€. Werkuren ong. 3 uur.
Wanneer de distributie gedemonteerd is kunnen gemakkelijk andere gebreken zoals lekkende krukas- en of nokkenaskeeringen ontdekt worden. Waarneer dit het geval is lopen de kosten natuurlijk op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2008 11:26 #1216044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet normaal

mderijke schreef : Ik heb het net bij mijn V70 diesel laten doen, kosten waren ongeveer 1100 euro (compleet vervangen inclusief waterpomp)
Tezamen met de groete beurt, een nieuwe luchtmassameter en een krukaspoelietrillingsdemper wasik een leuek 2300 euro kwijt, maar de wagen rijdt weer als nieuw en kan er weer een paar jaar tegen aan.

Je kan een diesel 850/875 niet vergelijken met een benzinemodel. Bij de diesel wordt ook de riem van de brandstofpomp vervangen, inclusief looprol. Daarna het statisch (mechanisch) en dynamisch afstellen m.b.v. de computer. Dan ga je al snel richting een ander bedrag.
De TS heeft de weg naar het 850 forum al gevonden trouwens.
Gr

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD