distributieriem Volvo V70
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag advies en alvast bedankt!
Robert Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jacques
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wellicht weten ze het daar.
Maar vervangen zou ik altijd doen.
Als de snaar breekt gaat het veel meer kosten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jouw riem staat in de boeken garant voor 120.000km of 7 jaar. De documentatie verschilt echter, soms wordt er gesproken over 5 jaar. Als de riem kapot gaat heb je bijna zeker alle kleppen krom. Om maar niet te spreken over de arbeidsuren en overige zaken die met deze reparatie gemoeid zijn.
M.a.w.: <u>vervangen!</u> Controleer goed op speling/bijgeluiden van de looprol, spanrol en waterpomp. Bij twijfel altijd vervangen. Overigens is het een goede gewoonte in 850-land om de waterpomp bij iedere 2e riemwissel te vervangen. Spanner moet zeer moeizaam werken, indrukken neemt minimaal een kwartier in beslag. Gaat het sneller, dan is de spanner kapot (of heb je hem zelf kapot gedrukt). Zorg ook voor een setje nokkenaskeerringen achter de hand want die gaan wel eens lek.
De dealer is overigens helemaal niet duur met dit klusje.
 
Gr
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tenzij je natuurlijk nog een 700 of 900 in de garage heb staan ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tezamen met de groete beurt, een nieuwe luchtmassameter en een krukaspoelietrillingsdemper wasik een leuek 2300 euro kwijt, maar de wagen rijdt weer als nieuw en kan er weer een paar jaar tegen aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De vervangings termijn ligt bij 150.000 km of 10 jr.lobert schreef : Veel dank voor alle reacties. Mark, ik zal maken dat ik weg kom van deze web-site...
Je hoeft niet direct weg hoor. Zoals een voorgaande schrijver al beaamde hier zijn ook wel mensen die de V70 kennen. Bovendien is er niet veel verschil met de 960 / S-V90 wat betreft distributie.
De vervangings termijn V70 1999 ligt bij 150.000 km of 10 jr.
Met ingang van bouwjaar 2000 is de termijn 8 jr!
 
De distributieriem ligt er bijna zo lang op en zou dus vernieuwd kunnen worden.
De waterpomp en ook de spanrol en omlooprol vernieuwen is bij een complete wissel aan te bevelen. Bij het vernieuwen kan eventueel gekeken worden of b.v. de waterpomp nog tot weer de volgende riemwissel mee kan.
Prijzen globaal:
D-riem 50€, Spanrol 50€, omlooprol 40€, waterpomp 65€. Werkuren ong. 3 uur.
Wanneer de distributie gedemonteerd is kunnen gemakkelijk andere gebreken zoals lekkende krukas- en of nokkenaskeeringen ontdekt worden. Waarneer dit het geval is lopen de kosten natuurlijk op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kan een diesel 850/875 niet vergelijken met een benzinemodel. Bij de diesel wordt ook de riem van de brandstofpomp vervangen, inclusief looprol. Daarna het statisch (mechanisch) en dynamisch afstellen m.b.v. de computer. Dan ga je al snel richting een ander bedrag.mderijke schreef : Ik heb het net bij mijn V70 diesel laten doen, kosten waren ongeveer 1100 euro (compleet vervangen inclusief waterpomp)
Tezamen met de groete beurt, een nieuwe luchtmassameter en een krukaspoelietrillingsdemper wasik een leuek 2300 euro kwijt, maar de wagen rijdt weer als nieuw en kan er weer een paar jaar tegen aan.
De TS heeft de weg naar het 850 forum al gevonden trouwens.
Gr
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.