B230FT probleem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2007 21:08 #1062015 door V700 register
B230FT probleem is gemaakt door V700 register

Hallo allemaal, wij zitten met een probleem met onze 745 uit 1987 met een b230FT motor.

Koude start = prima.

Stationair toerental = 1100rpm dus te hoog.

Warme start: slecht na 10/15sec doorstarten slaat de motor moeizaam aan. Hierbij lijkt het als de motor verzopen is.

Tijdens het rijden met de auto af en toe een hikje.

Dit alles na revisie van de motor, waarbij deze helemaal uit de auto geweest is.

De cis-klep is goed, bougies vernieuwd. gaskleppositieschakelaar klikt bij het bewegen van de klep. LMM is goed.

Door welke temperatuursensor wordt het koude start toerental geregeld?

Met vriendelijke groet,

Tim Prins

<a href=" www.volvorallypower.nl/ "> www.volvorallypower.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2007 21:25 #1179926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan inderdaad de

Kan inderdaad de tempsensor van de ECU zijn en je weet het antwoord eigenlijk al het is de achterste onder het inlaatspruitstuk, overigens is het niet zo ingewikkeld om dit uit te vinden, stekker eraf, als je temperatuurmeter er mee nokt is het de verkeerde. Sommige types kunnen ook een gekombineerde tempsensor hebben dan heeft ie drie pootjes.

Groeten,Co. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2007 21:26 #1179927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkende injector
Doet me denken aan een lekkende injector, <a href="/node/12620#comment-61699">pas zo iets gezien bij Lieme Huib Osinga</a> (B204FT).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2007 22:08 #1179930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema gestuurd

Hoi Tim,

Uit mijn werkplaatshandboek 740 760 modeljaar 1987 heb ik het schema (2 bladzijden) voor de LH2.2 jetronic van de B230FT gescand en aan je toegestuurd. Wellicht heb je er wat aan bij je zoektocht. (samen 3 MB, ik hoop dat het in je hotmailadres past)

Johan refereert aan de lekkende injector(en) die in mijn B204FT zaten en is geruild met andere exemplaren van Johan. Sindsdien geen startproblemen meer.

Groeten, succes,

Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2007 22:34 #1179935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CO

nvliet schreef :
Kan inderdaad de tempsensor van de ECU zijn en je weet het antwoord eigenlijk al het is de achterste onder het inlaatspruitstuk, overigens is het niet zo ingewikkeld om dit uit te vinden, stekker eraf, als je temperatuurmeter er mee nokt is het de verkeerde. Sommige types kunnen ook een gekombineerde tempsensor hebben dan heeft ie drie pootjes.

Groeten,Co. 

Het antwoord al weten?

Nee daar ben ik nog niet helemaal zeker van. De temperatuursensor verklaart volgens mij nog niet het slechte starten (warm) Ik zat op de te denken aan de Hallsensor bij de ontsteking. Volgens mij haalt hij daar zijn toerental-signaal vandaan?

Groet,

Tim

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 12:58 #1179964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Connector van de LMM en/of kabelbomen???

Ha Tim,

Te hoog stationair toerental, slecht aanslaan bij warme motor? Als je direct na een koude start eens "juttert" aan de LMM, wat ervaar je dan? Al het toerental verandert, dan ZOU het wel eens aan slechte verbinding van de LMM connector kunnen liggen. Veelal wordt die als veroorzaker van verkeerde informatie over het hoofd gezien, zeker omdat de bekabeling in het algemeen vaak als een gegeven dat niet verdacht is, wordt beschouwd.

Wat verder bekend is, is dat de kabelboom, die in de motorruimte ligt, in de modeljaren tot 1988 niet goed bestand is gebleken tegen olie, vet en vocht. Dat komt in de ommanteling en tast de isolatie van de bedrading aan. Inmiddels zijn die kabelbomen dus al 20 jaar oud en zeer waarschijnlijk daardoor "besmet". Temperatuurverschillen en vochtige buitenlucht kunnen dan meer van invloed zijn.

Groeten,

Lieme Huib 

&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 20:11 #1179995 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sommige oudere FT's hebben
sommige oudere FT's hebben 2 toerentalsensors, wel allebei achter bij de bak maar 1 daarvan is van je ECU de andere is voor de ontsteking er zijn er ook die hem in het ontstekingshuis hebben zitten, gewoon even kijken, wat ik trouwens las over lekkende injectoren snijdt ook wel hout, een andere wat ik met mijn eigen FT uit 1988 heb gehad was het brandstofpomprelais, symptomen zijn dan, minimaal 2 x moeten starten koud en waardeloos starten als ie warm is, relais vervangen, beide problemen opgelost, relais uit elkaar gehaald om te kijken wat er fout was, niets te vinden, doorgesoldeert, weer geprobeert, probleem niet opgelost, heb de ouwe dus weggemikt.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2007 10:31 #1180070 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bekend
Klinkt een beetje als het vervolg-probleem dat we bij Coos ook hebben gehad: nadat de Hall-gever was vervangen, stratte Coos koud heel prima. Maar toen hij warm gereden was, ineens dus niet meer...

Daar was inderdaad het draadje van de temperatuursensor de boosdoener, als ik me niet vergis. Als je zoekt naar een draadje "Red Coos" of iets dergelijks, kom je waarschijnlijk ook foto's van het een en ander tegen. Draadje moet van ergens begin deze zomer zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2007 11:29 #1180084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Factor lezen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon de Factor700 lezen.....;-)

Linkje naar de terugblik <a href="/node/12141?highlight=revival" target="_blank">staat hier</a>, de rest vindt je met de zoekfunctie, zoek dan op Revival of TurboCoos.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2007 13:03 #1180104 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Factor
factor zit nog in mijn koffertje, nog geen tijd voor gehad/gemaakt!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC