B230FK LPT/LPi stampen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 08:56 #1061761 door V700 register
B230FK LPT/LPi stampen is gemaakt door V700 register

Mijn 940 B230FK loopt niet lekker. Gevoel van enig stampen en stoten. Af en toe in noodlooop. Doet zich op benzine en lpg voor.

Kan het aan de BDP sensor liggen vraag ik mij af. Wat zijn daar de symptomen van?

groeten,

Sicco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 09:21 #1177870 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die van mij...

... deed het af en toe. Bleek dat er een bougiekabel loszat. Dus check ze even.

Onder het motto 'de eenvoudigste oplossing eerst'  Succes.

Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 11:51 #1177892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knock-sensor.

Ik heb het eens gehad met een Saab, waar de knock-sensor van defect was.

Controleer die even, loshalen, contactjes insprayen, sensor eraf, vuil/roest verwijderen, terugschroeven. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 12:14 #1177893 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en om antwoord op je vraag te geven:

Hoi Sicco,

dat kan dus idd aan je BDP sensor liggen. Mij  is verteld, dat een beschadigde mantel (alufolie) voor storing kan zorgen als je wordt ingehaald door een opgevoerd en electrisch niet afgeschermd scootertje. (dat opgevoerd is alleen om aannemelijk te maken dat ie je inhaalt..:-)

Bij mij resulteerde dat in af en aan inhouden, zo nu en dan verhoogd stationair toerental, twee maal een salvo backfires, twee maal heel slecht of zelfs niet aanslaan van de motor. (wat voor dat moment opgelost werd door aan de kabel van de sensor te rommelen en deze een beetje vrij te leggen)

Bij mij was de mantel beschadigd door de koelvloeistofpijp die van de waterpomp achter het blok langs loopt en de voorlopige vervanger had een gare mantel. Tijdelijk opgelost door deze met alutape van 3M te omwikkelen. Na het plaatsen van een nieuwe waren alle bovengenoemde problemen vertrokken.

Suc6, Boy

PS: mijn errorcode gaf dat ook aan, kan die van jou niet uitgelezen worden mbv Baseman's stekker?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 17:53 #1177921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic loshalen bdp sensor

OK bedankt voor jullie tips.

Ik zal de bdp er eens afhalen en bekijken. De knocksensor heb ik er vorige week al af gehad en schoongemaakt. Geen resultaat daarvan lijkt het. Ook heb ik de LMM er uit gehad en schoongespoten met remmenreiniger. Had wel het idee dat ik wat meer pk's kon voelen.

Verder heb ik net bougies vervangen NGK's. Kabels,verdeler en rotor heb ik vorig jaar vervangen en een paar maanden geleden nog geinspecteerd en schoongemaakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 21:44 #1177953 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bdp sensor lijkt OK

BDP sensor losgehaald, lastig bijkomen zeg met de aircodroger aan de ene kant en via de andere kant de lpi injector 4e cilinder.

Visueel geen beschadigingen waargenomen, dus even schoongeveegd en maar weer teruggezet. Is van een merk met een logo met rechthoekje en twee kleine rondjes, nummer erin gedrukt 9539. Zegt mij niks. Is dat kwaliteit?

Maar eens zien of ik misschien nu toch minder last heb van het gevoel van licht stampen en enig schokken bij optrekken en constant op ca. 3000 rpm.

Starten doet de volvo overigens prima en door de MBC leuke trekkracht. Ik krijg er alleen niet meer dan 0,6 bar uit. Kan geen lekken vinden en heb de WGA al geshimmed naar voorbeeld JanV.

groeten,

Sicco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 22:05 #1177960 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het goed is wel.

Boy Bakhuys schreef :
PS: mijn errorcode gaf dat ook aan, kan die van jou niet uitgelezen worden mbv Baseman's stekker?

Volgens mij heb je een 940 est. bj 1995 (model 1996) met een klepje rechts langs de handrem, of midden onder het afdekplaatje in de middenarmsteun.

Als ie daar zit (vrijwel zeker, want MY1996) kun je hem ermee uitlezen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 22:30 #1177968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlezen volvo

OK, dan moet ik maar eens even langs de dealer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2007 22:40 #1180335 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oplossing slecht lopen/verzuipen

Uiteindelijk afgelopen weekend helemaal een slechte motor op gas en benzine. Maandag bij gasboer en dealer langs. Wijzen naar elkaar en hebben geen tijd. Zelf maar besloten om in ieder geval de lambdasonde te vervangen. 's avonds even de krik eronder en een steun geplaatst. minpool los gegooid en de nieuwe universele lambdasonde van delphi a E 85,- erin gezet. Even 10 km op benzine om in te leren, ging al goed en daarna op lpg. Tot nu toe weer zonder problemen op de weg. Bedankt voor het meedenken. Motor reageert beter en loopt mooier. Oude sonde helemaal onder de roet en andere deeltjes. Preventief vervangen zoals ergens in de lpg documentatie is dus wel aan te bevelen.

Ik ga er van uit dat de motor nu ook weer een stuk zuiniger zal zijn.

groeten,

Sicco

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2007 20:36 #1180425 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic kilometerstand

Hey Sicco,

Ik ben benieuwd, wat is je huidige kilometerstand? Ik ben wel benieuwd hoelang een lambdasonde het in de praktijk volhoud, al is het een test van 1 op 1. Volgens het boekje 150.000 km.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC