lekkage oliekeerring achter krukaspoelie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo allemaal.
Sinds enkele weken lekt de oliekeerring achter de krukaspoelie van mijn Volvo 740, bwjr. 1990, type motor B230F, kilometerstand ondertussen 360.000 km. Door de garage is de keerring in korte tijd reeds tweemaal vervangen, echter hij blijft lekken. Bij de garage, niet zijnde een Volvo garage, weet men het eigenlijk niet meer. Men denkt er mogelijk aan weer een nieuwe keerring aan te brengen, echter dan geen originele van de Volvo. Echter het achterhalen van de preciese maten van de keerring is nog niet gelukt. Wie heeft in het verleden soortgelijke problemen gehad? Is er iemand die een oplossing weet? Is er iemand die misschien de juiste maten van de keerring kan aangeven?
Graag reactie, Krijn Sweers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Krijn,
Misschien een hele domme opmerking, maar zit je carterontluchting niet verstopt, als die verstopt zit bouwt je motorblok druk op vanbinnen en omdat je achterste krukaskeerring de grootste is blaast die eruit. wat ook wel eens helpt als het echt door de keerring zelf komt, is kijken op de krukas het gedeelte waar de keerring op afdicht of daar een ingevreten spoor zit, is dat zo dan moet je proberen om de keerreing er ietje dieper of juist ondieper in te tikken zodat ie niet op dat oude spoor draagt, omdat het zo oud is kan dit wel eens voor een verrassing zorgen, ik zou zelf overigens eerst de carterontluchting checken, ook het vacuumslangetje en de aansluiting naar het inlaatspruitstuk, voor imitatiekeerringen, moet je even Nordicar bellen, die heeft ze, of kan ze bestellen voor je. Ze sturen ze ook naar je op desgewenst.

groeten, Co.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Er zijn voor jouw geval speciale keerringen waarbij de afdichtlip anders is uitgevoerd zodat deze meer naar voren zit en daarom nooit in de onstane slijtgroef kan lopen.
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Timen ,
Heb jij daar een bestelnr van, ik denk nl dat mijn 240 (B200E)daar ook aan toe is,
Groetn, Co.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik meen dat Stefa de fabrikant is. De firma Eriks heeft ook veel industriele afdichtingen
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarschijnlijk betreft het onderdeelnummer 6842160, voor de auto van Krijn.
MAAR volgens een plaatje in Vadis kun je daarbij als je het vliegwiel verwijderd hebt. En tevens valt die keerring over een kogellager met seger-ring heen.
En geloof het of niet: een 240 met 200E heeft dezelfde onderdelen.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt gelijk leon, waarschijnlijk verkeerd gelezen, het verhaal met de oliekeerring blijft, alleen heb ik bij voorste keerring ook al eens gehad dat het niet de krukaskeerring was maar de nokkenaskeerring, de olie liep voorlangs naar beneden en het leek net alsof de krukaskeerring lek was.

- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
nvliet schreef :
Je hebt gelijk leon, waarschijnlijk verkeerd gelezen, het verhaal met de oliekeerring blijft, alleen heb ik bij voorste keerring ook al eens gehad dat het niet de krukaskeerring was maar de nokkenaskeerring, de olie liep voorlangs naar beneden en het leek net alsof de krukaskeerring lek was.
No offence Co
Ja het blijft met dit soort lekkages het beste om alles schoon te spuiten en van boven naar onder op lekkages af te speuren.