lekkage oliekeerring achter krukaspoelie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2007 16:46 #1061145 door V700 register
lekkage oliekeerring achter krukaspoelie. is gemaakt door V700 register

Hallo allemaal.

Sinds enkele weken lekt de oliekeerring achter de krukaspoelie van mijn Volvo 740, bwjr. 1990, type motor B230F, kilometerstand ondertussen 360.000 km. Door de garage is de keerring in korte tijd reeds tweemaal vervangen, echter hij blijft lekken. Bij de garage, niet zijnde een Volvo garage, weet men het eigenlijk niet meer. Men denkt er mogelijk aan weer een nieuwe keerring aan te brengen, echter dan geen originele van de Volvo. Echter het achterhalen van de preciese maten van de keerring is nog niet gelukt. Wie heeft in het verleden soortgelijke problemen gehad? Is er iemand die een oplossing weet? Is er iemand die misschien de juiste maten van de keerring kan aangeven?

Graag reactie, Krijn Sweers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2007 17:13 #1174050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Domme opmerking????

Krijn,

Misschien een hele domme opmerking, maar zit je carterontluchting niet verstopt, als die  verstopt zit bouwt je motorblok druk op vanbinnen en omdat je achterste krukaskeerring de grootste is blaast die eruit. wat ook wel eens helpt als het echt door de keerring zelf komt, is kijken op de krukas het gedeelte waar de keerring op afdicht of daar een ingevreten spoor zit, is dat zo dan moet je proberen om de keerreing er ietje dieper of juist ondieper in te tikken zodat ie niet op dat oude spoor draagt, omdat het zo oud is kan dit wel eens voor een verrassing zorgen, ik zou zelf overigens eerst de carterontluchting checken, ook het vacuumslangetje en de aansluiting naar het inlaatspruitstuk, voor imitatiekeerringen, moet je even Nordicar bellen, die heeft ze, of kan ze bestellen voor je. Ze sturen ze ook naar je op desgewenst.

groeten, Co. 

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2007 21:26 #1174067 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Keerringen

Er zijn voor jouw geval speciale keerringen waarbij de afdichtlip anders is uitgevoerd zodat deze meer naar voren zit en daarom nooit in de onstane slijtgroef kan lopen.

Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2007 12:06 #1174102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nr

Timen ,

Heb jij daar een bestelnr van, ik denk nl dat mijn 240 (B200E)daar ook aan toe is,

Groetn, Co.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2007 19:49 #1174114 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Stefa

Ik meen dat Stefa de fabrikant is. De firma Eriks heeft ook veel industriele afdichtingen

Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2007 21:43 #1174118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic speedy sleeve
naast de oplossing van Timen bestaat ook de mogelijkheid on over het afdichtvlak een zgn speedy sleeve te zetten. Dan heb je weer een nieuw glad oppervlak waartegen de oliekeerring kan sealen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2007 21:57 #1174120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgens Vadis

Waarschijnlijk betreft het onderdeelnummer 6842160, voor de auto van Krijn.

MAAR volgens een plaatje in Vadis kun je daarbij als je het vliegwiel verwijderd hebt. En tevens valt die keerring over een kogellager met seger-ring heen.

En geloof het of niet: een 240 met 200E heeft dezelfde onderdelen. 

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2007 19:53 #1174174 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Zou ik het verkeert lezen(als enige?)

Volgens mij schrijft de topic starter: : "Sinds enkele weken lekt de oliekeerring achter de krukaspoelie van mijn Volvo 740"  Daar wordt toch de voorste krukaskeerring mee bedoelt?? En volgens mij zit die bij een 740(en ook bij de mijne) niet achter het vliegwiel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2007 20:29 #1174179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad

Je hebt gelijk leon, waarschijnlijk verkeerd gelezen, het verhaal met de oliekeerring blijft, alleen heb ik bij voorste keerring ook al eens gehad dat het niet de krukaskeerring was maar de nokkenaskeerring, de olie liep voorlangs naar beneden en het leek net alsof de krukaskeerring lek was.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2007 20:53 #1174180 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Lekkage

nvliet schreef :
Je hebt gelijk leon, waarschijnlijk verkeerd gelezen, het verhaal met de oliekeerring blijft, alleen heb ik bij voorste keerring ook al eens gehad dat het niet de krukaskeerring was maar de nokkenaskeerring, de olie liep voorlangs naar beneden en het leek net alsof de krukaskeerring lek was.

No offence Co  

Ja het blijft met dit soort lekkages het beste om alles schoon te spuiten en van boven naar onder op lekkages af te speuren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC