Kabel gezocht voor aansluiten CD-speler op radio CR-906

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2025 15:06 - 15-07-2025 17:51 #1477895 door ADRIAANB234FT
Mijne dames en heren,
Om via bluetooth muziek te kunnen streamen vanaf mijn mobiel naar de radio (CR-906), wil ik een bluetooth adapter aansluiten op de CD-ingang achterop de radio. De kabel met steker die daar voor nodig is, heeft een 8 pins mini DIN-steker (male). Die zijn nog wel te krijgen, maar Volvo gebruikte een steker met platte pinnen. Sommige fabrikanten - dus ook Volvo - hebben hiervoor gekozen om de consument te dwingen alleen originele, merkspecifieke accessoires aan te schaffen. De momenteel verkrijgbare stekers hebben weliswaar dezelfde rangschikken (3-3-2), maar ronde pinnen in plaats van platte. Dus volgens een expert gaat dat niet werken.
Wie heeft er nog een losse Volvo aansluitkabel liggen die ik kan overnemen? Of mogelijk weet iemand een manier hoe dit probleem te omzeilen.
Ja, een nieuwe autoradio met bluetooth kopen kan altijd nog, maar ik houd het voorlopig liever bij de originele Volvo-radio. Naast het uiterlijk bevalt die mij verder prima.

Adriaan

Laatst bewerkt 15-07-2025 17:51 door ADRIAANB234FT.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
15-07-2025 22:54 - 15-07-2025 22:56 #1477899 door BartJu
Niet echt antwoord op je vraag, maar misschien wel van nut: 
Ik heb niet zo'n ingang, ik gebruik een Roidmi 3S Mojietu die bluetoth ontvangt en dan via FM weer uitzendt. Zo heb ik dus bleutooth via de 96.4FM.
Werkt prima, al zijn er soms regios waar het wat stoort wegens andere zenders op die frequentie. Dit is overigens instelbaar. 
Plaatjes zie je hier :
Past in sigarettenaansteker en klaar, lekker simpel. Bol heeft het niet meer, bij een chinese site wel nog te viden voor ca E14.
Voor de mooi heb ik m weggewerkt, met een  autostekkerdoos , daangesloten op acterzijde van de originele. Geheel licht achter de bkleding bij voeten bijrijder, met een usb laadkabel er weer uit.

O ja, kijk eens op  www.oldtimerautoradio.nl/
Misschien hebben ze daar nog wat?
Laatst bewerkt 15-07-2025 22:56 door BartJu.

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2025 07:44 #1477904 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Kabel gezocht voor aansluiten CD-speler op radio CR-906
Dankjewel Bart, mooi opgelost. Bruikbaar alternatief. Hoop voorlopig nog even op een originele Volvokabel. Die zal toch ergens te vinden zijn, dunkt me.

Adriaan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC