Ontluchten geen ABS.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2022 01:04 #1111472
door V700 register
Ontluchten geen ABS. is gemaakt door V700 register
Hoi,
Een goede vriend van mij heeft een volvo 940 van 1991 b200ft m46 zonder abs. De flexibele remleidingen vooraan aan beide zijden moeten vervangen worden voor de apk. Het is een model zondar ABS en heeft dus aan elke zijde 2 flexibels. Kan iemand mij uitleggen wat de beste manier is om ze te vervangen en hoe nadien de procedure is om te ontluchten?
Alvast bedankt!
Een goede vriend van mij heeft een volvo 940 van 1991 b200ft m46 zonder abs. De flexibele remleidingen vooraan aan beide zijden moeten vervangen worden voor de apk. Het is een model zondar ABS en heeft dus aan elke zijde 2 flexibels. Kan iemand mij uitleggen wat de beste manier is om ze te vervangen en hoe nadien de procedure is om te ontluchten?
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 97
05-12-2022 16:27 #1472106
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic dop op het reservoir laten zitten en afplakken.
De dop op het reservoir van de remolie laten zitten en het beluchtingsgaatje in die dop goed afplakken. Doe je ding bij de leidingen beneden en mors zo weinig mogelijk. Dan voorzichtig ontluchten. Zo een one-man bleeding set is daar handig bij. Zeker als je met zijn tweeën ben, dan kan het bijna niet mis. Ook bijtijds het reservoir aanvullen. Je moet eigenlijk dat balans-contactje tussen de twee triangel rem-systemen los halen. Ik heb dat een keer gedaan, hoop gedoe voor het weer storingsvrij vast zit. Sindsdien laat ik hem zitten en ontlucht zonder geweld, makkie an.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 112
05-12-2022 18:02 #1472108
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Folie
Als variant op afdichten beluchtingsgaatje kan je ook een stukje huishoud folie/ plastic zakje, etc tussen reservoir en dopje spannen. Doel van dit alles is luchtdruk ‘weghouden’ / vacuüm creëren van de remvloeistof voorraad zodat deze niet / nauwelijks uit t laagste punt vloeit. De rest gewoon Reinier volgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2022 18:30 #1472109
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt!!
Bedankt!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2022 13:14 #1472116
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rempedaal op de bodem
dan loopt er ook geen remolie uit.
Met een stok tussen pedaal en rugleuning van de voorstoel. rugleuning naar voren draaien
Met een stok tussen pedaal en rugleuning van de voorstoel. rugleuning naar voren draaien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 97
07-12-2022 14:33 #1472117
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic weet je dat zeker?
Rempedaal op de bodem, Dan zet je toch juist druk op het systeem??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2022 16:45 #1472119
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als ie der eenmaal is
lekt het niet meer 
Kan pas als de slang al los is. Veel loopt er tot die tijd niet uit
Ik begin altijd met de folie methode. Meestal gaat dat goed. Als het toch lekt zet ik het pedaal op de bodem
Kan pas als de slang al los is. Veel loopt er tot die tijd niet uit
Ik begin altijd met de folie methode. Meestal gaat dat goed. Als het toch lekt zet ik het pedaal op de bodem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 112
07-12-2022 22:29 #1472122
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Lekkage langs aanslagrandjes
Loop je bij de manier van geheel intrappen pedaal niet t risico op beschadiging van de cupjes omdat deze door gebrek aan tegendruk over de ontstane aanslagrandjes heen bewegen? Kortom, t zelfde risico als bij ontluchten remsysteem dmv. Geheel intrappen pedaal en daarna ontluchtingsnippel dichtdraaien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
08-12-2022 00:29 #1472123
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Standaard
Hallo Volvisti
Een paar keer pompen en dan het pedaal ingetrapt houden en dat een paar keer herhalen is de standaard methode om remmen te ontluchten. Als je het met twee man doet.
groetjes
Mathy
Een paar keer pompen en dan het pedaal ingetrapt houden en dat een paar keer herhalen is de standaard methode om remmen te ontluchten. Als je het met twee man doet.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
08-12-2022 15:13 #1472125
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic pompen
Het pompen dient om het systeem onder druk te brengen. is het systeem op druk, dan ingedrukt houden. daarna de nippel van de remklauw of remcilinder kort openen. de remolie spuit dan naar buiten en neemt de lucht mee. direct de nippel dichtdraaien. pas daarna het rempedaal loslaten zodat er geen lucht wordt teruggezogen. De klassieke ambachtelijke manie is om een stukje transparante slang aan de nippel vast te maken en het uiteinde in een jampotje met remolie te hangen. net zo lang doorgaan totdat je geen luchtbellen meer langs ziet komen. daarna de volgende remklauw onderhanden nemen. ben je klaar dan moet het rempedaal keihard aanvoelen wanneer je het intrapt. Je begint bij de klauw die het verst van de hoofdremcilinder verwijderd is en eindigt bij de klauw die er het dichtst bij is. let wel op dat je het oliepeil in het remvloeistofreservoir op peil houdt, anders wordt er weer lucht in het systeem gezogen. Het moge duidelijk zijn dat je uiterst schoon moet werken, rommel in een remsysteem is funest. Het feitelijk effect bij een fataal ongeluk is dat je je achteraf geen kopzorgen meer kan maken over de oorzaak.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





