Filtertje?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2021 00:47 #1110864
door Mathy van Nisselroy
Filtertje? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Onder de motorkap, tegen de paravan zit een filtertje, dat ooit doorzichtig was. (Ik meende dat ik daar een foto van had gemaakt, maar helaas...) Ik had het idee dat dat van de ruitensproeiers was. Maar toen ik onlangs het slangetje er vanaf trok en de ruitensproeierhendel bediende, kwam er uit de sproeiers wel vloeistof, maar uit slangetje en filter kwam niks. Kan iemand me vertellen waar dat filtertje voor is?
groetjes
Mathy
Onder de motorkap, tegen de paravan zit een filtertje, dat ooit doorzichtig was. (Ik meende dat ik daar een foto van had gemaakt, maar helaas...) Ik had het idee dat dat van de ruitensproeiers was. Maar toen ik onlangs het slangetje er vanaf trok en de ruitensproeierhendel bediende, kwam er uit de sproeiers wel vloeistof, maar uit slangetje en filter kwam niks. Kan iemand me vertellen waar dat filtertje voor is?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2021 02:26 #1468156
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Bijzonder filtertje
Dat is waarschijnlijk het filtertje dat niets filtert waardoor niets schoon blijft. Niet weghalen want dan wordt niets vuil. Komt wel vaker voor, ik had een vacuum eenwegklep op het schutbord. Die deed ook niets. Ik heb 'm laatst toch maar weggehaald en er gebeurde niets. Dus hij werkte wel.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2021 23:33 #1468175
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Maak
Anders eens een nieuwe foto en plaats deze.
Ben wel benieuwd welk filtertje dat is. Of waar het voor is.
Ben wel benieuwd welk filtertje dat is. Of waar het voor is.
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2021 01:33 #1468176
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Ruitensproeier terugslagklep?
Als het een zwart/wit zoals jij het noemt "filtertje" is bij de ruitensproeierslangen, zijn het de terugslagkleppen die ervoor zorgen dat de ruitenvloeistof niet tot de tank terugloopt; oftewel wanneer je aan de hendel trekt je niet eerst 4x droog zwaait voor de vloeistof op je raam zit. 2 jaar terug nieuw bij de dealer gehaald, dus ik gok dat het nog moet kunnen. Het nummer kan ik van het weekend voor je opzoeken, maar in vadis oid kan het het ook vinden
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2021 14:12 #1468179
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Géén terugslagklep
Hallo newvolvo
Nee, het is gegarandeerd geen terugslagklepje. Die heb ik al eens vervangen. Het ding dat ik bedoel is (lees: was) doorzichtig. Binnenin is zie je iets dat lijkt op het materiaal dat ook als luchtfilter wordt gebruikt. Het hele dingetje is ongeveer zo groot als een vingerhoedje. En als ik de slang eraf trek en aan de hendel trek, dan sproeien de sproeiers gewoon, terwijl er niks uit de slang komt en ook niks uit het filterje.
Als het vanavond niet te laat/te donker is als ik de auto op ga halen bij de garage (uitlaat toch niet helemaal lekvrij, waardoor ie aardig rammelt als je gasgeeft), zal ik dan even een foto maken van het dingetje. Als ik het niet weer vergeet.
groetjes
Mathy
Nee, het is gegarandeerd geen terugslagklepje. Die heb ik al eens vervangen. Het ding dat ik bedoel is (lees: was) doorzichtig. Binnenin is zie je iets dat lijkt op het materiaal dat ook als luchtfilter wordt gebruikt. Het hele dingetje is ongeveer zo groot als een vingerhoedje. En als ik de slang eraf trek en aan de hendel trek, dan sproeien de sproeiers gewoon, terwijl er niks uit de slang komt en ook niks uit het filterje.
Als het vanavond niet te laat/te donker is als ik de auto op ga halen bij de garage (uitlaat toch niet helemaal lekvrij, waardoor ie aardig rammelt als je gasgeeft), zal ik dan even een foto maken van het dingetje. Als ik het niet weer vergeet.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2021 21:36 #1468201
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foto van het filtertje
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2021 23:37 #1468204
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Waar
gaan de leidinkjes heen die er aan vastzitten dan ?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2021 00:44 #1468209
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ..
Hallo Peter
Geen idee. Schijnbaar niet naar de sproeiers en het pompje van de ruitensproeiervloeistof.
groetjes
Mathy
Geen idee. Schijnbaar niet naar de sproeiers en het pompje van de ruitensproeiervloeistof.
groetjes
Mathy
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2021 01:07 #1468210
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Nee
Okee, dat bleek toen je het filtertje er tussenuit haalde.Dat had geen effect.
Maar ik zou denken dat je zo'n leiding kan volgen en kijken waar die uitkomt.
Maar ik zou denken dat je zo'n leiding kan volgen en kijken waar die uitkomt.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2021 06:28 #1468212
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Achteraf ingebouwd?
Lijkt mij een universeel aftermarket filtertje wat ik bij mijn auto nog nooit ben tegengekomen.
Misschien een vorige eigenaar die het handig vond om die er tussen te plaatsen?
Misschien een vorige eigenaar die het handig vond om die er tussen te plaatsen?
Moderators: Jerry Stam