Volvo 780 slaat af direct na starten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2019 21:00 #1108845
door V700 register
Volvo 780 slaat af direct na starten. is gemaakt door V700 register
Beste Volvo-liefhebbers,
Sinds een jaar of vijf ben ik de trotse bezitter van een Volvo 780 2 liter turbo.
Deze heb ik destijds overgenomen van Gerard van der Bend.
De afgelopen jaren heb ik eigenlijk op een paar kleine vervangingen na geen noemenswaardige problemen gekend.
Sinds een paar weken echter, slaat de 780 direct na het starten af.
Ben net verhuisd naar Arnhem en heb m naar de dichtsbijzijnde garage laten slepen.
Daar hebben ze na wat gemor aan bedrading (heb het woord startonderbreking horen vallen, deze schijnt ooit buiten werking te zijn gesteld) de boel weer aan het draaien gekregen, maar uiteindelijk zonder echt de oorzaak te achterhalen.
Nu deed ie t de afgelopen twee weken dus prima, maar inmiddels goed het probleem zich weer voor.
Ben zelf niet handig met auto's dus mijn vraag is de volgende:
Wat kan het zijn, zodat ik de monteur op weg kan helpen, of:
welke garage/monteur moet ik benaderen in de omgeving Arnhem om het op te lossen?
Ik hoor graag van u
Met vriendelijke groet,
Jeen Berting
Sinds een jaar of vijf ben ik de trotse bezitter van een Volvo 780 2 liter turbo.
Deze heb ik destijds overgenomen van Gerard van der Bend.
De afgelopen jaren heb ik eigenlijk op een paar kleine vervangingen na geen noemenswaardige problemen gekend.
Sinds een paar weken echter, slaat de 780 direct na het starten af.
Ben net verhuisd naar Arnhem en heb m naar de dichtsbijzijnde garage laten slepen.
Daar hebben ze na wat gemor aan bedrading (heb het woord startonderbreking horen vallen, deze schijnt ooit buiten werking te zijn gesteld) de boel weer aan het draaien gekregen, maar uiteindelijk zonder echt de oorzaak te achterhalen.
Nu deed ie t de afgelopen twee weken dus prima, maar inmiddels goed het probleem zich weer voor.
Ben zelf niet handig met auto's dus mijn vraag is de volgende:
Wat kan het zijn, zodat ik de monteur op weg kan helpen, of:
welke garage/monteur moet ik benaderen in de omgeving Arnhem om het op te lossen?
Ik hoor graag van u
Met vriendelijke groet,
Jeen Berting
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2019 21:46 #1454554
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Brandstofpomp lijkt me. Dan
Brandstofpomp lijkt me. Dan komt er geen of onvoldoende benzine.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2019 21:54 #1454555
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of....
Of het witte brandstofpomp relais?
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
14-05-2019 00:56 #1454558
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Even spanning meten op roze draad die van uit de linker wielkuip
naar de tank loopt. Als de spanning daar weg valt en motor afslaat, dan even beginnen met brandstofrelais op werking te testen.
Om zeker te zijn zou je op de roze draad een constante spanning kunnen zetten. Als ie dan wel blijft lopen kan het het relais zijn maar ook de startonderbreker.
De startonderbreker kan dus ook zeker een veroorzaker zijn. Die laat em starten en gelijk weer afslaan als ie de juiste code niet krijgt.
Van welk jaar is je 780 overigens? Weet je welke injectie van Bosch er in zit?
Om zeker te zijn zou je op de roze draad een constante spanning kunnen zetten. Als ie dan wel blijft lopen kan het het relais zijn maar ook de startonderbreker.
De startonderbreker kan dus ook zeker een veroorzaker zijn. Die laat em starten en gelijk weer afslaan als ie de juiste code niet krijgt.
Van welk jaar is je 780 overigens? Weet je welke injectie van Bosch er in zit?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2019 07:32 #1454559
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tweeliter turbo in de 780 is
Tweeliter turbo in de 780 is toch altijd een B200ET? Dan zit er een motronic in.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2019 09:22 #1454563
door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic B200ET 1987
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2019 09:55 #1454562
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Monteur
Een monteur (heet tegenwoordig autotechnicus) kan niet op weg worden geholpen. Het is bij een haperende monteur net als bij een haperend onderdeel, gewoon vervangen.
Ik gok dat deze monteur niet over een bedradingsschema beschikte. Dat is absoluut noodzakelijk voor dergelijke klussen, soms ook bij de doorgewinterde profs
In Nijmegen zit Chris van der Peijl, ik ben wel eens bij 'm geweest voor moeilijk verkrijgbare onderdelen. Veel 7 en 9 serie wagens in onderhoud en in restauratie. Niet zo'n flitsend gladde dealer, maar wel een vent met de mentaliteit van de oude stempel en met liefde voor zijn vak. Maakte op mij een zeer goede indruk.
www.oranjegaragevanderpeijl.nl/home
Ik gok dat deze monteur niet over een bedradingsschema beschikte. Dat is absoluut noodzakelijk voor dergelijke klussen, soms ook bij de doorgewinterde profs
In Nijmegen zit Chris van der Peijl, ik ben wel eens bij 'm geweest voor moeilijk verkrijgbare onderdelen. Veel 7 en 9 serie wagens in onderhoud en in restauratie. Niet zo'n flitsend gladde dealer, maar wel een vent met de mentaliteit van de oude stempel en met liefde voor zijn vak. Maakte op mij een zeer goede indruk.
www.oranjegaragevanderpeijl.nl/home
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
14-05-2019 12:12 #1454567
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tja, als het motronic is
Dan kan de pomp aansturing nog steeds een probleem zijn inclusief de startonderbreker.
Maar hoe het allemaal loopt met welke kleuren weet ik niet uit het hoofd.
Maar meten is weten.
Dus gewoon spanning meten bij de pomp begint het mee.
Maar hoe het allemaal loopt met welke kleuren weet ik niet uit het hoofd.
Maar meten is weten.
Dus gewoon spanning meten bij de pomp begint het mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2019 12:32 #1454568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tips!
Allen bedankt!
Zoals gezegd ben ik zelf helaas niet zo handig met auto's. Ik ga Van der Peijl in Nijmegen bellen, die heeft idd een heleboel oudere Volvo's in zijn stal, dat ziet er goed uit.
Ik hou u op de hoogte!
Zoals gezegd ben ik zelf helaas niet zo handig met auto's. Ik ga Van der Peijl in Nijmegen bellen, die heeft idd een heleboel oudere Volvo's in zijn stal, dat ziet er goed uit.
Ik hou u op de hoogte!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2019 12:34 #1454569
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tip
Ha Jur, bedankt voor de tip.
Ik ga ze even bellen.
Met vriendelijke groet,
Jeen
Ik ga ze even bellen.
Met vriendelijke groet,
Jeen
Moderators: Jerry Stam