Deltamil knoppen en tellerunitschroeven

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2019 20:48 #1108668 door Mathy van Nisselroy
Deltamil knoppen en tellerunitschroeven is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti

Vanavond heb ik moeten vaststellen, dat de knoppen van m'n Deltamil-airco niet meer op hun plek willen blijven zitten. Het lijkt erop, dat er een stukje kunststof niet meer wil blijven zitten, waardoor de Deltamilknoppen én het gat niet meer afdichten én de knoppen bij de minste of geringste aanraking in het dashboard verdwijnen. De hele Deltamil-rommel eruitgooien en vervangen door een ECC heeft m'n voorkeur, maar daar beginnen professionele bedrijven niet aan. En Alexander Satter woont me te ver weg. Dus voorlopig zoek ik even een andere oplossing voor de knoppen. Ideeën zijn meer dan welkom.

Het stukje plastic is overigens waarschijnlijk ergens in het dashboard c.q. de ruimte waar ook de radio in zit, verdwenen. En dat zelfde geldt waarschijnlijk voor drie van de vier schroeven waarmee de tellerunit vast hoort te zitten. Mocht iemand daar nog een handvol van hebben rondslingeren en die tegen een kleine vergoeding af willen staan...

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2019 15:54 #1453096 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Kijk maar eens bij een sloper
Kijk maar eens bij een sloper. Deltamills zijn best veel toegepast. Dus goed vindbaar.
Anders zijn er vast wel andere schakelaars. Ze schakelen toch alleen aan/uit?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2019 20:31 #1453101 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Knop
Hallo Lex

Ja, alleen aan en uit. Maar Volvo heeft helaas, als ik me niet heel erg vergis, nooit twee knoppen op één plaatje gemaakt. Dus zodat ze maar één plek innemen. En ik heb al een tweede Deltamil-schakelaar geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Het standaard gat is gewoon net iets te groot voor de Deltamil-schakelaars (die Deltamil bij BMW inkoopt).

groetjes

Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2019 21:52 #1453105 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic In Lelystad op de sloop lag
In Lelystad op de sloop lag laatst een 944 met onder andere een deltamill. Ik heb er de cruise control en electrische antenne uit meegenomen.
Als je wilt, kan ik woensdag kijken of ik het bedieningspaneel mee kan nemen?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2019 00:59 #1453110 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Willem

Aan een derde set identieke knoppen heb ik helaas weinig. Ik zoek een alternatief, dat beter past en als het even kan ook beter uitziet. Maar bedankt voor je aanbod.

groetjes

Mathy

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2019 01:25 #1453111 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Denk
dat het vraagt om een stukje huisvlijt.
Hoe weet ik niet. Ken dat Deltamill spul niet.
Maar het moet toch op te lossen zijn lijkt me.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2019 01:41 #1453112 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Torx-schroeven
Hallo Willem

Mocht je toch toevallig al voor een andere reden naar de sloop gaan en je hebt tijd over, kun je dan eens kijken of de vier Torx-schroeven waarmee de tellerunit vastzit aan het aluminium frame nog te redden zijn? Inmiddels liggen drie van die ... ergens in m'n dashboard waar ik ze waarschijnlijk pas vind als ik ze niet meer nodig heb.

groetjes

Mathy

PS mochten er meer 940's staan, dan neem ik ook graag meer dan vier tellerunittorxschroeven van je over. Je weet maar nooit.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2019 11:50 #1453117 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die moet ik opvissen waar ik
Die moet ik opvissen waar ik ze zelf heb achtergelaten want ik heb zelf de tellerset gedemonteerd. Ik zal morgen even kijken of ze nog vindbaar zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2019 11:52 #1453118 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic BTW: ken je het nieuwere
BTW: ken je het nieuwere climate-control bedieningspaneel van Deltamill? Dat heb ik 1 keer echt in een auto gezien, en een paar keer op plaatjes. Is dus vrij zeldzaam maar misschien wel precies wat je wilt. Zouden we moeten uitzoeken of dat ook 1:1 op je huidige deltamill past, daar heb ik geen idee van.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2019 20:50 #1453133 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Willem

Als ze er niet te veel geld voor willen, kun je dat paneel van de Deltamil CC gerust meenemen. Al was het alleen al vanwege de curiosa factor. Eigenlijk wil ik zelf een originele ECC, maar het zou jammer zijn als dit paneel straks een keer in de pers verdwijnt.

groetjes

Mathy

PS mocht er meer bij dat paneel horen, dan hoor ik het wel. (Bij een originele ECC horen een aantal sensoren, misschien is dat bij de Deltamil CC ook zo)

Moderators: Jerry Stam