Fluittoon in Spanje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2018 23:13 #1108262
door V700 register
Fluittoon in Spanje. is gemaakt door V700 register
Zoals de titel al doet vermoeden zit ik met een fluittoon. In Spanje.
Vervelend want hij treed vooral op bij kruissnelheid. Erg leuk met een goede 2500km nog op het programma.
De fluittoon lijkt wel uit de middenconsole te komen, is na een goede duizend km komen opzetten eens ik in het zeer warme Spanje ben gearriveerd en ik kan het niet echt thuisbrengen.
- Lijkt nog het beste op een turbo die zachtjes fluit ( maar ik heb een 740 met b230k ) of alsof je oren fluiten wanneer je juist een te luid concert hebt bijgewoond. Begint rondt 110km/u duidelijk hoorbaar te worden en op 120km/u voor mij te irriteren, sneller dan lijkt het weer minder te zijn. Ik kan de toon manipuleren door wat met de gaspedaal te spelen ... dan denk je aandrijflijn maar als ik pakweg 60 of 80 ga rijden op een binnenbaan in het zelfde toerentalbereik is het onmogelijk te reproduceren.
Iemand heeft me al eens het radio ontstoringsrelais gesuggereerd, aan de raamlijsten is niet plotseling wat veranderd ( en lijkt het dan uit de middenconsole te komen ? ) . Tussenaslager dan ... maar waarom dan alleen zo luid op 120 op de snelweg ?
Ideeen ? Ben wel twee weken op dezelfde plek met een andere auto ter beschikking dus een plaatselijke herstelling hoort wel tot de mogelijkheden maar als ik dan wat zou kunnen aanwijzen zou leuk zijn ...
Vervelend want hij treed vooral op bij kruissnelheid. Erg leuk met een goede 2500km nog op het programma.
De fluittoon lijkt wel uit de middenconsole te komen, is na een goede duizend km komen opzetten eens ik in het zeer warme Spanje ben gearriveerd en ik kan het niet echt thuisbrengen.
- Lijkt nog het beste op een turbo die zachtjes fluit ( maar ik heb een 740 met b230k ) of alsof je oren fluiten wanneer je juist een te luid concert hebt bijgewoond. Begint rondt 110km/u duidelijk hoorbaar te worden en op 120km/u voor mij te irriteren, sneller dan lijkt het weer minder te zijn. Ik kan de toon manipuleren door wat met de gaspedaal te spelen ... dan denk je aandrijflijn maar als ik pakweg 60 of 80 ga rijden op een binnenbaan in het zelfde toerentalbereik is het onmogelijk te reproduceren.
Iemand heeft me al eens het radio ontstoringsrelais gesuggereerd, aan de raamlijsten is niet plotseling wat veranderd ( en lijkt het dan uit de middenconsole te komen ? ) . Tussenaslager dan ... maar waarom dan alleen zo luid op 120 op de snelweg ?
Ideeen ? Ben wel twee weken op dezelfde plek met een andere auto ter beschikking dus een plaatselijke herstelling hoort wel tot de mogelijkheden maar als ik dan wat zou kunnen aanwijzen zou leuk zijn ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 01:35 #1449181
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onder
Hallo Simon
Het radioontstoringsrelais zit onder de motorkap, dat klinkt niet alsof het uit de middenconsole komt. Het geluid komt dus eerder van onder, tussen de stoelen?
groetjes
Mathy
Het radioontstoringsrelais zit onder de motorkap, dat klinkt niet alsof het uit de middenconsole komt. Het geluid komt dus eerder van onder, tussen de stoelen?
groetjes
Mathy
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 09:01 #1449184
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Beetje vaag verhaal waarbij
Beetje vaag verhaal waarbij het raden is wat er al onderzocht is. Daarom maar wat vragen:
- is het gekoppeld aan de snelheid: blijkbaar wel
- is het gekoppeld aan het toerental?
- heb je de auto op de brug gehad om de wiellagers te controleren?
- heb je er al een garage naar laten kijken?
- heb je een schuifdak?
- komt het geluid niet van de achterkant (differentieel)?
- is het geluid er ook als de radio helemaal uit staat?
- automaat of handbak. Zit er genoeg olie in de versnellingsbak?
- wordt de versnellingsbak veel warmer dan normaal?
- is de olie in de stuurbekrachtiging op peil?
- heeft de auto airco?
De forumbezoekers die echt verstand van techniek hebben, kunnen van nog wel meer en betere vragen verzinnen.
- is het gekoppeld aan de snelheid: blijkbaar wel
- is het gekoppeld aan het toerental?
- heb je de auto op de brug gehad om de wiellagers te controleren?
- heb je er al een garage naar laten kijken?
- heb je een schuifdak?
- komt het geluid niet van de achterkant (differentieel)?
- is het geluid er ook als de radio helemaal uit staat?
- automaat of handbak. Zit er genoeg olie in de versnellingsbak?
- wordt de versnellingsbak veel warmer dan normaal?
- is de olie in de stuurbekrachtiging op peil?
- heeft de auto airco?
De forumbezoekers die echt verstand van techniek hebben, kunnen van nog wel meer en betere vragen verzinnen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 10:49 #1449188
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou zeggen ja wat betreft
Ik zou zeggen ja wat betreft gekoppeld snelheid en niet aan toerental. Stilstaand of traag rijden in lagere versnelling op hetzelfde toerental als snel rijden en het is er niet.
Voor ik vertrok heb ik aan de voortrein gewerkt: schokdempers, spoorstangen, stuurhuis vervangen en uitgelijnd. Op dat moment niet de minste speling vooraan op de lagers naar mijn bescheiden mening. Onmogelijk is het niet, nog een goede 500km tot bestemming en dan kan ik wel langs een garage gaan of de auto eens opkrikken.
Koppeling en naaldlager zijn nieuw, bak is vervangen en volgens de garage voorzien van nieuwe olie. Ik veronderstel dat ik daar op mag vertrouwen. Tussenlager was naar hun mening nog goed ook al had ik gevraagd het te vervangen. Het is niet onmogelijk dat het nu alsnog de geest begint te geven veronderstel ik. Dat tussenlager hier laten vervangen zie ik niet echt zitten. Als ze daar een fout maken zit ik met trillingen de komende 2000km. Differentieel dat denk ik niet, ik heb de olie net vervangen en dat zag er ok uit. Hoe weet ik of een versnelingsbak warmer wordt als normaal ? Mijn vorige bak was letterlijk aan gort met een vastgelopen lager en ik meen me te herrinneren dat het metalen gedeelte van de pook echt heet was.
Geen airco, wel schuifdak, ...
Er staan wel winterbanden onder de auto, daar had ik even niet aan gedacht. Vraag me af of die kunnen fluiten op een heet wegdek ?
Voor ik vertrok heb ik aan de voortrein gewerkt: schokdempers, spoorstangen, stuurhuis vervangen en uitgelijnd. Op dat moment niet de minste speling vooraan op de lagers naar mijn bescheiden mening. Onmogelijk is het niet, nog een goede 500km tot bestemming en dan kan ik wel langs een garage gaan of de auto eens opkrikken.
Koppeling en naaldlager zijn nieuw, bak is vervangen en volgens de garage voorzien van nieuwe olie. Ik veronderstel dat ik daar op mag vertrouwen. Tussenlager was naar hun mening nog goed ook al had ik gevraagd het te vervangen. Het is niet onmogelijk dat het nu alsnog de geest begint te geven veronderstel ik. Dat tussenlager hier laten vervangen zie ik niet echt zitten. Als ze daar een fout maken zit ik met trillingen de komende 2000km. Differentieel dat denk ik niet, ik heb de olie net vervangen en dat zag er ok uit. Hoe weet ik of een versnelingsbak warmer wordt als normaal ? Mijn vorige bak was letterlijk aan gort met een vastgelopen lager en ik meen me te herrinneren dat het metalen gedeelte van de pook echt heet was.
Geen airco, wel schuifdak, ...
Er staan wel winterbanden onder de auto, daar had ik even niet aan gedacht. Vraag me af of die kunnen fluiten op een heet wegdek ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 10:51 #1449189
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik op bstemming ben ga ik
Als ik op bstemming ben ga ik alvast de auto uitladen en eens op een rustig stuk baan met de vrouw achter het stuur en de ramen dicht eens luisteren.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 11:51 #1449191
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic voelen aan de naven bij het stoppen.
Als er 1 naafkap of wiel of wieldop heter is dan de rest weet je waar je moet zoeken.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 12:27 #1449193
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Eerlijk gezegd hoor je nu
Eerlijk gezegd hoor je nu niet op winterbanden door Spanje te rijden....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 17:31 #1449200
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat voelen aan de wielen is
Dat voelen aan de wielen is een goed idee. Ik zal hier ook maar eens ergens het niveau van de versnellingsbak laten checken voor de zekerheid.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2018 01:09 #1449213
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bij 110-120 kan je nog terug
Bij 110-120 kan je nog terug uit de vijf/overdrive naar de 4e, of bij een automaat uit de overdrive naar 3. Is het geluid er dan ook?
Omdat je met spelen met gaspedaal het geluid kan beinvloeden, verwacht ik in elk geval iets mechanisch: een door de wind gemaakte fluittoon (voorruitstrip oid) zou minder snel veranderen.
Omdat je met spelen met gaspedaal het geluid kan beinvloeden, verwacht ik in elk geval iets mechanisch: een door de wind gemaakte fluittoon (voorruitstrip oid) zou minder snel veranderen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2018 09:23 #1449217
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan alle versnellingen
Ik kan alle versnellingen nemen zonder problemen. Ondertussen wat in het Engels aan googlen geweest en ik ben lang niet de eerste die in vijfde het probleem heeft dus ik vrees dat het een lager is in de versnellingsbak. Ik ga niet langs de kant staan maar als ik terug ben kan ik waarschijnlijk weer eens op zoek naar een andere M47 bak ... jammer want deze steekt er nog maar een half jaar onder. Dat is 150€ die niet echt gerendeerd heeft. Misschien heeft hij het altijd gehad maar is het nu pas bovengekomen omdat ze er bij montage 80w90 hebben ingedaan ... ik heber het raden naar.
Ik merk ook dat de bak wat lekt aan de uitgaande as, schijnt ook wel een symptoom te zijn van een versleten bak en niet zo zeer de keerring die uit zichzelf begint te lekken.
Ik merk ook dat de bak wat lekt aan de uitgaande as, schijnt ook wel een symptoom te zijn van een versleten bak en niet zo zeer de keerring die uit zichzelf begint te lekken.
Moderators: Jerry Stam