Gereedschapswagen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2018 03:01 #1108253
door V700 register
Gereedschapswagen is gemaakt door V700 register
Dag heren (en dames, maar die zijn jammergenoeg behoorlijk in de minderheid hier vrees ik)
Ik begin intussen een mooie collectie gereedschap te verzamelen: vele stukken gekocht, andere geërfd, sommige "afgeschreven" materiaal gekregen op het werk. Onlangs was ik bezig de draagarmen van de auto te wisselen en ergerde ik me aan het feit dat ik steeds heen en weer moest lopen tussen de auto en de kasten waar het materiaal in verspreid ligt. Dat moet veranderen, dus ik heb mezelf overtuigd van het feit dat ik een gereedschapswagen nodig heb zodat ik het materiaal gemakkelijk mee kan nemen naar buiten.
Op mijn vorig werk was ik verwend met een fully loaded Facom Jet+ met 7 lades, 3 modules breed. Enkele collega's hadden een Facom Chrono en op een andere afdeling hadden ze een Beta C24. Op mijn huidige werk proberen ze me nog meer te verwennen met dezelfde Facom Jet+ maar dan 4 modules breed. (Maar die halve vrachtwagen vind ik persoonlijk net iets te lang om comfortabel mee rond de bollen)
Even gezocht wat dat spul kost: fully loaded zit je snel aan 4k, maar ik heb al wat gereedschap dus ik wil gewoon een lege kar. Goed, de gereedschapswagens die ik net noemde kosten nieuw algauw 800 tot 1200 euro... voor hobbygebruik heb ik dat er toch niet voor over.
Ik hou een beetje de tweedehands sites in het oog, maar voorlopig vind ik niet meteen mooi pro spul (Sonic/Kraftwerk/Beta/Facom/Gedore/... evt Mannesmann) voor een leuke prijs... 3 à 400 euro wil ik er wel voor geven, liever niet meer dan 500 EUR (er is binnenkort een huis en verbouwing te betalen ook)
Het nieuwe spul wat in die prijsklasse valt is uiteraard allemaal merkloos of huismerk "Chinesium" en daar heb ik toch mijn twijfels over. Ik zoek iets van minstens 90 cm hoog met 7 laden. Als ik zie dat er al een "Chinesium" is vanaf 100 euro, terwijl ik weet dat een goed paar ladegelijders al snel 30 euro kost... Sommige karren worden zelfs aangeboden voor 300 met honderden tools erin waardoor je nog meer twijfelt aan de kwaliteit. Als de wagen echt goed is (en de tools gemiddeld 10 cent per stuk waard zijn) wil ik de gok wel wagen en het gereedschap de vuilbak in flikkeren, maar ik heb liever een gereedschapwagen te kopen waar ik bij wijze van spreken levenslang mee doe dan waar ik binnen 5 jaar spijt van krijg dat ik er 300 Europese dollars aan gegeven heb en het ding in de oud ijzer bak mag mikken.
Tijdens mijn zoektocht online kwam ik onder andere HBM en Datona tegen: 2 Nederlandse shops met een showroom die helaas 4u rijden is vanuit mijn nederig Belgisch dorpje. Geen zin om 8u op de baan te zijn om te zien dat hun huismerk (Chinesium met hun eigen logootje, qua looks vaak gelijkend op 99 euro noname spul) niet voldoet aan mijn hobby eisen. Het Datona spul trekt voorlopig het meest mijn aandacht: hun <a href=" www.datona.be/gereedschapswagen-zwart-7-laden.html ">matzwarte gereedschapswagen met 7 lades ziet er een mooie wagen uit voor een leuke prijs
Wat voor spul hebben jullie in de schuur staan en hoe tevreden zijn jullie van de kwaliteit? een set wielen vervangen is zo moeilijk niet, maar een geleider waar na enkele jaren de lagers vastlopen is wat lastiger te vervangen.
Ik begin intussen een mooie collectie gereedschap te verzamelen: vele stukken gekocht, andere geërfd, sommige "afgeschreven" materiaal gekregen op het werk. Onlangs was ik bezig de draagarmen van de auto te wisselen en ergerde ik me aan het feit dat ik steeds heen en weer moest lopen tussen de auto en de kasten waar het materiaal in verspreid ligt. Dat moet veranderen, dus ik heb mezelf overtuigd van het feit dat ik een gereedschapswagen nodig heb zodat ik het materiaal gemakkelijk mee kan nemen naar buiten.
Op mijn vorig werk was ik verwend met een fully loaded Facom Jet+ met 7 lades, 3 modules breed. Enkele collega's hadden een Facom Chrono en op een andere afdeling hadden ze een Beta C24. Op mijn huidige werk proberen ze me nog meer te verwennen met dezelfde Facom Jet+ maar dan 4 modules breed. (Maar die halve vrachtwagen vind ik persoonlijk net iets te lang om comfortabel mee rond de bollen)
Even gezocht wat dat spul kost: fully loaded zit je snel aan 4k, maar ik heb al wat gereedschap dus ik wil gewoon een lege kar. Goed, de gereedschapswagens die ik net noemde kosten nieuw algauw 800 tot 1200 euro... voor hobbygebruik heb ik dat er toch niet voor over.
Ik hou een beetje de tweedehands sites in het oog, maar voorlopig vind ik niet meteen mooi pro spul (Sonic/Kraftwerk/Beta/Facom/Gedore/... evt Mannesmann) voor een leuke prijs... 3 à 400 euro wil ik er wel voor geven, liever niet meer dan 500 EUR (er is binnenkort een huis en verbouwing te betalen ook)
Het nieuwe spul wat in die prijsklasse valt is uiteraard allemaal merkloos of huismerk "Chinesium" en daar heb ik toch mijn twijfels over. Ik zoek iets van minstens 90 cm hoog met 7 laden. Als ik zie dat er al een "Chinesium" is vanaf 100 euro, terwijl ik weet dat een goed paar ladegelijders al snel 30 euro kost... Sommige karren worden zelfs aangeboden voor 300 met honderden tools erin waardoor je nog meer twijfelt aan de kwaliteit. Als de wagen echt goed is (en de tools gemiddeld 10 cent per stuk waard zijn) wil ik de gok wel wagen en het gereedschap de vuilbak in flikkeren, maar ik heb liever een gereedschapwagen te kopen waar ik bij wijze van spreken levenslang mee doe dan waar ik binnen 5 jaar spijt van krijg dat ik er 300 Europese dollars aan gegeven heb en het ding in de oud ijzer bak mag mikken.
Tijdens mijn zoektocht online kwam ik onder andere HBM en Datona tegen: 2 Nederlandse shops met een showroom die helaas 4u rijden is vanuit mijn nederig Belgisch dorpje. Geen zin om 8u op de baan te zijn om te zien dat hun huismerk (Chinesium met hun eigen logootje, qua looks vaak gelijkend op 99 euro noname spul) niet voldoet aan mijn hobby eisen. Het Datona spul trekt voorlopig het meest mijn aandacht: hun <a href=" www.datona.be/gereedschapswagen-zwart-7-laden.html ">matzwarte gereedschapswagen met 7 lades ziet er een mooie wagen uit voor een leuke prijs
Wat voor spul hebben jullie in de schuur staan en hoe tevreden zijn jullie van de kwaliteit? een set wielen vervangen is zo moeilijk niet, maar een geleider waar na enkele jaren de lagers vastlopen is wat lastiger te vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2018 07:34 #1449169
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Datona
Ik heb hier zelf doppendozen, steeksleutels en nog wat andere muk van Datona liggen en ben er wel tevreden over. Heb tot nu toe 1 probleem gehad en dat was dat een kruiskoppeling in een doppendoos uit elkaar viel en die is zonder enig probleem vervangen.
Weet ook dat Timen Smit (Wp001) een deel van zijn gereedschap daar vandaan heeft.
Weet ook dat Timen Smit (Wp001) een deel van zijn gereedschap daar vandaan heeft.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-09-2018 08:45 #1449170
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Mannesmann
Ik heb destijds boedelveilingen en Marktplaats in de gaten gehouden. Uiteindelijk een volle (gebruikte) Mannesman (green line) kar overgenomen van een hobby sleutelaar die er mee stopte. Degelijke kar, zware wielen en goede geleiders. Al het gereedschap ( 6 lades) zat er nog bij + nog wat los spul van Hazet . Kostte mij 450,-. Nu, na twee jaar, werkt alles nog steeds prima.
Groet,
Pascal
Groet,
Pascal
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2018 11:07 #1449171
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Goed adres
Voor gereedschappen en andere zaken: valkenpower.nl
Er staan er ook een paar op mijn lijstje en dat is thuis. Volgende week meer dus.
Gereedschapswagens zijn overigens met en zonder vulling verkrijgbaar. Gezien seciale gereedschappen en mijn voorkeuren heeft voor mij een lege wagen de voorkeur. Deze kan van losse vakken worden voorzien. Bij enkele gereedschappen die ik kocht (zoals segerringtangen, koppelingcentreergereedschap en momentsleutels) werden vakken bijgeleverd. Ik weet alleen niet meer waar ik die vandaan heb gehaald.
Er staan er ook een paar op mijn lijstje en dat is thuis. Volgende week meer dus.
Gereedschapswagens zijn overigens met en zonder vulling verkrijgbaar. Gezien seciale gereedschappen en mijn voorkeuren heeft voor mij een lege wagen de voorkeur. Deze kan van losse vakken worden voorzien. Bij enkele gereedschappen die ik kocht (zoals segerringtangen, koppelingcentreergereedschap en momentsleutels) werden vakken bijgeleverd. Ik weet alleen niet meer waar ik die vandaan heb gehaald.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-09-2018 12:49 #1449173
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic kwaliteit van HBM
Valt mij helemaal mee. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 12:37 #1449195
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zijn er vele !
HBM heeft diverse kwaliteiten dus je kunt kiezen, je kunt ook kijken op
shop.buijtendijk.nl/search3.php?SessID=b...ng=Gereedschap+wagen
deze leveren in héél europa en hebben huismerk forum wat bijna allemaal bij de grote jongens word geproduceerd.
Mogelijkheden genoeg dus !
Mogelijkheden genoeg dus !
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 13:10 #1449196
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik
Kon aan een beuken houten kast komen met diverse lades die gelagerd waren, was door een meubel maker in elkaar gezet, het geheel zit heel degelijk in elkaar er zat alleen geen blad op. Een degelijk transport karretje met zwenkwielen en rem eronder gemaakt en een 4 cm dik multiplex blad erop die rondom 5 cm groter is dan de kast. Daarop een degelijke bankschroef en een middelgroot slijp machine en dan is er nog plek voor een kleine kolomboor machine. En ik kan nog een kleine metaal knipper met hefboom erop kwijt. Al het zware gereedschap ligt onderin en de rest is verdeeld over de lades. En ja ik heb niet van die mooie vakjes enzo maar voor ons werkt het prima zo.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 19:20 #1449203
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic 1 nadeel
Het is fraai hoor, zo'n kar maar het neemt wel vloeroppervlak in beslag.
Ook als je niet sleutelt. Vind dat wel een nadeel eigenlijk.
Hier hangt alle gereedschap aan wandrekken.
Ook als je niet sleutelt. Vind dat wel een nadeel eigenlijk.
Hier hangt alle gereedschap aan wandrekken.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 20:35 #1449209
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Niet
Als je hem naast de werkbank kwijt kunt. Wij gebruiken hem ook als verlengstuk van de werkbank. Als mijn pa een werkstuk in de bankschroef heeft zitten dan pak ik even de andere bankschroef die op de verrijdbare gereedschap kar zit.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 21:45 #1449211
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Dan wel maar
Naast de werkbank rekken met Volvo onderdelen hier.
Of ik moet de werkbank korter maken en dan zo'n kar er weer naast.
Hmm.
Of ik moet de werkbank korter maken en dan zo'n kar er weer naast.
Hmm.
Moderators: Jerry Stam