ophangrubbers kraken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2018 12:36 #1108139
door V700 register
ophangrubbers kraken is gemaakt door V700 register
bij elke drempel kraken de ophangrubbers van mijn volvo 940; de volvodealer heeft alles gesmeerd, maar het kraken blijft en de garage heeft alleen nog de mogelijkheid de rubbers te vervangen, waarbij ze meedelen dat dat eigenlijk niet voor de hand ligt.. Wat nu te doen? Graag advies, Joop Sondorp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2018 17:30 #1448488
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doe er ....
PU rubbers in .die kraken niet en leven langer.
groet Marcel.
groet Marcel.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2018 00:21 #1448492
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti
Maar PU "rubbers" geven ook meer trillingen door. Vraag eens wat dat kost, als ze die rubbers vervangen (door nieuwe rubbers).
groetjes
Mathy
Maar PU "rubbers" geven ook meer trillingen door. Vraag eens wat dat kost, als ze die rubbers vervangen (door nieuwe rubbers).
groetjes
Mathy
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2018 17:52 #1448499
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic De PU's die ik in mijn ex-740
De PU's die ik in mijn ex-740 had zitten kraakten anders als een lieve lust wanneer het koud was buiten..
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2018 18:03 #1448500
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja maar,
Mijn standaardrubbers leken wel afwezig toen ik bij min 40 begon te rijden, maar langzamerhand komt het bij. Vreselijk wat een gebonk was dat, en hier vindt iedereen het normaal.
Overigens werkt het display van de radio bij dat soort temperaturen ook niet en het laadsnoertje van de smartphone moet je ook niet oppakken want dan breekt het.
Groeten,
Overigens werkt het display van de radio bij dat soort temperaturen ook niet en het laadsnoertje van de smartphone moet je ook niet oppakken want dan breekt het.
Groeten,
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
20-08-2018 09:33 #1448507
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic PU-rubbers hebben JUIST de
PU-rubbers hebben JUIST de neiging te kraken en te piepen.
De ouderwetse rubbers juist NIET.
Dit heeft allemaal met de verschillende werking van de 2 soorten te maken.
PU-rubbers werken namelijk op een andere manier dan "gewone" rubbers.
Desondanks ben ik groot voorstander van PU, en dat ze per definitie meer trillingen doorgeven is onjuist. PU is ook in verschillende hardheden te krijgen, van standaard tot keihard.
Bij mij kraakt er met het warme weer ook het 1 en ander. Wordt het net iets vochtiger en kouder is het allemaal weer helemaal verdwenen. Welke rubbers (PU of niet) de oorzaak zijn bij mij weet ik niet zeker, want dat is lastig te lokaliseren.
Ik gok bij mij op de stabilisator rubbers (die 2 midden vooraan, en niet aan de uiteinde en zijn nog gewoon rubber en geen PU)
Bij het inveren op een drempel draait de stabi-stang in deze rubbers, en vermoed dat dit voor geluid zorgt.
De ouderwetse rubbers juist NIET.
Dit heeft allemaal met de verschillende werking van de 2 soorten te maken.
PU-rubbers werken namelijk op een andere manier dan "gewone" rubbers.
Desondanks ben ik groot voorstander van PU, en dat ze per definitie meer trillingen doorgeven is onjuist. PU is ook in verschillende hardheden te krijgen, van standaard tot keihard.
Bij mij kraakt er met het warme weer ook het 1 en ander. Wordt het net iets vochtiger en kouder is het allemaal weer helemaal verdwenen. Welke rubbers (PU of niet) de oorzaak zijn bij mij weet ik niet zeker, want dat is lastig te lokaliseren.
Ik gok bij mij op de stabilisator rubbers (die 2 midden vooraan, en niet aan de uiteinde en zijn nog gewoon rubber en geen PU)
Bij het inveren op een drempel draait de stabi-stang in deze rubbers, en vermoed dat dit voor geluid zorgt.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2018 01:55 #1448525
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd, ik meen me te
Vreemd, ik meen me te herinneren dat ik hier al gereageerd had, maar ik moet me vergissen...
Het kraken kan inderdaad wel van de rubbers komen, de voortrein van mijn auto maakt ook een eng geluid als ik over een drempel ga. Ik weet wel dat de rubbers aan vervanging toe zijn. Helaas geen PU verkrijgbaar voor mijn model.
Wat bedoelt je garage met "vervangen ligt niet voor de hand"? Die dingen zijn nu eenmaal slijtagedelen en moeten nu en dan eens vervangen worden. Ik zou het graag zelf doen bij de mijne maar ben nog geen deftige how to tegengekomen...
Het kraken kan inderdaad wel van de rubbers komen, de voortrein van mijn auto maakt ook een eng geluid als ik over een drempel ga. Ik weet wel dat de rubbers aan vervanging toe zijn. Helaas geen PU verkrijgbaar voor mijn model.
Wat bedoelt je garage met "vervangen ligt niet voor de hand"? Die dingen zijn nu eenmaal slijtagedelen en moeten nu en dan eens vervangen worden. Ik zou het graag zelf doen bij de mijne maar ben nog geen deftige how to tegengekomen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2018 10:32 #1448529
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uit alle reacties begrijp ik
uit alle reacties begrijp ik dat ik zeker met de garage over de rubbers moet gaan praten; toch vervangen en dan door PU? iedereen dank voor zijn bijdrage, groet JoopS
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2018 10:39 #1448530
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Ik ben ook al lang op zoek naar de bron van dat gekraak.
Het opmerkelijkste is nog dat het zo nu en dan helemaal weg is.
Ongeacht of we nu hier in Zweden zijn of thuis in Nederland.
Ik laat het zo, alles zit vast en sporing is in orde.
Groeten,
Ton.
Het opmerkelijkste is nog dat het zo nu en dan helemaal weg is.
Ongeacht of we nu hier in Zweden zijn of thuis in Nederland.
Ik laat het zo, alles zit vast en sporing is in orde.
Groeten,
Ton.
- Pieter Donders
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2018 20:18 #1448586
door Pieter Donders
Beantwoord door Pieter Donders in topic Piepen en kraken
Het piepen en kraken met name bij het passeren van drempels bleek bij het stuurstangeinde te zijn.
Nu al 4 jaren geen last meer.
Grt,
Pieter
Nu al 4 jaren geen last meer.
Grt,
Pieter
Moderators: Jerry Stam