Hikken tijdens het rijden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2018 20:35 #1108014
door V700 register
Hikken tijdens het rijden is gemaakt door V700 register
Hallo, mijn naam is Pedro en ben de trotse bezitter van een Volvo 940 eerste van 1997.
Ik ben bezig met een zoektocht naar een probleem met mijn Volvo, het volgende
is aan de hand. Hij hikt tijdens het rijden als men een klein beetje vermogen vraagt van de motor, bij veel vermogen of normaal rustig rijden vertoont hij geen probleem, alleen tijdens licht bergop of rustig versnellen vertoont hij hikken. Dit doet hij op benzine en LOG dus ik denk zelf ontstekings gerelateerd?!
Reeds vervangen BDP sensor, Verdelerkap, rotor bougiekabels, bougies kleppen gesteld, bobine, Lamda sonde, Tapeinden turbo in uitlaatgedeelte om lichte lekkage op te heffen in uitlaat voor de Lamda sonde en zo misberekeningen van de sonde te voorkomen, extra massakabel gemaakt aan de Lamda sondevoet, alle massapunten op de motor nagelopen, vonkversterkingen module tegen linker binnenscherm vervangen, distributieriem vervangen, ben nu ten einde raad, mijn opties zijn nu ten einde hopenlijk weet iemand een oplossing anders ga ik hem toch van de hand doen ( zei het met tegenzin) graag een reactie van iemand !!
Ik ben bezig met een zoektocht naar een probleem met mijn Volvo, het volgende
is aan de hand. Hij hikt tijdens het rijden als men een klein beetje vermogen vraagt van de motor, bij veel vermogen of normaal rustig rijden vertoont hij geen probleem, alleen tijdens licht bergop of rustig versnellen vertoont hij hikken. Dit doet hij op benzine en LOG dus ik denk zelf ontstekings gerelateerd?!
Reeds vervangen BDP sensor, Verdelerkap, rotor bougiekabels, bougies kleppen gesteld, bobine, Lamda sonde, Tapeinden turbo in uitlaatgedeelte om lichte lekkage op te heffen in uitlaat voor de Lamda sonde en zo misberekeningen van de sonde te voorkomen, extra massakabel gemaakt aan de Lamda sondevoet, alle massapunten op de motor nagelopen, vonkversterkingen module tegen linker binnenscherm vervangen, distributieriem vervangen, ben nu ten einde raad, mijn opties zijn nu ten einde hopenlijk weet iemand een oplossing anders ga ik hem toch van de hand doen ( zei het met tegenzin) graag een reactie van iemand !!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2018 22:58 #1447195
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Al eens een andere (gebruikte
Al eens een andere (gebruikte bewezen) LMM geprobeerd?
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-07-2018 23:22 #1447196
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Wat doet de toerenteller als ie hikt?
Dat zou een indicatie kunnen zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2018 00:06 #1447198
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hikken tijdens rijden
Ja, maar twijfelde hieraan omdat deze van een sloopauto afkwam, dus niet van een goedlopende helaas heb ik hier de kans niet voor gehad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2018 00:08 #1447199
door V700 register
Nee idd niet op gelet, zal dit gaan proberen. Dank je voor de tip.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2018 08:03 #1447200
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Datalogggen
Ezk uitruimen of Afspraak maken met bijlsmatechnicalinnovations.
bijlsmatechnicalinnovations.nl/company_information.html
bijlsmatechnicalinnovations.nl/company_information.html
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2018 08:19 #1447201
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic LMM
Waar woon je precies? Zijn denk genoeg leden waarvan je even een lmm(die bewezen werkt) kan lenen om te testen.
Klinkt mij een beetje als een misfire dus zou ik de ezk idd ook gaan verdenken omdat de BDP al vervangen is.
Maar dataloggen is inderdaad wel de snelste (en mogelijk ook de goedkoopste) manier om er achter te komen wat er mis is.
Neem trouwens aan dat we het hier over een b230fk hebben? Is hierbij de turbo druk opgevoerd en heeft de wagen het ook zonder het hikje gedaan?
Klinkt mij een beetje als een misfire dus zou ik de ezk idd ook gaan verdenken omdat de BDP al vervangen is.
Maar dataloggen is inderdaad wel de snelste (en mogelijk ook de goedkoopste) manier om er achter te komen wat er mis is.
Neem trouwens aan dat we het hier over een b230fk hebben? Is hierbij de turbo druk opgevoerd en heeft de wagen het ook zonder het hikje gedaan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2018 23:41 #1447220
door V700 register
Ik woon in zuid Limburg, in Elsloo. Het betreft een B230 FT motor met automaat, de turbodruk is niet veranderd. Als het warm weer is zoals de laatste dagen doet hij het erger als met koud weer. Het lijkt mij idd het beste om een datalogger erin te hangen en zo hopenlijk de vinger op de zere plek te kunnen leggen.Ik zal deze week contact op nemen met Bijlsma technicalinnovation om een en ander af te spreken.
Zodra ik meer weet plaats ik een update over mijn probleem. Alvast hartelijk dank voor de info en het meedenken.
Zodra ik meer weet plaats ik een update over mijn probleem. Alvast hartelijk dank voor de info en het meedenken.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2018 00:53 #1447221
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Martijn woont in Swalmen bij
Martijn woont in Swalmen bij Roermond.
Ik woon in Asenray bij Roermond.
Niet echt ver van je, 20 minuten.
Heb er nog wel een paar die zeker ok zijn.
Bti Is van broer van Martijn maar ze werken samen.
Flexitive Automotive is van Martijn (blabla).
Maar de broers doen bijna alles samen.
Grtz Daniel
Ik woon in Asenray bij Roermond.
Niet echt ver van je, 20 minuten.
Heb er nog wel een paar die zeker ok zijn.
Bti Is van broer van Martijn maar ze werken samen.
Flexitive Automotive is van Martijn (blabla).
Maar de broers doen bijna alles samen.
Grtz Daniel
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2018 01:01 #1447222
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Mailadressen van bti
Mailadressen van bti
bijlsmatechnicalinnovations@gmail.com
Of
tuning@bijlsmatechnicalinnovations.nl
Website heeft een flinke makeover nodig.
Geloof dat mailadres wat er stond niet eens meer juist Is (of zou nu aangepast moeten zijn).
Bovengenoemde adressen net gekopieerd uit bericht van hun van 2 maanden geleden.
Grtz
bijlsmatechnicalinnovations@gmail.com
Of
tuning@bijlsmatechnicalinnovations.nl
Website heeft een flinke makeover nodig.
Geloof dat mailadres wat er stond niet eens meer juist Is (of zou nu aangepast moeten zijn).
Bovengenoemde adressen net gekopieerd uit bericht van hun van 2 maanden geleden.
Grtz
Moderators: Jerry Stam