Degelijke garagekrik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2018 16:49 #1107582
door V700 register
Degelijke garagekrik is gemaakt door V700 register
Hallo iedereen,
Voor degenen die geen zin hebben in een nutteloos verhaal, gewoon naar de laatste alinea overslaan
het valt op dat ik verlof heb en dus even tijd teveel...
Iedereen kent ze wel of heeft ze zelf in huis (gehad): zo’n klein krikje dat een goeie 30cm hoog gaat, in elke autozaak/DHZ/... te krijgen en af en toe in promo bij een Duitse harddiscounter voor 20 a 30 EUR. Leuk om 2x per jaar de wielen te wisselen dacht ik destijds, dus toen ik 5 jaar geleden met mijn V50 reed heb ik zo’n setje gekocht. Later kwam er een XC60 en dan bleek dat ding dus toch niet zo handig... zelfs in de hoogste stand kwam de auto niet met de wielen van de grond. Dus wat moeten goochelen met houten planken onder de krik. Plots had ik ook een vriendin, die reed destijds een BMW1 reeks... daar moest de auto dan weer op dezelfde plank gereden worden om de krik onder de auto te krijgen... nu dus een 960 op de oprit en als je zelf klust heb je dat ding wat vaker nodig dan 2x per jaar. Vorig jaar moest ik de uitlaat even vanonder de auto halen en dat ging maar net: krik zo hoog mogelijk, snel de steunen eronder, want het krikje heeft duidelijk z’n beste tijd gehad en zakt tegenwoordig vrij snel in. Gelukkig ben ik niet van de dikste, dus ik paste net onder de auto...
Het mag duidelijk zijn dat ik van het krikje vanaf wil en dus op zoek ben naar een degelijkere krik. Grootste eis is dat het ding wat hoger gaat dan de 35cm van dat kleine ding, liefst ook wat groter is, zodat ik niet bang moet zijn dat het ding omver flikkert tijdens het pompen. Nu we het over pompen hebben: zo’n snellift systeem lijkt ook wel leuk. Gewicht is niet echt een issue, de krik komt in het tuinhuis (jullie Nederlanders noemen dat ding een schuurtje) en als ik die nodig heb rol ik die wel naar buiten. Hopelijk is die dan ook wat degelijker dan het kleine ding van de discounter, Want het mag wat langer meegaan dan 5 jaar...
Budget: Rond de 150 EUR.
Ik lees goede dingen over de Omega of Winntec dingen van rond deze prijs.
www.gereedschapland.nl/product/15636/win...ielen?categoryid=173
www.gereedschapland.nl/product/18059/ome...30-pu?categoryid=173
Ook online een goede ervaring gevonden met een HBM staal/Alu krik.
www.hbm-machines.com/producten/werkplaat...um-stalen-garagekrik
Het viel me trouwens op dat deze door meerdere shops wordt aangeboden als een huismerk krik: telkens hetzelfde ontwerp en specificaties, dus vermoedelijk een ‘Made in China’, met -op vraag van de klant- een bepaald kleurtje en een bepaalde sticker/merk.
Samengevat:
- degelijke, stevige krik met groot hefbereik
- gewicht is niet echt een issue
- budget rond de 150 EUR
- liefst een shop die geen te hoge verzendkosten heeft (vaak zijn die dingen gewoon goedkoper online in NL dan in een Belgische winkel)
Wie heeft suggesties (of liefst zelf ervaringen?)
Voor degenen die geen zin hebben in een nutteloos verhaal, gewoon naar de laatste alinea overslaan
Iedereen kent ze wel of heeft ze zelf in huis (gehad): zo’n klein krikje dat een goeie 30cm hoog gaat, in elke autozaak/DHZ/... te krijgen en af en toe in promo bij een Duitse harddiscounter voor 20 a 30 EUR. Leuk om 2x per jaar de wielen te wisselen dacht ik destijds, dus toen ik 5 jaar geleden met mijn V50 reed heb ik zo’n setje gekocht. Later kwam er een XC60 en dan bleek dat ding dus toch niet zo handig... zelfs in de hoogste stand kwam de auto niet met de wielen van de grond. Dus wat moeten goochelen met houten planken onder de krik. Plots had ik ook een vriendin, die reed destijds een BMW1 reeks... daar moest de auto dan weer op dezelfde plank gereden worden om de krik onder de auto te krijgen... nu dus een 960 op de oprit en als je zelf klust heb je dat ding wat vaker nodig dan 2x per jaar. Vorig jaar moest ik de uitlaat even vanonder de auto halen en dat ging maar net: krik zo hoog mogelijk, snel de steunen eronder, want het krikje heeft duidelijk z’n beste tijd gehad en zakt tegenwoordig vrij snel in. Gelukkig ben ik niet van de dikste, dus ik paste net onder de auto...
Het mag duidelijk zijn dat ik van het krikje vanaf wil en dus op zoek ben naar een degelijkere krik. Grootste eis is dat het ding wat hoger gaat dan de 35cm van dat kleine ding, liefst ook wat groter is, zodat ik niet bang moet zijn dat het ding omver flikkert tijdens het pompen. Nu we het over pompen hebben: zo’n snellift systeem lijkt ook wel leuk. Gewicht is niet echt een issue, de krik komt in het tuinhuis (jullie Nederlanders noemen dat ding een schuurtje) en als ik die nodig heb rol ik die wel naar buiten. Hopelijk is die dan ook wat degelijker dan het kleine ding van de discounter, Want het mag wat langer meegaan dan 5 jaar...
Budget: Rond de 150 EUR.
Ik lees goede dingen over de Omega of Winntec dingen van rond deze prijs.
www.gereedschapland.nl/product/15636/win...ielen?categoryid=173
www.gereedschapland.nl/product/18059/ome...30-pu?categoryid=173
Ook online een goede ervaring gevonden met een HBM staal/Alu krik.
www.hbm-machines.com/producten/werkplaat...um-stalen-garagekrik
Het viel me trouwens op dat deze door meerdere shops wordt aangeboden als een huismerk krik: telkens hetzelfde ontwerp en specificaties, dus vermoedelijk een ‘Made in China’, met -op vraag van de klant- een bepaald kleurtje en een bepaalde sticker/merk.
Samengevat:
- degelijke, stevige krik met groot hefbereik
- gewicht is niet echt een issue
- budget rond de 150 EUR
- liefst een shop die geen te hoge verzendkosten heeft (vaak zijn die dingen gewoon goedkoper online in NL dan in een Belgische winkel)
Wie heeft suggesties (of liefst zelf ervaringen?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2018 18:18 #1443946
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Voor mij is de snoepwinkel
Voor mij is de snoepwinkel van HBM om de hoek dus inmiddels regelmatig klant
Ik heb de krik uit jouw link en die bevalt prima. Lekker licht en met twee handgrepen aan de zijkant om hem eenvoudig in de auto te kunnen tillen.
Ook een set 3 ton assteunen er bij gekocht voor 19,95.
Piet
Ik heb de krik uit jouw link en die bevalt prima. Lekker licht en met twee handgrepen aan de zijkant om hem eenvoudig in de auto te kunnen tillen.
Ook een set 3 ton assteunen er bij gekocht voor 19,95.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2018 20:07 #1443949
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omega
Gebruikte hier alleen Omega 2.25 ton garage krik en Omega 3 ton as steunen.
Helaas alles door brand in Hobbyloods dd 20 dec 2017 alles weg/verbrand.
Ga nu voor de 3 ton s Omega garage krik , de 2.25 ton is door Omega vervangen door de 3 ton s versie.
Vond de HBM garagekrik maar niets , zo veel lichter is hij niet en mechanisch eerder kapot, dat was de ervaring bij andere hobbyhal gebruiker die de hbm krik had .
De Omega krik heeft ook een snelhef functie , een keer pompen en de krik staat gelijk onder het op te krikken object .
De nieuwere 3 ton s Omega krik heeft ook geen metalen wielen meer van dat harde
kunstof , maakt ook minder herrie met over straat verrijden van de krik .
Helaas alles door brand in Hobbyloods dd 20 dec 2017 alles weg/verbrand.
Ga nu voor de 3 ton s Omega garage krik , de 2.25 ton is door Omega vervangen door de 3 ton s versie.
Vond de HBM garagekrik maar niets , zo veel lichter is hij niet en mechanisch eerder kapot, dat was de ervaring bij andere hobbyhal gebruiker die de hbm krik had .
De Omega krik heeft ook een snelhef functie , een keer pompen en de krik staat gelijk onder het op te krikken object .
De nieuwere 3 ton s Omega krik heeft ook geen metalen wielen meer van dat harde
kunstof , maakt ook minder herrie met over straat verrijden van de krik .
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2018 21:07 #1443950
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Alles wat je rond de top van
Alles wat je rond de top van je budget koopt is domweg goed voor stevig hobbygebruik. Dat verslijt je van je leven niet. Professioneel gebruik in een garage is wat anders, dan moet je dieper in de buidel tasten, wil het echt lang meegaan.
Voor de 940 is een 2,5 tons krik voldoende, voor echt zware auto's zoals een XC90 of een Tesla S zou ik een 3 tons willen hebben. In verband met spul als de BMW kan je naar een extra lage krik kijken: wel hefhoogte, maar minder hoogte nodig om 'm onder de auto te steken. Kost je meestal wel wat hefcapaciteit.
Veel is inderdaad dezelfde krik met een ander verfje en logo. Prijzen zijn dan meestal aardig vergelijkbaar.
Voor de 940 is een 2,5 tons krik voldoende, voor echt zware auto's zoals een XC90 of een Tesla S zou ik een 3 tons willen hebben. In verband met spul als de BMW kan je naar een extra lage krik kijken: wel hefhoogte, maar minder hoogte nodig om 'm onder de auto te steken. Kost je meestal wel wat hefcapaciteit.
Veel is inderdaad dezelfde krik met een ander verfje en logo. Prijzen zijn dan meestal aardig vergelijkbaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2018 21:36 #1443952
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de foto's lijkt de Omega
Op de foto's lijkt de Omega wel de stevigst gebouwde. Al wat verder online gezocht en een review gevonden van een broertje van die HBM. Die sprak niet zo'n lovende woorden over de bouwkwaliteit, had blijkbaar zelf nog wat dingen moeten afvijlen en uitboren om de hendel te kunnen bevestigen.
Oja, de BMW is intussen verkocht en ze rijdt nu een Skoda Octavia combi van het werk. In principe hoef ik niet aan die auto te werken, maar je weet nooit wat de toekomst brengt natuurlijk.
Oja, de BMW is intussen verkocht en ze rijdt nu een Skoda Octavia combi van het werk. In principe hoef ik niet aan die auto te werken, maar je weet nooit wat de toekomst brengt natuurlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2018 22:09 #1443953
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik had een Volvo 940 en een Jumbo Jack 3 tons krik. Ik denk dat het deze krik was:
www.btndehaas.nl/garagekrik-3-ton-jumbo
. Robuust en stabiel ding. Maar om de auto op te krikken op de punten midden onder de motor en achteras moest ik de auto op blokken rijden om genoeg hoogte onder de auto te krijgen om de hefboom te kunnen bedienen.
Nu heb ik een BMW 3 serie die lager op zn wielen staat. Plus een soort hockey-pucks nodig heeft die in de krikpunten onder de auto moeten waardoor het laagste punt van de krik nog lager is komen te liggen. Ik heb het een tijdje geprobeerd, de auto ook weer op blokken/stoeptegels proberen te rijden en dan de krik eronder. Hoop gedoe en kans op dorpelschade. Ik heb de krik toen verkocht en deze gekocht:
www.deboerdrachten.nl/vrb72114-garagekri...errijdbaar-2500-kg/3 . Kan gewoon onder de BMW als die op de grond staat.
De 7/9 serie straat vrij hoog op zn wielen. Een hoop andere auto's hebben minder grondspeling. Als je lang met de krik wilt doen/ook wil gebruiken voor andere auto's dan zou ik adviseren eentje te nemen waarvan de schotel ook laag genoeg kan.
Nu heb ik een BMW 3 serie die lager op zn wielen staat. Plus een soort hockey-pucks nodig heeft die in de krikpunten onder de auto moeten waardoor het laagste punt van de krik nog lager is komen te liggen. Ik heb het een tijdje geprobeerd, de auto ook weer op blokken/stoeptegels proberen te rijden en dan de krik eronder. Hoop gedoe en kans op dorpelschade. Ik heb de krik toen verkocht en deze gekocht:
www.deboerdrachten.nl/vrb72114-garagekri...errijdbaar-2500-kg/3 . Kan gewoon onder de BMW als die op de grond staat.
De 7/9 serie straat vrij hoog op zn wielen. Een hoop andere auto's hebben minder grondspeling. Als je lang met de krik wilt doen/ook wil gebruiken voor andere auto's dan zou ik adviseren eentje te nemen waarvan de schotel ook laag genoeg kan.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-02-2018 14:08 #1443962
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Datona
Ik heb een Datona 3 tons krik, met snellift. Bevalt mij goed, robuust (en daardoor als enige nadeel dat ie vrij zwaar is om te verplaatsen, maar ik hou wel van een beetje gewicht). Superlaag, ook bij onze V50 T5 met verlaagd sportonderstel is er goed onder te komen met de krik (12,5 cm - 50 cm lift). Nu in de aanbieding zag ik op
www.https//datona.nl
, voor 189,- incl. gratis kwikpad en gratis verzending en 2 jaar garantie.
Ik heb geen aandelen van Datona, maar ben er qua prijs-kwaliteit goed over te spreken.
groet,
Pascal
Ik heb geen aandelen van Datona, maar ben er qua prijs-kwaliteit goed over te spreken.
groet,
Pascal
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-02-2018 11:41 #1444038
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Link werkt niet
Link werkt niet, Pascal. Welk type krik bedoel je precies?
Bedankt!
Adriaan
Bedankt!
Adriaan
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2018 11:59 #1444042
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja hoor!
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-02-2018 12:01 #1444043
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Zal deze wel bedoelen, prijs
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam