Wie kan mij helpen mijn 740 b230k om te bouwen naar b230 turbo motor uit 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2018 16:09 #1107576
door V700 register
Wie kan mij helpen mijn 740 b230k om te bouwen naar b230 turbo motor uit 940 is gemaakt door V700 register
Hallo beste forum leden,
Wie zou mij kunnen helpen met de kabelboom ombouw en inbouw van de motor voor mijn 740 of waar kan ik terecht of wie kan mij helpen.?
Wie zou mij kunnen helpen met de kabelboom ombouw en inbouw van de motor voor mijn 740 of waar kan ik terecht of wie kan mij helpen.?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2018 16:22 #1443910
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat is een forse ombouw: je
Dat is een forse ombouw: je moet kabelboom (inclusief een stuk dashboard kabelboom), computers en dergelijke overzetten. Reken er ook maar op, dat de stekkers niet overeen komen waar je de bomen wilt koppelen. Heb je een complete donor waar je de B230FT (of FK) uit haalt, of heb je een los blok? Het eerste is natuurlijk het beste, dan kan je tenminste niet iets tegenkomen dat je er TOCH bij had moeten hebben...
En, vast ook niet onbelangrijk: in welke hoek van het land zit je?
En, vast ook niet onbelangrijk: in welke hoek van het land zit je?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2018 00:32 #1443970
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo
Hallo
Sorry voor late antwoord maar ik woon in Mechelen
Ik ga namelijk een motor met aanbouw delen kopen en da kabel boom laat ik maken bij iemand in Nederland die aleen zoon dingen maakt en je krijgt er namelijk een boekje bij wat waar moet aan gesloten worden zo heb ik het mij laten wijsmaken door iemand die het al heeft gedaan nu zou ik namelijk ook moeten weten wat ik allemaal nodig heb om hem om te bouwen alle onderdelen ?
Mvg nikola
Sorry voor late antwoord maar ik woon in Mechelen
Ik ga namelijk een motor met aanbouw delen kopen en da kabel boom laat ik maken bij iemand in Nederland die aleen zoon dingen maakt en je krijgt er namelijk een boekje bij wat waar moet aan gesloten worden zo heb ik het mij laten wijsmaken door iemand die het al heeft gedaan nu zou ik namelijk ook moeten weten wat ik allemaal nodig heb om hem om te bouwen alle onderdelen ?
Mvg nikola
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2018 08:27 #1443977
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zorg in elk geval dat je de
Zorg in elk geval dat je de computers bij de motor krijgt. Eentje zit in de rechter voetenruimte: daar zit bij jou waarschijnlijk een ventilatierooster, dat moet eruit om plaats te maken. De kunststof bekleding daar moet je ook wisselen voor de bolle versie waaronder de computer past.
Je neemt een nieuwe kabelboom van Elbert Bos? Dat is prima spul, en inderdaad goed gedocumenteerd. Hij werkt alleen in reparatiesets met klemverbindingen naar bestaande bedrading: als je de kennis hebt kan je verbindingen met bestaande draad beter solderen en afwerken met krimpkous.
Onderschat alleen een ombouw niet: Elbert levert je een draadboom zoals Volvo die nieuw installeerde, maar natuurlijk geen ombouwset van de ene naar de andere motor.
Je neemt een nieuwe kabelboom van Elbert Bos? Dat is prima spul, en inderdaad goed gedocumenteerd. Hij werkt alleen in reparatiesets met klemverbindingen naar bestaande bedrading: als je de kennis hebt kan je verbindingen met bestaande draad beter solderen en afwerken met krimpkous.
Onderschat alleen een ombouw niet: Elbert levert je een draadboom zoals Volvo die nieuw installeerde, maar natuurlijk geen ombouwset van de ene naar de andere motor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2018 20:44 #1444000
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo
Oke maar ik heb mij laten wijsmaken dat je alleen de oude ICE moet weg halen en dan van waar je zegt waar de ecu moet plaatsen die moet gewoon getrokken worden naar de motor ruimte en moest het niet lukken zou ik jou hulp dan mogen vragen want het is de eerste keer dat ik het ga doen..
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2018 00:15 #1444007
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat wordt dan wel hulp op
Dat wordt dan wel hulp op afstand: ik zit niet bepaald in de buurt van Mechelen. Het zou kunnen als je foto's plaatst van waar je op vastloopt. Maar houd er in elk geval rekening mee, dat jouw B230K helemaal geen computer heeft zoals ik hier bedoel, want dat is een carburateurblok. Die hebben een veel kleinere motordraadboom, uiteraard geen injectiecomputer, en een hoop onverwachte zaken zitten op andere plekken dan bij een injectie.
Ik heb overigens ook nog nooit een ombouw gedaan, maar ken voldoende van onze auto's om de verschillen zo'n beetje in beeld te hebben.
Ik heb overigens ook nog nooit een ombouw gedaan, maar ken voldoende van onze auto's om de verschillen zo'n beetje in beeld te hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2018 00:20 #1444061
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah oke super ik hou je op de
Ah oke super ik hou je op de hoogte
- Erik Bos (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2022 17:31 #1471254
door Erik Bos (GAST)
Beantwoord door Erik Bos (GAST) in topic Ombouw 740 b230kh naar b230 turbo
Hallo. Mijn vraag is of u dit nog uitgevoerd hebt?
Zo ja, welke problemen bent u tegengekomen.
Ik ben aan het nadenken om mijn b230kh ook te wisselen.
Heb al behoorlijk Volvo ervaring.
Gr
Erik Bos
Zo ja, welke problemen bent u tegengekomen.
Ik ben aan het nadenken om mijn b230kh ook te wisselen.
Heb al behoorlijk Volvo ervaring.
Gr
Erik Bos
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2022 13:14 #1471326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 230k vs 230fk
230k is slomer maar ook zuiniger. Omgekeerd: De 230FK heeft meer pit maar is dorstiger.
Mijn machientje loop t nu ff niet op gas. In Calabrie hield ie er mee op. Beetje auw. flink wat benzine verstookt om weer thuis te komen.
Maar het ding blijkt als je je best doet 1 op 14 te rijden. Als je normaal doet 1 op 12/13. Voor mij een aangename verrassing.
Mijn machientje loop t nu ff niet op gas. In Calabrie hield ie er mee op. Beetje auw. flink wat benzine verstookt om weer thuis te komen.
Maar het ding blijkt als je je best doet 1 op 14 te rijden. Als je normaal doet 1 op 12/13. Voor mij een aangename verrassing.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-08-2022 12:40 #1471330
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Dat is wel heel zuinig
Mijn B21 A lust precies even veel sap als mijn 230FK, en het verschil in pit is nog indrukwekkender 97 PK vs 135 PK voor dezelfde prijs. En de 940 is ook nog eesn een paar honderd kilo zwaarder.
Moderators: Jerry Stam