Volvo start niet meer, help?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2017 07:55 #1107398
door V700 register
Volvo start niet meer, help? is gemaakt door V700 register
Heren,
Misschien kunnen julliie mij helpen, het volvolvo forum lijkt wel dood helaas, dus veroordeel me niet, maar ik stel een 240 vraag hier… Mijn 240 Turbo start niet meer. De auto krijgtgeen brandstof bij de verdeler (K Jet). Brandstof relais gechecked, kan niet doormeten of hij werkt, maar ik zie wel dat dit gewoon doorgelusd is en niet origineel is. Hier komt sowieso een nieuwe voor in. Zekeringen zijn gechecked (van de 2 brandstofpompen), deze lijken oke. Dan ga ik verder naar achteren, naar de brandstofpomp, kan je deze doormeten?
Iemand enig idee wat het kan zijn, is natuurlijk een vage vraag, maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft gehad…
Marc
Misschien kunnen julliie mij helpen, het volvolvo forum lijkt wel dood helaas, dus veroordeel me niet, maar ik stel een 240 vraag hier… Mijn 240 Turbo start niet meer. De auto krijgtgeen brandstof bij de verdeler (K Jet). Brandstof relais gechecked, kan niet doormeten of hij werkt, maar ik zie wel dat dit gewoon doorgelusd is en niet origineel is. Hier komt sowieso een nieuwe voor in. Zekeringen zijn gechecked (van de 2 brandstofpompen), deze lijken oke. Dan ga ik verder naar achteren, naar de brandstofpomp, kan je deze doormeten?
Iemand enig idee wat het kan zijn, is natuurlijk een vage vraag, maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft gehad…
Marc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-12-2017 09:48 #1442808
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hoor je de pomp
Kan je de pomp wel horen zoemen? Kan je die anders een rechtstreeks doorverbinden om.te zien of ie dan wel wil aanslaan?
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2017 07:43 #1442832
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee je hoort niks, ga uit van
Nee je hoort niks, ga uit van de pomp dus... Wat bedoel je met rechtstreeks doorverbinden?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-12-2017 11:19 #1442834
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 240
Heeft de 240 ook de brandstofpomp onder de bestuurders stoel/vloer zitten?
Daar dan even met losse draden 12v op zetten en checken of ie het dan wel doet.
Groeten,
Gerben
Daar dan even met losse draden 12v op zetten en checken of ie het dan wel doet.
Groeten,
Gerben
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2017 16:42 #1442842
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic prik op brandstofpomp
Ik neem aan dat in een 240 het niet veel anders is dan in een 7 of 9.
Tussen LH en pomp zit het brandstofrelais.
Vanaf relais naar pomp gaat in de 7 en 9 via zekering 11.
Je plugt een testdraadje samen met zekering 11 in de houder en houdt de aarde van het testlampje tegen de aarde van de sigaretten aansteker.
Bij contact aan na langere stilstand moet het lampje kort gaan branden.
Dit wordt aangestuurd door de LH.
Bij ronddraaiende startmotor moet het lampje continu gaan branden.
De LH krijgt signaal van de EZK dat de motor ronddraait en geeft vervolgens stroom op de pomp.
Bij dit resultaat weet je dat het brandstofrelais en het ontstoringsrelais werkt.
Is het resultaat niet zo dan kun je in de zekeringskast prik op de pomp zetten.
Je tapt dat bijvoorbeeld af van de ABS zekering en verbindt de prik met zekering 11.
Om te kunnen starten moeten de componenten ook stroom hebben. Komt er geen prik bij LMM, bobine, luchtklep, injectoren bij contact aan dan vervang je de relais.
Tussen LH en pomp zit het brandstofrelais.
Vanaf relais naar pomp gaat in de 7 en 9 via zekering 11.
Je plugt een testdraadje samen met zekering 11 in de houder en houdt de aarde van het testlampje tegen de aarde van de sigaretten aansteker.
Bij contact aan na langere stilstand moet het lampje kort gaan branden.
Dit wordt aangestuurd door de LH.
Bij ronddraaiende startmotor moet het lampje continu gaan branden.
De LH krijgt signaal van de EZK dat de motor ronddraait en geeft vervolgens stroom op de pomp.
Bij dit resultaat weet je dat het brandstofrelais en het ontstoringsrelais werkt.
Is het resultaat niet zo dan kun je in de zekeringskast prik op de pomp zetten.
Je tapt dat bijvoorbeeld af van de ABS zekering en verbindt de prik met zekering 11.
Om te kunnen starten moeten de componenten ook stroom hebben. Komt er geen prik bij LMM, bobine, luchtklep, injectoren bij contact aan dan vervang je de relais.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2017 17:00 #1442843
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automaat?
Is het een automaat?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2017 19:10 #1442846
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic k-jet
heeft volgens mij geen LH of LMM. Dat is simpeler. Alleen een EZK-118 of een ander nummer vermoed ik (althans in een 740).
Brandstofpomp is de eerste verdachte , maar kan ook zijn dat de leidingen of benzinefilter verstopt zijn. En hopelijk niets met de benzineregelaar....
wat ook kan is dat het kleine brandstofpompje in de benzinetank kapot is of het slangetje in deze tank gescheurd is (komt wel eens voor). Bij lage benzine in de tank komt er ook geen benzine naar de benzineregelaar.
Brandstofpomp is de eerste verdachte , maar kan ook zijn dat de leidingen of benzinefilter verstopt zijn. En hopelijk niets met de benzineregelaar....
wat ook kan is dat het kleine brandstofpompje in de benzinetank kapot is of het slangetje in deze tank gescheurd is (komt wel eens voor). Bij lage benzine in de tank komt er ook geen benzine naar de benzineregelaar.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2017 19:11 #1442847
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic oh ja
een B27E van een 240 heeft de brandstofpomp ook onder de bestuurdersstoel zitten, dus ik vermoed een B21ET ook.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2017 12:51 #1442860
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo, ik had eens een 940,
Hallo, ik had eens een 940, welke ver van huis niet wilde starten.ANWB erbij, deze man kon tot zijn spijt niets vinden. Thuis na enig zoeken kwam ik op de in-tank benzinepomp uit. Deze bleek een zwaar puntje te hebben en kwam alleen op gang
met een zetje.Nieuwe geplaatst en klaar.
NB de pompleverancier wilde mij geen in-tankpomp leveren, want die zat er volgens hem niet op. Gelukkig was ik net ietsje eigenwijzer.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar succes.
met een zetje.Nieuwe geplaatst en klaar.
NB de pompleverancier wilde mij geen in-tankpomp leveren, want die zat er volgens hem niet op. Gelukkig was ik net ietsje eigenwijzer.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar succes.
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-12-2017 11:57 #1442881
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Welk jaar komt de 240?
Welk jaar komt de 240?
Tussen 75 en 78 zat er ook een zekering voor de pomp in de achterbak .
Zoek even greenbook TP30454 op (volvo 240 - B19-B21-B23 - 1975<)
Deze staat vol met info over de verschillende brandstofssystemen, en hoe deze te troubleshooten. Met waardes, plaatjes en methoden.
Google is your friend....krijg het bestand niet geupload via de telefoon.
Tussen 75 en 78 zat er ook een zekering voor de pomp in de achterbak .
Zoek even greenbook TP30454 op (volvo 240 - B19-B21-B23 - 1975<)
Deze staat vol met info over de verschillende brandstofssystemen, en hoe deze te troubleshooten. Met waardes, plaatjes en methoden.
Google is your friend....krijg het bestand niet geupload via de telefoon.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam