AW70 automaat, schakelgedrag en is dit aan te passen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2017 19:39 #1107135
door V700 register
AW70 automaat, schakelgedrag en is dit aan te passen? is gemaakt door V700 register
Heren,
Ik heb een automaat met de AW70 automaat. Nu valt mij op dat de auto soms lang in de versnelling blijft hangen en als ik dan wat gas los neem hij pas opschakelt. En dan rij ik heel rustig. Blijft ook voor m'n gevoel wat te lang hangen in toeren.
Is hier iets aan te doen? Aan te stellen oid?
En is dit normale slijtage of kan ik hem laten flushen? Neem aan dat dit nog nooit gedaan is. Ervaring hiermee?
Alle tips welkom! Gr Marc
Ik heb een automaat met de AW70 automaat. Nu valt mij op dat de auto soms lang in de versnelling blijft hangen en als ik dan wat gas los neem hij pas opschakelt. En dan rij ik heel rustig. Blijft ook voor m'n gevoel wat te lang hangen in toeren.
Is hier iets aan te doen? Aan te stellen oid?
En is dit normale slijtage of kan ik hem laten flushen? Neem aan dat dit nog nooit gedaan is. Ervaring hiermee?
Alle tips welkom! Gr Marc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2017 21:46 #1441198
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Flushen: niet doen! Dat wil
Flushen: niet doen! Dat wil zeggen: niet als er een "spoelmiddel" of "schoonmaakmiddel" de automaat in gaat. Dat is een vrijwel zeker recept voor revisie op korte termijn.
Alleen olie verversen, en eventueel met extra ATF spoelen, dat kan geen kwaad. maar ik zou dan liever de pan demonteren en schoonmaken, en een eventueel filter vervangen.
Wat het schakelgedrag betreft: dit klinkt naar een te laag oliepeil. Meet dat eens (op de juiste manier!) en vul zo nodig ATF bij. Er moet gewone Dexron II-D in.
Een ander dingetje om even te controleren, is of je kickdown kabel nog wel goed zit: soms is die van de gasrol afgelopen, en dat geeft ook raar schakelgedrag. Die kabel moet bij stationair toerental net een beetje los zijn, anders staat hij te strak (dat kan gesteld worden).
Alleen olie verversen, en eventueel met extra ATF spoelen, dat kan geen kwaad. maar ik zou dan liever de pan demonteren en schoonmaken, en een eventueel filter vervangen.
Wat het schakelgedrag betreft: dit klinkt naar een te laag oliepeil. Meet dat eens (op de juiste manier!) en vul zo nodig ATF bij. Er moet gewone Dexron II-D in.
Een ander dingetje om even te controleren, is of je kickdown kabel nog wel goed zit: soms is die van de gasrol afgelopen, en dat geeft ook raar schakelgedrag. Die kabel moet bij stationair toerental net een beetje los zijn, anders staat hij te strak (dat kan gesteld worden).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2017 21:52 #1441201
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor je reactie
Bedankt voor je reactie Willem.
Hoor inderdaad verschillende verhalen over flushen.
Ik ga het olie pijl checken en ben toch van plan om de olie te vervangen 2x spoelen en een ander filter. Is dat ook gebeurd.
Kabel ga ik ook controleren. Bedankt voor je reactie
Gr marc.
Hoor inderdaad verschillende verhalen over flushen.
Ik ga het olie pijl checken en ben toch van plan om de olie te vervangen 2x spoelen en een ander filter. Is dat ook gebeurd.
Kabel ga ik ook controleren. Bedankt voor je reactie
Gr marc.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-10-2017 23:07 #1441203
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dat ie
Dat ie pas opschakelt bij gas loslaten klinkt inderdaad als een Te strakke kickdownkabel.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2017 08:44 #1441207
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere bak
Er is volgens de vorige eigenaar een ruilbak onder gekomen een half jaar geleden met 2 ton erop. Die is er door het garage bedrijf erin gezet. Dan moet die kickdown kabel ook los verwacht ik, denk dat ze hem toen te strak hebben gezet.
Ook gaat hij moeilijk in z'n p, die zit heel ver. Nu gaat hij vaak bijv in z'n R staan als ik p wil selecteren. kwestie van de schakelstang afstellen?
Gr Marc
Ook gaat hij moeilijk in z'n p, die zit heel ver. Nu gaat hij vaak bijv in z'n R staan als ik p wil selecteren. kwestie van de schakelstang afstellen?
Gr Marc
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-10-2017 16:47 #1441212
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic schakelstang afstellen
Maar dat wil je zo dat ie in ieder geval goed in D en N gaat en aan beide kanten evenveel vrije ruimte heeft. P iets moeilijker is daar ondergeschikt aan, maar het moet wel kunnen natuurlijk, anders is er iets mis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2017 19:59 #1441230
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kickdown kabel
Heren,
Zie bijstaand mijn kickdown kabel. Ziet er een beetje gammel uit als je het mij vraagt. Is vervormt en niet echt soepel.. Even alles met WD40 in spuiten en de kickdown kabel stellen? Alhoewel hij helemaal niet zo straks staat...
Mbt de P. Hij gaat daar echt bijna niet in. Rest gaat wel goed. Heb al eens gehad dat ik achter de auto aan kon rennen omdat hij dus niet goed in p stond, maar in R. Dus daar wil ik wel wat aan doen.
Gr Marc
Zie bijstaand mijn kickdown kabel. Ziet er een beetje gammel uit als je het mij vraagt. Is vervormt en niet echt soepel.. Even alles met WD40 in spuiten en de kickdown kabel stellen? Alhoewel hij helemaal niet zo straks staat...
Mbt de P. Hij gaat daar echt bijna niet in. Rest gaat wel goed. Heb al eens gehad dat ik achter de auto aan kon rennen omdat hij dus niet goed in p stond, maar in R. Dus daar wil ik wel wat aan doen.
Gr Marc
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2017 20:44 #1441232
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Je moet maar eens naar een
Je moet maar eens naar een sleuteldag komen. Dan kan je daar auto’s vergelijken.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2017 21:23 #1441237
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat lijkt me inderdaad een
Dat lijkt me inderdaad een goed plan. Nordicar misschien? Of, als je in het zuiden woont, Gemert op dezelfde dag. Maar Gemert lijkt tegenwoordig erg rustig, dus daar heb je minder snel hulp met sleutelen, anders dan van het gastbedrijf.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2017 09:56 #1441248
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Woon in het Zuiden inderdaad.
Woon in het Zuiden inderdaad. Zou leuk zijn. Ik zou dan naar Gemert kunnen komen.
Ik ga die kabel even helemaal nalopen. Ziet er niet zo goed uit.
Aan de auto doe ik bijna alles zelf. Alleen heb ik nog nooit een automaat gehad, dus dit soort dingen zijn nieuw voor mij. De rest is vrij bekend. Sleutelen gaat me ook goed af, alleen heb ik vaak wel even een zetje nodig waar ik naar moet kijken. Bepaalde dingen komen natuurlijk vaker voor, vandaar dat ik het altijd even vraag voor ik me suf ga zoeken. Jullie tips helpen altijd goed.
Gr Marc
Ik ga die kabel even helemaal nalopen. Ziet er niet zo goed uit.
Aan de auto doe ik bijna alles zelf. Alleen heb ik nog nooit een automaat gehad, dus dit soort dingen zijn nieuw voor mij. De rest is vrij bekend. Sleutelen gaat me ook goed af, alleen heb ik vaak wel even een zetje nodig waar ik naar moet kijken. Bepaalde dingen komen natuurlijk vaker voor, vandaar dat ik het altijd even vraag voor ik me suf ga zoeken. Jullie tips helpen altijd goed.
Gr Marc
Moderators: Jerry Stam