945 Sports Edition verhogen
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2017 14:47 #1106953
door Robert Geurts (GAST)
945 Sports Edition verhogen is gemaakt door Robert Geurts (GAST)
Hallo,
Al 8 jaar rijden wij tevreden rond in onze 945 sports edition (se). Dat het een SE is, wist ik niet bij aankoop en dat deze een verlaagt onderstel hebben ook niet. En eigenlijk wil ik ook geen verlaagde auto, dat is lastig met al die drempels in Nederland en 1x per jaar gaan we met een volle wagen op vakantie en dan hangt ie te laag. De uitlaat raakt regelmatig een drempel of hobbel.
Ooit lagen er nivomaten onder, maar die waren versleten en toen heb ik er zware veren en standaard dempers onder laten zetten. Maar eigenlijk is dat geen goede oplossing.
Ik wil nu graag onze estate verhogen en wel zodanig dat ik niet bang hoef te zijn voor een drempeltje.
Wat is het handigste?
gr,
Robert
Al 8 jaar rijden wij tevreden rond in onze 945 sports edition (se). Dat het een SE is, wist ik niet bij aankoop en dat deze een verlaagt onderstel hebben ook niet. En eigenlijk wil ik ook geen verlaagde auto, dat is lastig met al die drempels in Nederland en 1x per jaar gaan we met een volle wagen op vakantie en dan hangt ie te laag. De uitlaat raakt regelmatig een drempel of hobbel.
Ooit lagen er nivomaten onder, maar die waren versleten en toen heb ik er zware veren en standaard dempers onder laten zetten. Maar eigenlijk is dat geen goede oplossing.
Ik wil nu graag onze estate verhogen en wel zodanig dat ik niet bang hoef te zijn voor een drempeltje.
Wat is het handigste?
gr,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2017 21:57 #1439670
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Sports edition
Voor zover ik weet zit de verlaging in de veren en de nivomats (achter)
Normale veren, normale nivomats en evt ophoogblokken zoals van Timen en hij is achter weer op hoogte.
Normale veren, normale nivomats en evt ophoogblokken zoals van Timen en hij is achter weer op hoogte.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2017 01:19 #1439737
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Eigenaar
ook op de hoogte nu.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2017 02:00 #1439757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je al andere veren en
Als je al andere veren en dempers hebt gemonteerd moet die toch al omhoog gekomen zijn? Of zijn de veren en dempers destijds gekozen in functie van de hoogte die de auto op dat moment had?
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2017 00:11 #1439784
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Begrijp
niet helemaal wat Freggel bedoelt met "gekozen in functie van de hoogte" .
Beetje cryptisch als ik zo vrij mag zijn.
Ik had echter wel dezelfde gedachte, zware veren en standaard dempers moet toch echt de kont omhoog brengen lijkt me. Vanwaar is het geen oplossing dan ?
Beetje cryptisch als ik zo vrij mag zijn.
Ik had echter wel dezelfde gedachte, zware veren en standaard dempers moet toch echt de kont omhoog brengen lijkt me. Vanwaar is het geen oplossing dan ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2017 02:16 #1439787
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even verklaren
Ik bedoel dus dat er bij de vervanging gekeken is naar wat er onder de auto zat en op basis daarvan (zonder de bedoeling de boel van hoogte te veranderen) dus andere stukken zijn gemonteerd die dus geen hoogtewinst opleverden.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2017 11:28 #1439795
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Wytze heeft zijn 740 wel eens
Wytze heeft zijn 740 wel eens flink opgehoogd voor een rit door Zuid-Amerika. Op de foto kan je dat zien (de grijze 740). Ik weet niet meer hoe hij dat toen heeft gedaan maar het reed prima.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2017 11:31 #1439796
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Op deze foto kan je het
Op deze foto kan je het effect beter zien.
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2017 09:41 #1439814
door Robert Geurts (GAST)
Beantwoord door Robert Geurts (GAST) in topic Dank voor de reacties
Destijds waren de nivomaten versleten. Ze hielden de auto keurig op hoogte, maar dempen was er niet meer bij. Met een deinende auto tot gevolg.
Omdat ik op dat moment geen nieuwe nivomaten wilde kopen heb ik mijn garagehouder gevraagd om er normale veren onder te zetten en heb ik zelf op een sleuteldag een setje schokdempers gemonteerd.
Ik weet dat er toen ook een draadje over heb gemaakt hier op het forum. Voor zover ik weet zijn de veren en dempers standaard, dus niet speciaal voor een verlaagd onderstel.
De Volvo staat keurig recht met deze veren en dempers. Echter, Als er wat meer lading in gaat, 4 personen of de vakantie bagage, dan ligt ie wat laag en raken we regelmatig een drempeltje.
Nu ik de reacties hier lees, vraag ik mij wel af of een sportonderstel is verlaagd dmv de veren en nivomats, of dat de montagepunten daadwerkelijk anders zijn. Weet iemand zeker hoe het zit? Als het de vering is, dan moeten er dus speciale nivomaten en veren zijn voor de sports edition.
Anyway. Ik heb inmiddels een tweedehands setje nivomaten met bijbehorende veren aangeschaft, van een normale estate, en die ga ik nu (laten) monteren.
Eens kijken wat dan de situatie is, ik zal er hier over rapporteren.
Gr,
Robert
Omdat ik op dat moment geen nieuwe nivomaten wilde kopen heb ik mijn garagehouder gevraagd om er normale veren onder te zetten en heb ik zelf op een sleuteldag een setje schokdempers gemonteerd.
Ik weet dat er toen ook een draadje over heb gemaakt hier op het forum. Voor zover ik weet zijn de veren en dempers standaard, dus niet speciaal voor een verlaagd onderstel.
De Volvo staat keurig recht met deze veren en dempers. Echter, Als er wat meer lading in gaat, 4 personen of de vakantie bagage, dan ligt ie wat laag en raken we regelmatig een drempeltje.
Nu ik de reacties hier lees, vraag ik mij wel af of een sportonderstel is verlaagd dmv de veren en nivomats, of dat de montagepunten daadwerkelijk anders zijn. Weet iemand zeker hoe het zit? Als het de vering is, dan moeten er dus speciale nivomaten en veren zijn voor de sports edition.
Anyway. Ik heb inmiddels een tweedehands setje nivomaten met bijbehorende veren aangeschaft, van een normale estate, en die ga ik nu (laten) monteren.
Eens kijken wat dan de situatie is, ik zal er hier over rapporteren.
Gr,
Robert
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2017 10:35 #1439815
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Er is al veel geschreven op
Er is al veel geschreven op dit forum over nivomaten versus gewonen veren.
Zo'n twee jaar geleden viel het me op dat de wegligging van mijn 940 wel erg beroerd was. Versleten nivomaten was de conclusie. Toen nieuwe nivomaten laten monteren: een wereld van verschil!
Of je dat geld de moeite waard vindt, moet ieder voor zich weten. Ik ben in ieder geval elke keer blij dat ik dat geld in de auto heb gestopt.
Zo'n twee jaar geleden viel het me op dat de wegligging van mijn 940 wel erg beroerd was. Versleten nivomaten was de conclusie. Toen nieuwe nivomaten laten monteren: een wereld van verschil!
Of je dat geld de moeite waard vindt, moet ieder voor zich weten. Ik ben in ieder geval elke keer blij dat ik dat geld in de auto heb gestopt.
Moderators: Jerry Stam