Gat in uitlaat 940, Italië.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2017 23:18 #1106690 door V700 register
Gat in uitlaat 940, Italië. is gemaakt door V700 register
Beste bestuurders,

Gisteren zag/ hoorde ik dat er een gat ( lijkt wel een kogelgat) zit in mijn uitlaat, ongeveer ter hoogte van het voorwiel. Het is denk ik al eens gerepareerd op deze plaats. Welke noodoplossing stellen jullie voor ? Slangenklem ? Hitte bestendige tape ? De 940 moet nog 1600 km terugrijden, terug naar Oegstgeest. Ik heb nog voldoende power.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2017 23:24 #1437129 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Leeg
bierblikje eromheen vouwen ?
met twee slangklemmen.
Beetje uitlaatpasta ertussen moet houden lijkt me. Als noodreparatie.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2017 23:33 #1437130 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Lokale
Italiaanse smid laten dichtlassen ? Ook nog een idee

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2017 17:38 #1437159 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voor de katalysator in elk
Voor de katalysator in elk geval niet werken met zo'n reparatiesetje met glasmat. Dat is niet sterk genoeg om de druk daar aan te kunnen: op een einddemper zou het nog wel wat doen.
De suggestie van het blikje moet wel redelijk werken. Of even bij een kleine garage langsgaan voor een tijdelijke fix.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2017 21:41 #1437183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt !
Het werkt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2017 21:49 #1437184 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lassen en Vialle
Morgenochtend laat ik het dichtlassen, Volvo dealer " Ambrosius", vlak bij Perugia wil me graag helpen. Ik heb nu ook het probleem dat de Vialle Lpi uit 2005 het niet meer doet. Misschien te veel druk na tanken ? Resetten helpt niet. Het groene lampje blijft knipperen, na ongeveer 50 meter valt de motor helemaal stil. Ik hoor de pomp wel "aanslaan" in het begin. Benzine geen probleem, maar net €105 betaald voor 60 liter benzine! Dat ben ik niet gewend.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2017 22:26 #1437189 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Mooi
Dat het werkt.
Ik heb in zuid amerika gewoond en daar was deze reparatiemethode vrij gangbaar.
Nu de gas installatie.. Hmmm. dan zal een bierblikje niet helpen. De inhoud misschien wel voor de eigenaar. Maar je zal vast wel thuiskomen en een tank op benzine leegrijden doet de motor alleen maar goed. En met dat gat in de uitlaat ook beter. Minder heet. Wel Thuis Gert Jan. Als ik de naam goed heb..

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 07:29 #1437205 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet domweg een connectortje
Niet domweg een connectortje losgetrokken ergens, bij het zoeken naar het uitlaatlek?
Die dealer kan misschien ook wel even naar het gas kijken: Italie was altijd een gasland.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 12:17 #1437223 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPi
Over te veel druk na het tanken hoef je je geen zorgen te maken, dat kan niet. Je hoeft ook niet te zoeken naar een verband met dat gaatje in de uitlaat, want dat is er niet.
Als je de pomp hoort draaien zijn relais en zekering ook in orde. Kijk nog even naar de andere zekeringen (setje van vier, meestal ergens zwevend boven de accu, bij de gascomputer).
Aan de uitlaatkant van de motor zit wel het benzineverbreekrelais (in de buurt van de bobine). Loop de connector even na en geef er een tikje op. Als dit relais defect is, krijgt de motor benzine en gas tegelijk en zal die niet lekker lopen of afslaan. Onderweg is daar niet veel aan te doen.
Ik ben ook wel eens op benzine teruggereden vanuit mijn vakantieadres in Frankrijk. 't Is dan even niet anders, vakantie kost toch al geld. Je komt in ieder geval thuis!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 16:24 #1437226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gas
Hartelijk dank voor de reacties, ik heb het gat toch maar even laten dichtlassen voor €35 cash bij Volvo. Ik wil de auto niet een dagdeel missen tijdens de vakantie. Naar het gas laat ik in Nederland wel wel weer kijken bij Nordicar. Misschien ook het moment om de uitlaat eens te laten vervangen voor een "sportief" exemplaar.

Moderators: Jerry Stam