Zwarte doos......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2016 19:04 #1105053
door V700 register
Zwarte doos...... is gemaakt door V700 register
In het rechtervak in de bagageruimte had ik lekkage. Het water kwam via een zwart plastic ovaal ding naar binnen als het regende.
Heb nu rondom gekit en hopelijk nu lek dicht. Kwam niet heel veel water door heen, maar toch genoeg voor natte ramen als de zon er op stond.
Zit ook een afwaterings dopje met een gaatje, dus het meeste water liep waarschijnlijk ook weer weg. Toch was het isolatiemateriaal op de wielkast wel nat/vochtig.
Maar wat is het? Wat doet het?
Gaat om een 940 estate 1997.
Zie foto van de black box.
Heb nu rondom gekit en hopelijk nu lek dicht. Kwam niet heel veel water door heen, maar toch genoeg voor natte ramen als de zon er op stond.
Zit ook een afwaterings dopje met een gaatje, dus het meeste water liep waarschijnlijk ook weer weg. Toch was het isolatiemateriaal op de wielkast wel nat/vochtig.
Maar wat is het? Wat doet het?
Gaat om een 940 estate 1997.
Zie foto van de black box.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2016 19:52 #1426129
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic geen idee
nog nooit zoiets gezien !
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2016 20:08 #1426131
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Misschien
Het ding komt mij vaag bekend voor Ferry, kan het iets te maken hebben met het drukverschil weg werken als je de achterklep dichtgooit, pardon, dicht doet.
Ik weet dat er meer merken iets dergelijks hebben, bepaalde typen Peugeot hebben ook zo een voorziening in de achter wielkasten, ook een bron van lekkages.
Groeten,
Ik weet dat er meer merken iets dergelijks hebben, bepaalde typen Peugeot hebben ook zo een voorziening in de achter wielkasten, ook een bron van lekkages.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2016 20:09 #1426132
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtdruk?
Is dat een soort van luchtdruk klepje ?
Voor als je de kofferklep dichtgooit ?
Bij een sedan zitten ze bij de achterruit .
Voor als je de kofferklep dichtgooit ?
Bij een sedan zitten ze bij de achterruit .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2016 20:44 #1426135
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk
Volgens mij zit er achter dat doosje inderdaad een rooster of klepje om overdruk uit de auto te laten. Niet alleen als je de achterklep dicht 'doet', maar ook om de lucht die via de ventilatieroosters de auto in komt er weer uit te laten; waar moet die anders heen.
Bij iedere auto zitten er van dat soort roosters/kleppen achterin, zodat er een luchtstroom van voor naar achter is.
Bij de estate zit er er links en rechts eentje in de vakken (sedan weet ik niet). Daarom moet je die vakken ook niet massief vol stampen, dan heb je minder goede ventilatie.
Bij iedere auto zitten er van dat soort roosters/kleppen achterin, zodat er een luchtstroom van voor naar achter is.
Bij de estate zit er er links en rechts eentje in de vakken (sedan weet ik niet). Daarom moet je die vakken ook niet massief vol stampen, dan heb je minder goede ventilatie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2016 21:01 #1426136
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen rechts......
Als het is voor overdruk etc., dan is het toch raar dat het onder de vloer zit???
En alleen in de rechterbak zit er eentje (volgens mij....).
En alleen in de rechterbak zit er eentje (volgens mij....).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2016 00:56 #1426143
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic één?
In de klep op de bodem, en ik dacht ook in de plastic zijpanelen van de kofferbak net onder het zijraam, zitten roostertjes waardoor de lucht uiteindelijk achter onder kan komen.
Waarom ze dat zo wegmoffelen is mij ook niet helemaal duidelijk, maar het zit bij meer auto's achter de zijkant van de bumper, dus niet ongebruikelijk.
Ik zal morgen eens kijken in mijn eigen auto, uit mijn hoofd weet ik niet precies meer hoe het zit.
Waarom ze dat zo wegmoffelen is mij ook niet helemaal duidelijk, maar het zit bij meer auto's achter de zijkant van de bumper, dus niet ongebruikelijk.
Ik zal morgen eens kijken in mijn eigen auto, uit mijn hoofd weet ik niet precies meer hoe het zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2016 10:31 #1426161
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh ja...... Oepsie......
Net ff gekeken aan de linkerkant, oepsie..... Zit er ook eentje.
Ja. Niet gezien vanwege alle zooi die daar in zit.....
Rechts en links dus......
Die lekt niet volgens mij, maar ik ga hem toch maar preventief kitten nu we toch bezig zijn......
Ja. Niet gezien vanwege alle zooi die daar in zit.....
Rechts en links dus......
Die lekt niet volgens mij, maar ik ga hem toch maar preventief kitten nu we toch bezig zijn......
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2016 12:48 #1426172
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Ventilatie
Tijdens de rit wordt er achter de auto een licht vacuüm getrokken. Slipsteek effect. Via de kleppen en de kanalen achter de bekleding wordt voor ventilatie binnen in de auto gezorgd. Op snelheid, boven de 80, heb je de blower niet nodig.
Zorg er dus voor dat niets de luchtweg blokkeert. Geen jas op de hoedenplank bij sedan en luchtroosters bovenop zijschotten achterbak estate vrij toegankelijk.
Zorg er dus voor dat niets de luchtweg blokkeert. Geen jas op de hoedenplank bij sedan en luchtroosters bovenop zijschotten achterbak estate vrij toegankelijk.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2016 12:50 #1426173
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Slipsteek
Is slipstream
Moderators: Jerry Stam