Waar is dit stekkertje voor?

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2015 10:55 #1103852 door Jerry Stam (GAST)
Waar is dit stekkertje voor? is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Steeds vergeet ik iemand te vragen waar dit blauwe stekkertje voor bestemd is in mijn 98-er Estate LE.
Lijkt me voorbereiding, maar waarvan?

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2015 10:57 #1418479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mij heb ik die ook. Niet voor de koplampwissers, want de LE heeft die standaard dacht ik. Ook niet voor de hoogteregeling van de koplampen denk ik.

Dus ik zou het ook niet weten.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2015 13:01 #1418493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic test aansluiting
Dit is een test aansluiting voor het een of ander. Herinner me dat ik het in een van de greenboeks zag langskomen maar ik weet niet meer waarvoor precies, misschien CIS klep? In ieder geval niet iets voor uitbreiding of accessoires oid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2015 14:11 #1418498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diagnose
Het schijnt een diagnose stekker voor de EZK/LH-Jetronic te zijn. Zit in mijn auto ook, misschien wel in alle redblocks met LH-jetronic.
Er heeft eens een setje hiervoor te koop gestaan hier op de site (door Noël) en ik heb de foto's bewaard.
Hoe het werkt / wat het doet zou ik niet weten.
Dit was de tekst bij de advertentie:
"Diagnose tester "LH-Jetronic"
- Artikel : afstelgereedschap voor Volvo benzinemotoren, Series 200 & 700 . Groep 5280, Volvo art.nr. : 9995280. Types met Bosch ontsteking : LH-Jetronic. EZK 2.1/2.2_B200E/B230E,FT,M/B280E/F.
- Mogelijkheden : brandstof injectie en ontsteking diagnostiek procedures uitvoeren."

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2015 14:34 #1418503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien een soort knippercode-kabeltje? De latere 940 heeft geen diagnose kastje bij de linker veerpoot meer, maar wel de OBD connector om eea met een extern kastje uit te lezen. Veel mensen hier hebben zelf zo'n kastje gemaakt.

Links op de eerste foto, in de bruine mantel, kan dan de LED zijn? Op het tweede plaatje staat dat eind van de kabel naar boven/achteren gericht en er staan 3 "lichtstraaltjes" bij getekend. Rode clip voor aan de plus of massa? De blauwe en zwarte kunststof blokjes zijn dan de connectoren, de een voor EZK en de ander voor LH Jetronic?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2015 16:00 #1418504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Google is your...
Googelend op het art. nummer vond ik o.m. deze uitleg op de Volvo 700-900 FAQ: <a href=" www.brickboard.com/FAQ/700-900/EngineFue....htm#SettingBaseIdle " target="_blank"> www.brickboard.com/FAQ/700-900/EngineFue....htm#SettingBaseIdle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2015 16:13 #1418505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Pieter
@Pieter: Dat is voor LH 2.2, Mij lijkt dat die kabel van Noël dus niet voor de late 940 is bedoeld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2015 17:24 #1418514 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm inderdaad
Oeps. Even niet goed gelezen. Het leek zo mooi te kloppen.
Misschien is het stekkertje achter gebleven...?

• Derk Wiegman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2015 00:05 #1418531 door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Hiervoor dus, zie laatste deel.
Setting Base Idle Specs and Mixture on Bosch LH2.2-Equipped Cars.
A. LH 2.1, 2.2 Jetronic Cars. [Courtesy of MVP, Volvo performance parts suppliers]
Many driveability and running problems can be traced to improper base engine settings. Setting your base idle specifications is always the first step when trouble shooting any runability problem. By following the steps below the source of most problems can be identified
Check for air leaks by spraying carburetor cleaner on all intake hoses and gaskets. Any fluctuation in idle while an area is being sprayed means a leak. Repair any leaks you find. Don't spray carburetor cleaner on hot manifolds as it may cause a fire.
Remove and clean the throttle body, adjust the throttle plate open 1/4 turn. Reinstall it using new gaskets. Make sure the throttle switch clicks as soon as you crack the throttle (adjust as needed).
Start your engine and let it warm up fully.
Set ignition timing to the manufacturer's specs.
Now use a voltmeter (with minimum impedance 10 megohm for a digital unit) to verify that your 02 sensor is working properly. Connect the red positive probe from the voltmeter to the 02 sensor wire where it is connected to the large green wire by peeling back the connector cover and backprobing the contact leaving the sensor still connected. Connect the black negative probe from the voltmeter to ground. A good 02 sensor will fluctuate between .2 and .7 volts if your mixture is anywhere close. Replace the 02 sensor if needed.
Go to the right inner fender well (740's) or the left inner fender well (240's) and find the red and white pigtail that sits besides the ignition ECU. This is your idle speed test point. [Note: wiring colors can vary: some 760s use red/black.Check the OEM wiring diagram manual; aftermarket versions may not have the correct colors.] Ground this connector and adjust the bypass air thumbscrew on the throttle body until the idle is 725 RPM's. Remove the ground from your test point; the idle should be close to 750 RPM's.
Next to the idle speed test point pigtail is a green and white pigtail. This is your carbon monoxide or mixture test point, which measures the oxygen sensor output. Using Volvo special tool part #9995280 (approx. $35) plug one end of the test LED to the fender well connector and the red connector to the positive terminal of the battery. A logic probe can be used in place of the Volvo special tool or if you are handy build the circuit below. Remove the tamper proof plug from the air mass meter by drilling two 1/8" holes in the plug about 3/16" deep and removing the plug with needle nose pliers or snap ring pliers. This will reveal the mixture adjusting screw. Adjust the AMM until the LED on the tester blinks on and off at equal intervals. Congratulations! You have just set your engine's base idle specs. Note: when the tester LED is off it represents a lean mixture, when it is on the mixture is rich.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2015 10:01 #1418541 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Allemaal fout
Allemaal fout
Dit stekkertje nr 17/1 zit er vanaf ongeveer modeljaar 1994 in bij modellen met automaat.
Het is bedoeld om de pnp schakelaar te kunnen overbruggen als de startmotor het niet doet
Dan kan je vanaf het stekkertje een verbinding leggen naar aansluiting 50 op de startmotor
Piet

Bijlage startcircuit.jpg niet gevonden

Moderators: Jerry Stam