Contactsleutel afgebroken Wie heeft tips?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 19:51 #1102466 door V700 register
Contactsleutel afgebroken Wie heeft tips? is gemaakt door V700 register
Niet te geloven! de contactsleutel van mijn oude '77er Volvo 264GLE is afgebroken en ik heb GEEN reserve en het afgebroken stuk is NIET te vinden. De auto is nog wel met een truuk te starten maar sturen gaat niet omdat ie in het stuurslot valt... Wie weet hoe ik het slot kan verwijderen zonder dat je de sleutel hebt? Een nw slot vinden is niet moeilijk, maar het oude slot verwijderen wel...
Ik herinner me in mijn vage geheugen dat elke sleutel een code heeft waarmee je dan bij de Volvo garage een nwe sleutel kan laten maken. Waar vind ik die code? Hij staat niet in de handleiding van die auto....
Ik baal als een stekker!
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 20:07 #1412354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleutel
Via vinnummer van de volvo kan je bij de  dealer een nieuwe sleutel bestellen .
Paar weken geleden ook nog gedaan voor een 740 van 1986 , sleutel was binnen 2 dagen bij de dealer .
Sleutels worden volgens de dealer in Duitsland gemaakt .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 20:07 #1412355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dun Figuurzaagje
Hallo Robert
Probeer het eens met een figuurzaagje.Deze heeft hele fijne tandjes en als je er nu 1 boven de sleutel en 1 onder de sleutel steekt dan moet het gek gaan als dit niet lukt om de helft van de sleutel er uit te krijgen
Anders de "sleutelboer" vragen voor een oplossing. Als je de sleutel weer compleet hebt dan kan je er een kopie van laten maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 20:34 #1412357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien met een sterke magneet? De bloemist heeft hele sterke, kleine magneetjes om corsages te bevestigen zonder kleding te doorboren met een naald.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 20:35 #1412356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah!
Fred, dank! Ik ga dat eens bevragen bij de Volvo garage. Zal de paperassen dan wel meenemen natuurlijk.
@ Henk: de andere helft van de sleutel steekt niet in het slot. Dat is afgebroken door een stommiteit (nou ja, stommiteit: hij brak echt heel snel af) en zoek geraakt tijdens ploegen met mijn trekker. Niet meer kunnen vinden. Ook niet met een magneet...
De Volvo moet wel worden verplaatst binnenkort. Ik denk er aan de Volvo aan de voorkant met de hef van de trekker op te pakken (moet ik hem eerst RECHT achteruit zien te krijgen anders gaat het feest niet door want hij staat heel krap geparkeerd) en dan zo weg slepen zeg maar, maar liever een nieuwe sleutel of nieuw slot.
Ik ga es dus eerst es bevragen bij de garage. TNX!
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 20:36 #1412358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej Henk,
Henk,
Ik denk dat dat tweede deel nu ergens diep onder de grond ligt of zo. Geen idee. Is gewoon weg. Niks aan te doen.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 20:54 #1412360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik bedoel voor het stukkie dat nog in het contactslot zit. Of is het "handvat" van de sleutel er nog, maar de baard zoek?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 21:18 #1412362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De baard.
De baard is zoek. Dat is het probleem. Ik heb dus geen sleutel meer. Tenminste, heb een halve sleutel. De andere halve baard ligt ergens in de grond.
Hoop niet dat het op uitbreken aankomt van het huide contactslot.
Volvo groet,
Robert

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-11-2014 21:19 #1412363 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic volgens
mij zit er niks in het contactslot, maar is de sleutel gebroken door een stommigheidje en is hij de ene helft verloren. Ik gebruik een sleutel ook wel is voor iets anders dan waarvoor ie gemaakt is. Is niet slim zo zie je maar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2014 21:42 #1412366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist!

Admiral schreef : volgens mij zit er niks in het contactslot, maar is de sleutel gebroken door een stommigheidje en is hij de ene helft verloren. Ik gebruik een sleutel ook wel is voor iets anders dan waarvoor ie gemaakt is. Is niet slim zo zie je maar.

Juist! Dat is het verhaal. Vreemde is dat ik dacht dat dat wel duidelijk was.. Zo zie je maar hoe je denkt dat het duidelijk is maar kennelijk soms niet. Gebeurt meer dan je denkt.
De baard is dus weg door een stommiteit van mij.
Zoals Admiral zei: hij (wie niet?) gebruikt ook wel eens de sleutels voor andere zaken en in mijn geval liep dat niet goed af. Geen reserve sleutel. Maar ja, de tijd dringt om die Volvo te verplaatsen.
Volvo groet,
Robert

Moderators: Jerry Stam