cruisecontrol reageert langzaam

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2014 13:33 #1102333 door Mathy van Nisselroy
cruisecontrol reageert langzaam is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Goedemiddag,ik heb een cruisecontrol gemonteerd in een 740 maar deze reageerd erg traag,kan iemand mij vertellen wat er mis is?Ligt het misschien aan de vacuumpomp of iets?
Gr  Dick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2014 15:45 #1411670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat gebeurt
Wat gebeurt er precies? Zakt de snelheid terug als je op het knopje drukt en je even later je voet van het pedaal haalt? Versnelt hij ook als je het knopje ingedrukt houdt en zakt hij terug als je loslaat? Tis niet zoals met moderne auto's met geheel elektronische CC dat je een halve seconde na op het knopje drukken je voet al van het pedaal kunt halen. Het systeem heeft een seconde nodig om het balgje voldoende vacuum te zuigen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2014 21:08 #1411695 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Henk, Als ik op het
Hallo Henk,
Als ik op het set knopje druk dan duurt het wel een seconde of 3 voordat het gaspedaal wordt over genomen en indien ik de resume knop gebruik duurt het zeker net zo lang voordat de snelheid weer word opgepakt.Heb meerdere 740 met cruisecontrol,hier is iets mis de tijd van oppakken duurt veel te lang.
Gr Dick
740 tdic 86 740 gle 86 740 gl 87

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2014 21:11 #1411696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Henk, Als ik op het
Hallo Henk,
Als ik op het set knopje druk dan duurt het wel een seconde of 3 voordat het gaspedaal wordt over genomen en indien ik de resume knop gebruik duurt het zeker net zo lang voordat de snelheid weer word opgepakt.Heb meerdere 740 met cruisecontrol,hier is iets mis de tijd van oppakken duurt veel te lang.Er is geen vacuum lek.
Gr Dick
740 tdic 86 740 gle 86 740 gl 87

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2014 21:19 #1411697 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe
Hoe weet je dat er geen vacuum lek is? Meestal is dat de oorzaak namelijk. Het kan nog dat het kabeltje veel te los staat, maar dat lijkt me iets wat je als eerste corrigeert. Geen terugzakken als je op CC rijdt, op de knop drukt om te versnellen op moment dat je de knop weer loslaat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2014 21:45 #1411698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De kabel van de balg naar de
De kabel van de balg naar de gasrol staat bijna gelijk met de aanslag van het gas,ongeveer 2 a 3mm speling(kan niet strakker).Als ik een maal op cruise rij en druk dan op de set knop reageerd deze wel direct,allen als de snelheid word ingesteld of als de resume word gebruikt duurt het lang voordat het gas word overgenomen.Als de cruise staat ingesteld werkt deze goed,de snelheid blijft dan konstant.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2014 22:00 #1411699 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic cc slow
Hier hetzelfde gemonteerd laatst.. Lekker klusje
Wat je zelf vermoed lijkt me ook waarschijnlijk. Geen lekke slangetjes ?
Die goed nagelopen ? Zitten de slangetjes op de juiste plek ?
De balg anders  ? Alhoewel .. als die lek is lijkt me dat ie helemaal niet reageert.
Zou het in de slangetjes zoeken als eerste
Suc6
Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2014 10:11 #1411709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cruise control
Volgens mij is het heel normaal dat het 2 a 3 seconden duurt voordat het pomje het hele syteem leeggezogen heeft.
Als hij daarna goed werkt is het systeem dus dicht.

groet
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2014 13:05 #1411717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
T kan sneller hoor, mijn CC houdt de snelheid vast voor ik eenmaal "eenentwintig" heb kunnen zeggen. Bij mijn vorige auto ook. Met 2-3 seconden lijkt me dat iets niet helemaal optimaal is. Als je meerdere auto's met CC hebt zou je de pompjes eens uit kunnen wisselen. Je hebt het T-stuk ook op het juiste tuitje van de pomp?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2014 21:27 #1411738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij duurt het ook een
Bij mij duurt het ook een paar seconden. Als ie lek is doet ie helemaal niks hoor, of het moet een kleine lek zijn.
Kan de vertrging wel te maken hebben met dikte van de vacuümslangen? ik heb er gewone voor gebruikt, maar er bestaan ook van die hele dunne, waar je een verloopje voor nodig hebt om ze aan te sluiten. Ik kan me zo voorstellen dat je bij dkkere slangen meer tijd nodig hebt om de boel vacuüm te zuigen. Er zit immers meer lucht in die slangen dan bij dunnere?

Moderators: Jerry Stam