Met katalysator vraag/probleem zaterdag naar Nordicar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2014 11:47 #1102170 door V700 register
De kop zegt het al een beetje, zaterdag kom ik met de 945 lpt automaat van 1996 naar de sleuteldag. Nou is de Volvo maar net door de apk gekomen omdat de kat volgens de keurmeester aardig verstopt is en nu begint ze volgens mij ook nog eens flink te rammelen of is het een plaat erboven???
Nu vraag ik me af of de kat leeg te halen is en dan nog door de apk komt of dat er een ander onder moet, ik kan nergens in de papieren zien of mijn auto u-9 of k-6 is of wat dan ook. Wat is wijsheid mannen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2014 12:13 #1410854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaat niet werken, zonder kat
Gaat niet werken, zonder kat overleeft hij de viergastest niet.
Van te voren even flesje Forte erin en stevig doorrijden dan haalt hij het volgend jaar wel weer.
De blauwe die Rudiger nu heeft had ieder jaar hetzelfde probleem, net aan goed. Maar met flesje Forte erin en even goed warm stoken ruim binnen de waarden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2014 16:55 #1410865 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tanx, dan maar eens kijken
Tanx, dan maar eens kijken of iemand nog een goede kat heeft liggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2014 17:15 #1410867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Controleer eerst even of er
Controleer eerst even of er geen hitteschild ergens rammelt.
En kat verstopt ? Ben benieuwd hoe hij dit geconstateerd heeft......
Hang hem na de rit naar Nordicar gelijk aan de viergastester aldaar en trek dan pas de conclusie dat hij stuk is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2014 20:04 #1410871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op LPG haal je het wel
Op LPG haal je het wel zonder katalysator, maar dan nog moet deze visueel aanwezig zijn geloof ik... gewoon leegmaken, ze zijn vaak in slechte conditie en verhinderen goede stroom van uitlaatgassen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2014 20:21 #1410873 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet zo snel

Ik zou niet meteen voor een nieuwe kat gaan. Misschien heb je wel foutcodes en werkt bv je LMM of lambda niet goed. dan krijg je ook te hoge metingen. Verder zou je bij een verstopte kat toch wel wat vermogensverlies opmerken...
Misschien komen we er wel achter aanstaande zaterdag.kennis en apparatuur is aanwezig, nu nog de tijd... ;-)

Groetjes Rudiger

ps de codes, niet altijd aanwezig op kentekenbewijs:

S6 =‘schoon’ zonder katalysator (1986),K6 = met ongeregelde of geregelde katalysator (1986),K9 = met geregelde katalysator (1989),U9 = auto voldoet aan de toen als streng beoordeelde Amerikaanse eisen en viel daarom onder een stimuleringsregeling ter bevordering van schonere auto’s (1989),E2 = auto voldoet aan de EEG richtlijn 91/441, gelijkwaardig geacht aan de Amerikaanse US ’87 wetgeving; er is een snelwegtraject (met 120 km/h) aan de Europese rijcyclus toegevoegd. (DB)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2014 20:56 #1410879 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Combi van co te hoog en niet
Combi van co te hoog en niet helemaal aan zijn vermogen komen, stationair ruik ik aan de voorkant volgens mij ook wel eens wat uitlaatgassen. Ga haar zaterdag even goed warm rijden vanaf Leerdam en dan gelijk even aan de beademing.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2014 21:15 #1410881 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jouw symphomen doen mij
Jouw symphomen doen mij eerder denken aan een scheur bij de wastegate icm een lek uitlaatspruitstuk.....
Maar we kiekn zoaterdag wel ff

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2014 11:02 #1410912 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bij
Bij mijn vorige 940 was het meer de achterdemper die verstopt zat: bij vervanging van de halfset hebben we toen het restant van de afbrokkelende inhoud maaar uit de kat gemept.
Een kat die serieus verstopt raakt maar geen brokstukken de rest van de uitlaat inblaast heb ik nog niet meegemaakt.
Let wel: de auto hoefde, dankzij G2 LPG, alleen maar aan de CO test te voldoen, niet aan de viergastest. Katalysator moest wel, dankzij de emissiecode, "visueel aanwezig" zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2014 11:38 #1410913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een rammelende katalysator
Een rammelende katalysator heb ik ook gehad. Net zo lang dat de grote stukken de uitgang verstopte. Niet fijn als dat op de snelweg gebeurd bij een snelheid van 130 als je een vrachtauto inhaald.
Ik heb alles eruit gehaald en de lege kat er ondergezet en ben door deTUF gekomen zonder problenen (op LPG)
GR Martin (1505)

Moderators: Jerry Stam