Alweer lekke koppakking

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2014 23:09 #1101878 door V700 register
Alweer lekke koppakking is gemaakt door V700 register
Baal er vreselijk van, maar heb na ongeveer 50.000 km (2 jaar) alweer een lekke koppakking, maar ditmaal naar buiten toe..het loopt gewoon naar buiten uit de motor op de grond!Het begon met minimaal koelwater verbruik. En ineens bij de volgende(dagelijkse) koelvloeistof check was het vaatje leeg. En , allerlei voor de hand liggende testjes gedaan, maar niets te zien, Geen harde slangen niets. Koelwater bijgevuld, en de volgende ochtend nog even checken voordat ik weg reed..vaatje leeg..Gewoon leeggelopen s'nachts. Weer bijvullen, ik zag het ergens onder de auto langzaam op de grond druppen, dachten misschien lekke waterpomp. Vandaag naar de garage, slecht nieuws..lekke koppakking, maar dus nu geen drukopbouw, het loopt gewoon langs de pakking naar buiten. Hoe kan dit nou in godsnaam...Slecht aangedraaide bouten? Vuil ergens tussen? Maar dan pas na 50.000 km een probleem krijgen. Wel een beetje veel pech met deze auto :-( . Iemand ervaribg hiermee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 00:18 #1409045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naar buiten lekken vaak door
Naar buiten lekken vaak door slechte montage. Vuil, kop krom etc. Uithuilen en opnieuw beginnen, zoveel werk is het niet.

• Han Kops
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-08-2014 10:46 #1409052 door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic Damn
Is niet fijn....
Sterkte er mee.....

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 15:24 #1409066 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic montage
Meestal door slechte montage of koppakking verkeerd. Vaak is de cilinderkop krom getrokken dus als je die weer wilt inzetten (laten) vlakken, kleppen stellen, nieuwe kopbouten op het juiste koppel en hoek en weer gaan met die banaan. Kop op de volhouder wint ! Misschien een second opinion (garage) als je het niet zelf doet?
Edit* sorry Paul zie nu je posting pas, en je zegt in feite hetzelfde!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 15:26 #1409067 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beter een keer te veel dan
Beter een keer te veel dan te weinig analyse Ries :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 15:28 #1409068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kop op :)
Ries, Sterke motiverende zin :)
Kop op in geval van zo'n storing :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 15:29 #1409069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hup !
Los van het feit dat het mooi kl##ten is,kun je het nog 1 keer laten maken en dan goed !
Neem eens contakt op met Timen.Hij kan de reparatie goed uitvoeren en dan weet je zeker dat het goed is en weer jaren goed gaat.
Suv ( V ) 6 !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 15:43 #1409070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Balen

octavodia schreef : Koelwater bijgevuld, en de volgende ochtend nog even checken voordat ik weg reed..vaatje leeg..Gewoon leeggelopen s'nachts..

En de motor had niet gelopen in de tussentijd?
Het is op afstand altijd makkelijk praten natuurlijk, maar als het er zo hard uit loopt zou ik zeggen dat er er een flink lek moet zitten ergens. Zie je het er nergens uitlopen dan? Als de koppakking zo lek is dat het er zonder druk uit komt lopen dan had je toch al eerder tijdens het rijden een probleem moeten hebben?
No offence, ik probeer het gewoon te snappen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 15:50 #1409071 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeft niet. Bij warme motor
Hoeft niet. Bij warme motor zet alles uit en kan net het lekje gedicht worden. Heb het met een 190D gehad, warm niets aan de hand maar koud liep het er tussen de kop zo uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 16:45 #1409075 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou precies(voegt niks toe maar schoot mij te binnen)
De SR-71 Blackbird heeft dat ook :) Een supersonisch vliegtuig, als ze hem starten druipt alles er uit, maar eenmaal warm alles perfect dicht.
Mbt koppakking, de 18 euro dat een elring pakking kost zou ik niet moeilijk doen. Kop d'r af, nieuwe kopbouten, kop laten vlakken de boel er goed op monteren en gaan!
Misschien een koppakking wissel dag doen? Ik moet een van m'n volvo's ook de pakking wisselen en van beide de distributie riem.

Moderators: Jerry Stam