blauwe hulpveren
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 15:36 #1101388
door Ries van Lomwel
blauwe hulpveren is gemaakt door Ries van Lomwel
De schuur puilt uit van allerlei Volvo spul bestaande uit veel delen uit mijn oude 745, en 945 onderdelen. Moet misschien toch eens opruimen en te koop zetten.....Tussen de meuk zie ik ineens twee blauwe (hulp)veren die dacht vroeger onder 745 zaten in combinatie met normale achterveren. Passen die dingen op de 945? volgens mij wel maar heeft het zin die te monteren in combinatie met de dikkere achterveren die ik erop heb zitten of wordt het dan nog on-comfortabeler? ( de 945 staat wel mooi strak en de kont staat omhoog maar de achtervering voelt met tijden erg stug aan bij kleine obstakels)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 15:57 #1406405
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dat past probleemloos. De
Ja dat past probleemloos. De blauwe zijn MAD veren. Erg goed en heel eenvoudig te monteren.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 16:00 #1406406
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Thanks
Bedankt Paul, ik kan me idd herinneren dat ze makkelijk er op te zetten waren maar veert ie dan wat soepeler samen met die dikke achterveren?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 16:37 #1406408
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij weinig belading merk je
Bij weinig belading merk je er niet zoveel van, ze zijn aardig progressief.
Auto staat wel wat hoger. Vind het fijne veren voor onze auto's. Ik heb bij mijn 940 zware estate veren gemonteerd. Maar had achteraf liever setje MAD gemonteerd.
Auto staat wel wat hoger. Vind het fijne veren voor onze auto's. Ik heb bij mijn 940 zware estate veren gemonteerd. Maar had achteraf liever setje MAD gemonteerd.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 18:31 #1406409
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja!
Hej Ries,
Ik ben lang aan het zoeken geweest naar de beste combinatie, vooral ook omdat de nivomats inzakken tijdens een nacht op een ferry.
Ik vond verzwaarde veren met Koni dempers ook niet fijn, nu heb ik de af fabriek veren en nivomats met de blauwe MAD veren en het rijdt perfect, de wagen staat zoals Paul aangeeft iets hoger en ik heb bij het afrijden van een ferry geen last meer dat de wagen te laag ligt.
Groeten uit Zweden,
Ik ben lang aan het zoeken geweest naar de beste combinatie, vooral ook omdat de nivomats inzakken tijdens een nacht op een ferry.
Ik vond verzwaarde veren met Koni dempers ook niet fijn, nu heb ik de af fabriek veren en nivomats met de blauwe MAD veren en het rijdt perfect, de wagen staat zoals Paul aangeeft iets hoger en ik heb bij het afrijden van een ferry geen last meer dat de wagen te laag ligt.
Groeten uit Zweden,
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 22:12 #1406413
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Blauw
Hallo Volvisti
Onder de 16 klepper estate die Oliver Warnke recent bij Schmidt in Gemert kocht zitten ze ook. Helaas heb ik die foto's toen, zoals het er nu naar uitziet, niet bewaard.
Helaas moet ik mededelen, dat door bovenstaande reacties de kans dat een setjes van die blauwe veren ooit op m'n stapeltje "moet er nog op/in/aan" terecht komt wel redelijk groot is geworden....
Iemand een idee of en voor hoeveel dinero's zo'n setje nog bij de dealer te krijgen is?
groetjes
Mathy
Onder de 16 klepper estate die Oliver Warnke recent bij Schmidt in Gemert kocht zitten ze ook. Helaas heb ik die foto's toen, zoals het er nu naar uitziet, niet bewaard.
Helaas moet ik mededelen, dat door bovenstaande reacties de kans dat een setjes van die blauwe veren ooit op m'n stapeltje "moet er nog op/in/aan" terecht komt wel redelijk groot is geworden....
Iemand een idee of en voor hoeveel dinero's zo'n setje nog bij de dealer te krijgen is?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 22:25 #1406415
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet bij de dealer maar bij
Niet bij de dealer maar bij de AMH bestellen. Het artikelnummer van MAD is HV20740-5
Montage 10 minuten per kant (heb ze vaak gemonteerd, heb zelfs bij MAD gewerkt)
Topspul.
Montage 10 minuten per kant (heb ze vaak gemonteerd, heb zelfs bij MAD gewerkt)
Topspul.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 22:26 #1406416
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jan C uit N. had er laatst
Jan C uit N. had er laatst nog een gebruikt setje van liggen overigens.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 22:34 #1406417
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die MAD`s, zijn dat die
Die MAD`s, zijn dat die veren die we onder mijn LPT hebben gemonteerd Paul?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 22:40 #1406418
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dat zijn ze Richard.
Ja dat zijn ze Richard.
Moderators: Jerry Stam