storing CV-alarm Gemini..aanvulling + vragen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2014 15:44 #1100093 door V700 register
storing CV-alarm Gemini..aanvulling + vragen is gemaakt door V700 register
Hoi,

Bij auto aangekomen, drukkend op bediening fuinctioneert niets, dus noch alarm noch CV. wat ik dan doe is de auto met de sleutel openen waarop het alarm afgaat. Soms kan ik de auto starten na pielen met de bediening...portier open en dicht, wil hij wel eens startklaar zijn. vandaag echter dik een half uur staan pielen waarna het starten op een voor mij onverklaarbare wijze plotseling lukte. Na rijden en parkeren functioneert alles vreemd genoeg wel, na nachtje stalling dus niet. Begrijp er niets van.
Betreft 1995-er 945 LPT met |gemini-alarm en slechts 1 AB.
Bij de Gemini even gekeken, er loopt 1 kabel onaangesloten (??) Wat zouden verklaringen kunnen zijn van bovengenoemde situatie?
Ik tast ook na lezen van allerlei topics in het duister,.

alvast hartelijk dank

Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2014 16:11 #1400165 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Gemini?
Ik heb geen idee hoe een gemini alarm ingrijpt vwb onderbreking van het starten.
Het zal wel ingebouwd zijn op de relaisvoet achter het dasboard kastje.
Hier heb je misschien wat aan ter vergelijk met het Guard, immobilizer systeem van Volvo; www.volvo700vereniging.nl/node/51334
www.volvo700vereniging.nl/node/51209

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2014 15:07 #1400237 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Arjan, dank voor je reactie
Arjan, dank voor je reactie en de link. Ben vanochtend gaan pielen. Zekering bekeken, accupolen losgehaald, niets leidde tot resultaat. Wegenwachter ariveerde en heeft onder het dashboard de startonderbreking doorgelust. Volgens hem zit het euvel in de handzender CV, die meet 2.9 van 3.0 als maximum-waarde, maar kan zeer wel door gebruik inwendig schade hebben. Zou naar de dezaler moeten voor nieuwe zender(-'s) en inlezen.
Weet iemand wat "inlezen "betekent ? Iemand een idee van de kostenfactor van e.e.a. ?
Na ritje functioneert de handzender nauwelijks, maar kan ik gelukkig rijden en portieren openen. Het alarm gaat wel af en dat is minder.

Martin

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2014 09:39 #1400248 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Gemini = Guard
Lees deze eens:
www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=119945
Inleer procedure voor guard staat hier wel op de site.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2014 09:58 #1400249 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inlezen
Inlezen is een beetje een verzamelbegrip. Veel alarminstallaties moeten ingesteld worden met een extern apparaat (om te voorkomen dat iedereen het alarm kan uitschakelen/omzeilen/onklaar kan maken). Het bekijken van instellingen, instellen/aanpassen/het toevoegen van handzenders etc wordt allemaal aangeduid met "inlezen".  Wat het kost verschilt per systeem en per dealer. Sommige dealers vragen altijd geld, sommige alleen aan passanten en sommige nooit. Hangt er ook af wat er gedaan is. In 5 minuutjes even kijken en niets wijzigen is natuurlijk eerder gratis dan dat een monteur een uur bezig is geweest om 3 handzenders opnieuw toe te voegen (ik noem maar een voorbeeld).

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2014 10:13 #1400250 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic foto
Het is wel handig om een foto van de AB te plaatsen, dan weten we tenminste zeker om welk alarm het gaat. Ik heb een Guard II programmer.
Piet

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2014 11:12 #1400253 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic vervanging Guard of Euroalarm
Is het een Guard systeem, dan wordt er qua blokkering via het relais alleen ingegrepen op de startmotor.
Wanneer je Guard relais onbetrouwbaar geworden is, kun je deze vervangen. Je verwijdert het relais en je maakt een vaste verbinding tussen 50E en 50F. Dan heb je de startfunctie alweer terug.
Om de AB functie te vervangen kun je op de relaisvoet vrij eenvoudig een alternatief AB systeem aansluiten.
Bijvoorbeeld een setje van AlarmConcept dat via ebay.de verkocht wordt voor iets van 25 euro.
shop.afterbuy.de/public/start.aspx?suid=1896

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2014 00:34 #1400338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is de naam "GUARD " identiek
Is de naam "GUARD " identiek aan "GEMINI? "
Sorry, maar ik volg dit zo niet.

Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2014 10:12 #1400343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aanvulling :   1. de
aanvulling :

1. de wegenwachter trof 1 niet aangesloten kabel aan onder de motorkap naast kastje Gemini, was een massa-kabel. Deze losgelaten omdat ik aangaf dat wat mij betreft zowel alarm als startonderbreking kon worden uitgeschakeld. Daarop aansluiting massakabel weggehaald, onder dashboard het kastje van de startonderbreking "doorgelust'Hij belde daartoe een soort achterwacht WW die hem aangaf waar-wat-hoe.
2. Nu is het zo dat als ik de auto onafgesloten aat staan rode LED op dashboard knippert, geen alarm afgaat, CV geen dienst doet, auto met sleutel start. Parkeer ik 'm en sluit ik met sleutel protier af, gaat alarm wel af als ik later met sleutel open.
M.i. doet de Gemini het nog, is de startonderbreking dus uitgeschakeld, is de CV uitgeschakeld.
Overigens fiks gelachen met de wegenwacht-heer, ik én hijzelf lieten per abuis de sleutel in de auto terwijl de CV werkte. Hij had een speciaal attribuut om ruimte te creeëren tussen auto en portier en 3 soorten "hengels"om de sleutelbos te grijpen. technisch malheur en enorm gure wind en toen was er koffie...al helemaal tyoen hij angaf dat Volvo 9456 LPT z.i. erg betrouwbare ato-'s zijn e dat er fijn an te werken is, uiteraard.

Martin

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2014 11:25 #1400345 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic led
Led-lampje gaat branden omdat de immobilizer, startonderbreker op brandstofniveau, nog wel werkt. Lampje gaat uit bij contact aan.
Maak een paar foto's zoals reeds gevraagd, dan wordt het een stuk duidelijker. Foto ledjes en alarm signalering, sleutels en kastje achter dashboardkastje.

Moderators: Jerry Stam