Nieuwe banden voor de S90, Vredestein Quatrac 3

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2013 14:37 #1099513 door V700 register
Nieuwe banden voor de S90, Vredestein Quatrac 3 is gemaakt door V700 register
Ik ben toe aan 2 nieuwe voorbanden voor mijn S90, nu heb ik (4 dezelfde) er Fulda Kristall Montero M+S in de maat 205/55/16 onder zitten. Keuze van de vorige eigenaar. Ik rij tussen de 8000 en 10000 per jaar en de achterbanden zijn nog goed. Ik heb maar 1 stel velgen dus ik zit weer aan 4-seizoenen banden te denken maar wat is een goede keus? Het type dat er nu onder zit vind ik vrij stug en komt ook niet heel goed uit diverse tests. Kan iemand me soms wat tips geven?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2013 17:42 #1397291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Quattro Stagioni......
4 Seizoenenbanden komen nooit goed uit een test.
Of je ze nu vergelijkt met zomerbanden of met winterbanden, ze staan altijd onderaan in de lijst qua prestaties, grip, comfort, etc.
4 Seizoenenbanden blijft altijd een compromis.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2013 19:54 #1397300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Met die afstanden lijkt het mij niet heel raar.

Zeker als je ook nog niet op het randje rijdt mbt snelheid en bochten e.d.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2013 20:36 #1397308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je bedoeld 4-seizoenen banden Arjan?
Je bedoeld 4-seizoens banden Arjan, ik rij zeker niet op het randje. Ik rij best door waar het kan maar ik rij hoofdzakelijk 80 en 100 km wegen en veel harder ga je daar toch niet op. Op de snelweg kom ik niet zo vaak.

Natuurlijk zijn 4-seizoens banden een compromis maar ik hoef niet met  80 haaks te boch om te kunnen. Voor mijn werk vaar ik een week op en een week af, en ongeacht het weer moet ik daar (Zeeland) altijd naar toe kunnen rijden. Afgelopen winter best flink wat sneeuw gehad en toen was er met de banden die er nu om liggen heel goed mee te rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2013 20:39 #1397310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goeie inderdaad
A Merk.
kijk maar even bij de ADAC o de ANWB naar de banden
(pas wel even je eigen wegingsfactoren toe)
Ik had Uniroyals. (goed, niet duur, niet zo slijtvast, maar heel goed in de regen)
Goodyears ook goed en redelijk slijtvast, maar een klein beetje minder in de regen
en Michelins. Goed, Goed in de regen, erg slijtvast, maar iets duurder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2013 20:49 #1397312 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Michelins
ik had eerst Dunlops (en rammelde de auto uit) en nu gewone Michelins, een verademing

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2013 21:07 #1397314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat 4 seizoensbanden minder goed uit de testen komen dan pure zomer- of winterbanden spreekt voor zich denk. Je kunt je echter afvragen of je ook echte winterbanden nodig hebt als je niet op wintersport gaat. De keren dat er sneeuw valt zijn op twee handen te tellen, als het sneeuw zijn het geen meters en is het ook zo weer van de weg. Goede eigenschappen op nat wegdek lijken me in NL belangrijker in de herfst en winter. Ik heb al een flinke afstand op 4 seizoensbanden gereden, op een set Vredestein Quatrac 3 en ben nu bezig met een set Goodyear Vector 4 Season. Ik ga niet op wintersport maar heb natuurlijk wel wat sneeuw gehad in NL. Beide banden hebben het prima gedaan, ik heb geen echte winterbanden nodig gehad. Bovendien waren beide toegestaan als winterband in Duitsland, dus vrijheid in die richting heb je met deze banden ook, zonder wisselen.Als je kiest voor 4 seizoensbanden ga dan voor de Goodyears, die bevallen me een stuk beter dan de Vredesteins. Die laatste zijn zachter, slijten dus sneller en beinvloeden het brandstofverbruik ongunstig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2013 21:20 #1397315 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Michelin
Hier ook Michelin Primacy's, top band, stil, comfortabel en perfecte wegligging.Besteld via Internet 82,50 per stuk incl. verzenden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2013 21:32 #1397317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben aan het twijfelen...
Ik ben aan het twijfelen, inderdaad, ik rij niet zo heel veel kilometers en de doorgaande wegen zijn doorgaans met sneeuw ook goed begaanbaar. Hiervoor had ik een S80 en daar zaten ook Michelin Premacy's onder, goede ervaring mee. Misschien dat het gewoon weer die banden gaan worden, maar dan is het misschien handiger om 4 dezelfde te monteren of kan ik gerust die Fulda's M+S naar de voorkant doen en alleen achter Michelin's?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2013 21:35 #1397320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

lingsper schreef : Ik ben aan het twijfelen, inderdaad, ik rij niet zo heel veel kilometers en de doorgaande wegen zijn doorgaans met sneeuw ook goed begaanbaar. Hiervoor had ik een S80 en daar zaten ook Michelin Premacy's onder, goede ervaring mee. Misschien dat het gewoon weer die banden gaan worden, maar dan is het misschien handiger om 4 dezelfde te monteren of kan ik gerust die Fulda's M+S naar de voorkant doen en alleen achter Michelin's?

Is geen probleem hoor, misschien alleen wat comfort verschil.4 dezelfde is natuurlijk altijd het beste.

Moderators: Jerry Stam