Auto slaat ineens af tijdens het rijdens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2013 21:14 #1098802
door V700 register
Auto slaat ineens af tijdens het rijdens. is gemaakt door V700 register
Een echt 'wat krijgen we nou' moment gehad vandaag.
Ineens belt vrouwlief op: 'Schat, ik sta met pech langs de kant van de weg! Hij sloeg ineens af terwijl ik ong. 120 km/h reed. Kon 'm nog net op de vluchtstrook krijgen....De wegenwacht is trouwens al onderweg.'
Een uurtje later stond de slee voor de deur en was 'ie onderweg nog eens afgeslagen. De wegenwacht was er achteraan gereden want hij wilde mijn (zwangere) vrouw niet alleen laten tobben. Hij heeft er nog een half uur aan besteed en vermoed dat er iets met een relais aan de hand is. Volgens hem wordt om een of andere reden de electriciteit onderbroken, waarschijnlijk door een te hoge temperatuur en dan stopt de boel dus. Na afkoeling doet 'ie het weer. Het is ook niet te zeggen wanneer hij weer afslaat.
Het bovenstaande zal vast al een keer (of twintig) eerder op dit forum langs zijn gekomen, maar toch de vraag:
Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand wat er aan de hand is?
Ik hoor het graag.
P.s. Het gaat om een 98'er 940 met een B23 lpt motor op LPG-G3 en de wegenwachter is een topheld!
Ineens belt vrouwlief op: 'Schat, ik sta met pech langs de kant van de weg! Hij sloeg ineens af terwijl ik ong. 120 km/h reed. Kon 'm nog net op de vluchtstrook krijgen....De wegenwacht is trouwens al onderweg.'
Een uurtje later stond de slee voor de deur en was 'ie onderweg nog eens afgeslagen. De wegenwacht was er achteraan gereden want hij wilde mijn (zwangere) vrouw niet alleen laten tobben. Hij heeft er nog een half uur aan besteed en vermoed dat er iets met een relais aan de hand is. Volgens hem wordt om een of andere reden de electriciteit onderbroken, waarschijnlijk door een te hoge temperatuur en dan stopt de boel dus. Na afkoeling doet 'ie het weer. Het is ook niet te zeggen wanneer hij weer afslaat.
Het bovenstaande zal vast al een keer (of twintig) eerder op dit forum langs zijn gekomen, maar toch de vraag:
Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand wat er aan de hand is?
Ik hoor het graag.
P.s. Het gaat om een 98'er 940 met een B23 lpt motor op LPG-G3 en de wegenwachter is een topheld!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2013 21:28 #1393154
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Brandstofrelais, BDP sensor,...
Kans is heel erg groot dat het het brandstofpomprelais of de BDP sensor is
Zoek even op brandstofpomprelais of brandstofrelais en je zal een boel draadjes tegenkomen
Gewoon beginnen met een nieuw relais plaatsen, kost maar iets van €20 of bestaande relais doorsolderen
Zoek even op brandstofpomprelais of brandstofrelais en je zal een boel draadjes tegenkomen
Gewoon beginnen met een nieuw relais plaatsen, kost maar iets van €20 of bestaande relais doorsolderen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2013 22:42 #1393162
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mij ook overkomen, met
Mij ook overkomen, met dezellfde klachten (spontaan uitvallen tijdens het rijden) Was toen ook brandstofrelais. Mailtje naar Timen Smit, of een andere onderdelen topper, en probleem (als het goed is) over. Want stilvallen in de Schiphol tunnel was geen pretje.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2013 23:13 #1393165
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij de
mijne was het de BDP sensor..sloeg ook gewoon onder het rijden af..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2013 09:09 #1393180
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanks allen voor de
Thanks allen voor de tips.
Ik had het advies van Hein Wolda al opgevolgd en inderdaad: Deze klacht leidt vaak naar het brandstofrelais of de BDP sensor.
We zullen vandaag eens kijken wat we er aan kunnen doen.
Nogmaals bedankt!
Ik had het advies van Hein Wolda al opgevolgd en inderdaad: Deze klacht leidt vaak naar het brandstofrelais of de BDP sensor.
We zullen vandaag eens kijken wat we er aan kunnen doen.
Nogmaals bedankt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2013 09:27 #1393181
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic acuut uitvallen 940
Gelijksoortig probleem gehad.
Uiteindelijk waren bij mij niet de bdp sensor of het brandstofrelais maar de vonkversterker de oorzaak.
Erik
Uiteindelijk waren bij mij niet de bdp sensor of het brandstofrelais maar de vonkversterker de oorzaak.
Erik
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2013 12:13 #1393188
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Brandstofrelais
Als de auto op LPG afslaat kan het brandstofrelais niet de oorzaak zijn.
Piet
Piet
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-09-2013 13:01 #1393192
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Kan
Ook bij afslaan op LPG kan het brandstofpomprelais verantwoordelijk zijn.
Het hangt er maar net vanaf welke installatie erin zit En hoe die is aangesloten.
Groeten,
Gerben
Het hangt er maar net vanaf welke installatie erin zit En hoe die is aangesloten.
Groeten,
Gerben
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2013 13:06 #1393194
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Nou dat gaat prima hoor :-)
Hier een LPG/LPI-rijder (>40.000km/jaar) waarbij met 140 op de meest linkerbaan van de A12 in één keer alles uit ging. Gelukkig was er toen nog een vluchtstrook aan de linkerkant.
Mijn brandstofpomprelais bleek de bekende soldeerbreuken te hebben. Toen een nieuwe geplaatst en nooit meer dit probleem gehad. Oude en doorgesoldeerde relais ligt in het handschoenenkastje voor het geval....
Mijn brandstofpomprelais bleek de bekende soldeerbreuken te hebben. Toen een nieuwe geplaatst en nooit meer dit probleem gehad. Oude en doorgesoldeerde relais ligt in het handschoenenkastje voor het geval....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2013 12:27 #1393317
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Bij LPi maakt het LPG systeem gebruik van het benzinerelais, staat zo in het schema vermeld.
Moderators: Jerry Stam