ventilator interieur
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Hoort dit zo. Ik heb de airco zonder de schaalverdeling bij de warmte - koude draaiknop
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
<html />henk 940LPT schreef : Nee, lijkt me niet. Bij de automatische airco (met temperatuurschaal om het zo te zeggen) kun je de keuze van uitstroomopening automatisch laten gebeuren, oa aan de hand van de zonnekracht sensor. De handmatige airco (die jij denk ik hebt) heeft dat niet. De lucht moet gewoon constant uit de opening(en) komen die je met de middelste draaiknop gekozen hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
Dus: heuveltje op, turbo erop, geen vacuum meer. Heuveltje af, turbo eraf, en er is weer vacuum.
Bij het wegvallen van voldoende vacuum gaat de luchtstroom naar de voeten, dat is de "ruststand" van de kleppen.
Klopt dit met je waarnemingen?
Zo ja, dan heb je ergens een lek. Daar is veel over te vinden op deze site.
Robert
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
<html />Admiral schreef : Als je nog nooit een 940 hebt gereden en je gaat ermee op vakantie dan kom je nog wel is dingen tegen die je nog niets wist. Mijn 2,3 LPT uit 1997 heeft een fabrieks airco (staat in de papieren die ik bij de auto heb gekregen) Tijdens de rit naar Frankrijk kwam ik erachter dat de airco wisselt van uitsroom opening. Wat ik bedoel is dat hij een paar minuten uit het dashboard blaast niet bij het voorraam maar uit de ventilatie openingen en dan blaast hij een paar minuten bij de voeten (ook achter) de draaiknop stond alleen op het poppetje met de pijl naar hem toe gericht.
Hoort dit zo. Ik heb de airco zonder de schaalverdeling bij de warmte - koude draaiknop
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
<html />RobertG schreef : De regelkleppen van je ventilatiesysteem worden aangestuurd dmv vacuum. Als er een lekje in dat systeem zit, wordt de bediening van het systeem beinvloed door de hoeveelheid vacuum die je motor levert.
Dus: heuveltje op, turbo erop, geen vacuum meer. Heuveltje af, turbo eraf, en er is weer vacuum.
Bij het wegvallen van voldoende vacuum gaat de luchtstroom naar de voeten, dat is de "ruststand" van de kleppen.
Klopt dit met je waarnemingen?
Zo ja, dan heb je ergens een lek. Daar is veel over te vinden op deze site.
Robert
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Sorry voor de vervuiling van de topic maar antwoorden op dit forum gaat erg lastig.
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
Het zou ook de regeling van je ventilatormotor kunnen zijn. Bij de modernere 940s gaat dat dmv een stukje elektronica, de "kachelweerstand". Deze is gemonteerd achter/onder je dashboardkastje tegen/in het ventilatiekanaal. Als die kapot begint te gaan valt af en toe je ventilatormotor uit.
Als de ventilator uitvalt wordt de lucht alleen nog maar door de rijsnelheid naar binnen geblazen. Dat gaat niet zo hard, waardoor het kan lijken of de ventilatie via een andere opening komt.
Je kunt dit testen door de ventilator wat harder te zetten, standje 3 of zo. Het effect wordt dan duidelijker.
Succes met zoeken!
Robert