Wat doen de hobbymatige lpg/diesel rijders?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2013 20:55 #1097430 door V700 register
Wat doen de hobbymatige lpg/diesel rijders? is gemaakt door V700 register
Wat zijn de hobbymatige diesel (en lpg) rijders van plan nu de vrijstelling naar 40 jaar gaat?
Ik heb mijn 85'er 740 D24 er puur voor de hobby bij (heb moderne auto voor dagelijks) en zou het wel erg jammer vinden om er nu zo'n €1300 extra per jaar aan mrb voor neer te moeten tellen.
De opties...
Jarenlang schorsen - vind ik zonde en ik gebruik hem regelmatig om een aanhanger te trekken
Sloop - is hij veel te goed voor
Ombouwen naar benzine - Een schade auto slopen en motor/bak/etc overbouwen en omkeuren naar benzine
Verkopen - zo'n oude diesel is nu vrijwel onverkoopbaar geworden

Ben zelf in dubio dus vraag me af hoe anderen er over denken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2013 21:53 #1386053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afwachten!   De wet wordt
Afwachten!

De wet wordt na het voorjaars reces behandeld. De motie van de heer Bashir van de SP wordt dan behandeld. Daar na wordt er gestemd.
De motie ging over de diesel en lpg oldtimers.

Maar je kunt toch altijd de petitie ondertekenen. Er moeten wel 50.000 handtekeningen komen om indruk te maken.

<a href=" petities.nl/petitie/overgangsregeling-oldtimer-regeling-2014 " title="petitie"> petities.nl/petitie/overgangsregeling-oldtimer-regeling-2014

groeten Marcel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2013 22:13 #1386056 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon houden..
Mijn diesel gaat dus echt niet weg!!! Zet 'm liever nog jaren in de schuur dan dat ik er afstand van moet doen...
En dan over 13 jaar weer lekker in de oude stinkdiesel gaan rijden ;)

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2013 23:32 #1386064 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic never
Ook mijn dieseltje gaat niet weg, ik wacht wel investeren tot de nieuwe wet definitief is. Pakt het slecht uit, dan ga ik Rudloph schorsen en ga alsnog in alle rust met alle tijd tot detaillering en verbetering over. Er staat immers ook nog een complete lopende 765 (met TDI blok) achter het huis. Helaas zal deze een donor contract moeten tekenen alvorens ik de laatste keer de sleutel omdraai.... :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2013 23:32 #1386065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, ik heb nu nog niks
Nou, ik heb nu nog niks belasting vrij, maar denk dat ik wel ga kijken voor een reserve auto op benzine.
Kan ik sommige klussen ook eens door weeks beginnen en dan evt een auto achter de hand hebben als het niet lukt.

Dan gewoon een auto op kwart tarief dus er bij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2013 07:27 #1386079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
durf daar nu nog helemaal niets van te zeggen wat ik ga doen..... Wel dat ik helemaal ziek ben van de huidige regeling die in mijn ogen kant noch wal slaat.
Rij net 5000km per jaar met het dieseltje (als tie het haalt), is voor mij altijd een heerlijk hobbyding geweest waat ik heel veel fijne uren in heb zitten.  Het rijden met het ding is een waar genot.
Maar door de huidige regeling in 1 klap geen piek meer waard.  het enigste wat nog geld waard is, is de volle tank diesel :(
Voor beide auto's wegenbelasting betalen kan ik gewoon niet opbrengen, heb er immers ook nog een 850 bij als daily-ride.  In mijn geval zou je dan bijna 200 euro per maand kwijt zijn aan MRB en dan komt de rest er nog bij...
De diesel van mij is/was nooit klaar, altijd bezig om 'm weer iets te verbeteren, iets luxer te maken dan dat tie al is.  Net een 'nieuw' leren interieur gekocht, achterbank er van compleet opnieuw laten bekleden, alles moet nog geschilderd worden in 2-tone.  Motorverwarming moet er nog in, ligt ook al een half jaar klaar.
Maar alles staat nu wel op een laag pitje....  Al het werk, al het geld wat er al inzit (echt nergens op bezuinigd) en allemaal voor niets :(
De 850 is al geen piek meer waard, ondanks dat het een perfecte auto is en de 760 is met deze regeling ook in 1 klap compleet waardeloos geworden en onverkoopbaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2013 08:04 #1386081 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niets gaat weg !
alle 3 de auto`s op lpg worden benzine op kenteken.
en ik was zowiezo van plan er 2 volledig op te knappen voor mijn dochters.(dus geschorst)
nog ongeveer 8-10 jaar te gaan voor ze 18 worden.
en dan zijn ze beide bijna (1 1/2 jaar) 40 jaar.
en de turbo ligt geen gas in die neem ik af en toe een paar dagen per jaar en soms wel eens een jaar niet gebruikt.
mijn werkauto wordt dan ook benzine.
want met g2 zullen de 3 anders 1465 euro per stuk moeten kosten.(alleen wb)
en of je het betalen kan maakt niet uit !
ik ga dat bedrag niet aan meneer rutten geven dan laat ik ze met veel hart zeer de maas in rijden !
ik hoop dat ze de schurft krijgen daar.
en hoezo goedkoper op lpg ??  (maal 2,3 )
ik rijd gemiddeld met de groene 1 op 4-5 en met de andere 1 op 8 !
dus ik betaal net zoveel als de nieuwere auto`s op benzine rijden en vaak nog meer !
72 cent per liter en benzine 1,68.
dus reken maar uit !!
hoezo goedkoop op lpg de idioten !
groet will

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2013 08:44 #1386083 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Tja
De 760 gaat gesloopt worden, oplappen heeft geen zin meer als de regeling zo overleeft. (zelfs niet als er een kwart tarief voor diesel/lpg komt) De 780 weet ik nog niet, maar die komt in elk geval niet de weg op zolang ik een andere lpg of dieselwagen op we weg heb. Waarschijnlijk blijft ie als mogelijke onderdelen voorraad of, als ie de slechte periode overleeft zonder donor te moeten spelen, gaat ie over 14 alsnog als stinkende diesel de weg op.
Overigens, in welke antieke Volvo's is een D24 te klussen? Ik heb nog blokken staan. Voor de goedkoop rijders is dat nu de optie, 40+ lijk vangen en oplappen.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2013 09:04 #1386084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schorsen
Echt balen, ik gebruik hem ook als hobby auto waar ik met veel plezier in rij.
Een hond doe j niet zomaar weg, mijn Volvo is mijn hond, ik ga hem dus stallen tot hij wel weer als oldtmer wordt gezien (dat is over 10 jaar). Deze 10 jaar ga ik gebruiken om te sparen, zodat ik de auto over 10 jaar helemaal tiptop in orde kan maken (mits Den Haag tegen die tijd niet weer de regeling aanpast....).
Maar alles heeft een zonnige kant, nu ik wat vaker de fiets moet gaan pakken zal ik snel weer op een goed gewicht uitkomen!
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2013 09:04 #1386085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bashir heeft mail gestuurd met verzoek voor stemming 14 mei
Hartelijk dank voor uw bericht.

Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!

Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van €120) helaas alleen maar voor benzine-oldtimers. Hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie worden hierdoor hard getroffen. Ik vind dat ook voor deze hobbyisten een goede overgangsregeling moet komen! Een goede overgangsregeling verzacht de pijn van getroffen oldtimergebruikers. 100% MRB is namelijk behoorlijk veel voor een auto die een paar keer uit de garage wordt gehaald.

Ik heb dan ook twee Kamermoties ingediend om ook hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie onder de overgangsregeling te laten vallen. Deze twee Kamermoties komen op 14 mei 2013 in stemming in de Tweede Kamer.
LPG-motie: zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222047.pdf
Dieselmotie: zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222048.pdf

De stemmingen op 14 mei zouden wel eens spannend kunnen worden. Als u de Kamerleden in uw eigen woorden wil vertellen waarom de overgangsregeling ook voor diesels en LPG moet gelden zet ik hieronder hun e-mailadressen.

Fractievoorzitters:

D.Samsom@tweedekamer.nl; h.zijlstra@tweedekamer.nl; S.vHaersmabuma@tweedekamer.nl; a.pechtold@tweedekamer.nl; A.Slob@tweedekamer.nl; C.vdStaaij@tweedekamer.nl; h.krol@tweedekamer.nl; b.vojik@tweedekamer.nl; g.wilders@tweedekamer.nl; m.thieme@tweedekamer.nl; e.roemer@tweedekamer.nl

Fractiewoordvoerders:

e.groot@tweedekamer.nl; h.nepperus@tweedekamer.nl; P.omtzigt@tweedekamer.nl; r.vvliet@tweedekamer.nl; w.koolmees@tweedekamer.nl; j.klaver@tweedekamer.nl; c.schouten@tweedekamer.nl; f.bashir@tweedekamer.nl

Vergeet de media niet (bijvoorbeeld een ingezonden brief naar redactie@wuz.nl van de Telegraaf, of de Volkskrant, Trouw, AD, NRC, regionale kranten en andere media zoals BNR). Met aandacht in de media kunt u de druk opvoeren.

Als u nog andere oldtimer-bezitters kent, breng hun dan ook op de hoogte van de stemmingen op 14 mei.

Ik hoop zo uw e-mail voldoende beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,

Farshad Bashir (Tweede Kamerlid / SP)
Volg mij op twitter: twitter.com/FarshadBashir

Moderators: Jerry Stam