versleten koppeling?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij het plots loslaten van het gas in 2e en 3e versn. en het dan weer gasgeven, voelt als een behoorlijke klap van onder de auto.. het lijkt alsof de koppelingsplaten te weinig marge van wrijving hebben. Ook gaat optrekken in 1e steeds meer met trillend voortrein/versn.bak
Ook is lekker schakelen boven de 3000 toeren lastig, hij ontkoppeld erg bruut.
Moet ik denken in richting van koppelingsplaten of versnellingsbakophanging misschien?
Een indicatie die ik al langer krijg is een piepend geluid bij opkomende koppeling, maar dat schijnt het toplager te zijn en niet zo'n big deal dat die geluid maakt
Ik rij een 940 lpt uit 97 met een M90 handbak en 290.000km
groet,
Tom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Schakelen boven de 3000rpm moet je sowieso niet doen, en ontkoppelen doe je zelf (of is de drukgroep kapot?).
Zou het niet zo kunnen zijn dat je motor niet helemaal lekker op het gas reageert? Dat hij zich verslikt bij gas terugnemen? Ik denk aan een lekke brandstofdrukregelaar? Ik weet niet of dat kan bij een 930lpt uit 97, want die heb ik niet, maar ik herken misschien wat van de symptomen die ik had met een lekke drukregelaar bij mijn b230f. Als het vacuum toe nam door gas dicht doen, verzoop hij direct doordat er een kledder benzine door het vacuumslangetje in de motor kwam. Dat voelt niet soepel, maar heeft niets met de koppeling, voortein, rubbers of versnellingsbak te maken.
Maar wellicht bedoel je heel iets anders?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
thanks voor de info allen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Euhm, want?Ben 740 schreef : Schakelen boven de 3000rpm moet je sowieso niet doen
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Michael Oud schreef :
Euhm, want?Ben 740 schreef : Schakelen boven de 3000rpm moet je sowieso niet doen
Hoeft niet. Maar mag wel, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oh ok, 't heeft niets met de discussie te maken dus.Ben 740 schreef : Hoeft niet. Maar mag wel, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.