Stuurhuis reviseren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het stuurhuis van mijn 760 turbo is zo lek als een mandje...ik moet ongeveer elke 2 weken olie vullen. en de stuur hoesen staan vol met olie.
mijn vraag is of een revicie zelf te doen is door een paar nieuwe keer ringen erin te plaaten en het spul weer netjes af te dichten.of is het verstandiger om een ander stuurhuis te kopen.
heeft iemand hier ervaring mee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat ind ik nogal veel geld dus vandaar dat ik zoek naar een alternatief...maar eens even zoeken naar een sloper waar ik er 1 onderuit kan halen...
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Een 90'er of + banger uitzoeken voor je stuurhuis en het stuurhuis omwissellen.
De bangers rijden hem toch plat..dus lekken mag.
Mijn "KHT" heeft nu dus een veeel moderner stuurhuis. ('84'er 760 met een 90'er stuurhuis)
Was niet geheel gratis, maar een symbolisch bedrag vergeleken met een nieuwe/revisie.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar zit er niet heel veel verschil in de stuurhuisen van een 700 serie en een 900 serie of iets anders.
ik heb ook al een paar aanbiedingen gekregen van forum leden (had ni verwacht dat dat zo snel zou gaan ...
ik ga nog even verder zoeken... maar mijn gevoel zegt dat er een ander stuurhuis onder moet omdat hij echt veeeel olie lekt :S
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Dan lekt het wat minder.
Geen half syntheet of mineraal, want dan kan je ook een andere pomp kopen.
Alleen vol syntheet dus.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Hij moet er natuurlijk gewoon een ander stuurhuis onder zetten, maar hij meld dat hij dat voorlopig niet kan en moet sparen. Om het lekken te verminderen kan je er gewoon vol syntheet motorolie bij gooien, is dikker en dan het word het lekken behoorlijk verminderd.Dirk342 schreef : Gerben, maar wat is dit nu voor een advies ? Je gaat iemand toch niet adviseren om motorlie in een stuurhuis te mikken ?? Of die nu lek is of niet doet er niet toe.
Pomp kan dit wel hebben en het stuurhuis is toch al lek.
Ik heb een halfjaar op deze manier rondgereden totdat ik op een sleuteldag mijn stuurhuis heb vervangen.
Mijn oude stuurhuis is bij de bangers aan gort gereden.
Trots op te zijn is het niet nee..absoluut niet...maar werken doet het wel. Het lekken hield bij mij op.
Toch wel een tip, om en lekkage te verminderen en het millieu te besparen.
Maar absoluut niet bedoelt om lekker mee door te rijden, stuurhuis moet je vervangen.
(Bij mij haalde die zelfs op deze manier de APK, stuurhuis was droog, wel gemeld wat er loos was maar niks aan het handje, zelfs met steekproef)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes, Rolf