Ik ga voor het eerst van mijn leven een auto slopen, waar begin ik en wat is verder de volgorde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga voor het eerst van mijn leven een auto slopen, dus dit is een vraag aan allen met sloop ervaring.
Mijn 940 uit '96 meer dan 525.000 op de teller moet er helaas aan geloven.
Ik heb precies zo'n zelfde gekocht uit'97met 165.000 op de teller dus ik kan alles en zeker wat ik er zelf aan vernieuwd heb gebruiken voor de '97er.
Waar begin ik en wat is verder de volgorde, ik heb geen brug.
Het is de bedoeling dat ik hetgeen wat rest, in stukken geflext naar het oud yzer kan brengen.
Als er belangstelling is voor het blok en de automaat, want die bewaar ik niet dan hoor ik het wel.
Als er onderdelen zijn die ik net zo goed weg kan doen omdat deze niet te gebruiken zijn dan hoor ik dat ook graag.
Als ik nu al dingen op heb geschreven die onzin zijn dan hoor ik dat ook graag.
Groet John
BESTE MENSEN IK KRIJG HEEL VEEL AANVRAGEN VOOR HET VERKOPPEN VAN ONDERDELEN, ALS JE ERGENS BELANGSTELLING VOOR HEBT DAN WIL IK HET WEL IN OVERWEGING NEMEN MAAR IK ZEG PAS TOE ALS IK ALLES ZELF OP EEN RIJ HEB WAT IK WIL HOUDEN EN WAT WEG MAG.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Alles eruit, eraf, eronder weg.
Koets die je overhoudt aan de bangers verkopen, die zijn er wel happig op. (Hebben wel eisen, zoals: Rollend, Remmend en complete casco...Dus banden erop, remmerij erop laten en alle deuren en platen en panelen moeten aanwezig zijn)
Wil je zelf de remmerij houden, als voorbeeld....dan kan kan je hem beter laten ophalen door de grotere oud-ijzer boer, die hebben daar het materiaal wel voor.
Flexen kan ook, maar is onnodig geld en tijd verprutsen.
Enn, Success gewenst John!
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
De velgen ook met banden dus rijden doet hij niet meer.
Maar een ijzerboer bellen die het met een grijper op kan halen is een goed idee.
Alleen de motor met bak eruit is een heel karwei, maar ik kijk wel hoe dat te doen.
Misschien zijn er wel ideein over bij jullie.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bewaar zo veel mogelijk onderdelen. Van simpele witte kunsstof clipjes onder aan de portieren tot en met de Panhardstang bij de achteras! Desnoods de complete achteras! Het kost niks en je kunt er soms zo maar om verlegen zitten of iemand anders. Alles bewaren en de geheel kale carrosserie gratis een keer op laten halen om naar de schroot te laten brengen voor oud ijzer. Een "oudijzerboer" vroeg mij nog wat ik er voor wilde hebben maar ik ben al blij als hij de carosserie voor niks meeneemt. De velgen haal je er af (en ook de wielbouten) als de auto in de takels hangt om op de oplegger te worden meegenomen. Je krijgt een papier mee voor het afvoeren en vernietigen van de carosserie voor oud ijzer. Althans, hier in België. Hij blij, ik blij, iedereen blij!
Dat is mijn idee, deed ik ook al een paar keer. Alles bewaren.
Succes,
Robert
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Denk dat je een rollend karkas ook wel voor bangers kan bewaren voor dezelfde oud ijzer prijs ongeveer. dan wordt het zelfs nog opgehaald.
verder allemaal afhankelijk van de staat waarin een en ander verkeert. Van een 940 moet je buiten de motor tellen dat je en paar honder voor de onderdelen hier en daar vangt. Leuke opties niet inbegrepen.....
Succes.. Leuk werk om de andere op de weg te houden met onderdelen uit eigen stal.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Misschien erg voor de hand liggend, maar:
a) eerst de accu eruitb) in één dag volledig slopen lukt je alleen niet. En dan is het handig om ervoor te zorgen, dat de auto nog steeds wind en waterdicht is.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : b) in één dag volledig slopen lukt je alleen niet. En dan is het handig om ervoor te zorgen, dat de auto nog steeds wind en waterdicht is.
groetjes
Mathy
Ach, vroeg beginnen
Zelf ga ik over twee weken een Turbo slopen.
Ik schors het kenteken, want volgens mij is een auto met kenteken meer waard voor een sloop bedrijf.
Even navragen voordat je die (volgens mij 150 Euro) opstuurt.
Even een takeltje regelen en je hebt het blokkie met bakkie er ook zo uit.
Let op dat je je verdelerkap daarbij niet plat drukt.
Ook kun je evt eerst de bak er onder uit halen.
Ogen aan de auto (onderste balken) maken, touw er door en zo de bak laten zakken.
Veel plezier.