Mistlichtsteun voor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2012 23:08 #1092252 door V700 register
Mistlichtsteun voor is gemaakt door V700 register
Even iets van hele andere orde dan normaal door mij beschreven. Enige tijd terug mijn auto uitgeleend aan mijn broer die er vervolgens de plaatselijk wildstand mee aangereden heeft. Kon noch mijn broer, noch de vos wat aan doen. Echter, heb nu wel een gemankeerde lichtinstallatie, daar de vos het nodig vond om het mistlicht te koppen. Gelukkig is de lamp zelf nog heel maar is helaas de kunststof steun kapot. Nu kan ik voor 32,95 excl een steun kopen bij de dealer. Maar dan zit wel weer met zo een plastic unit. Nu zit ik er over na te denken om zelf steuntjes te fixen in een wat sterkere plasticvariant of zelfs in RVS of alu. Mochten er meer gegadigden zijn dan wil ik hier wel een keer serieus tijd in stoppen om wat leuks te designen op de PC en dan fabriceren. Uiteraard zijn tips, meningen of redenen waarom ik het niet moet doen welkom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2012 10:28 #1354570 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plastic
Dat is dus de reden waarom ze van plastiek zijn, echter snap ik wel dat je ze van een betere langdurige kwaliteit wilt hebben want plastic word op ten duur broos.
Op zich heb ik er ook wel oren naar voor een stevig setje steunen maar dat licht hem wel aan de kosten want je kan dze steunen al via VOMD geloof ik voor 16 euro ex btw en verzend kosten kopen.
Tom.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-04-2012 10:31 #1354571 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ehm
Via Skandix al voor 14.82 INCL de BTW.
Maar..mocht je bezig gaan, heb ik ook wel oren naar een alu setje.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2012 16:55 #1354597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is
echt interessant te noemen.  Dat plastic kost allemaal niet zo veel, maar is ook niets (in mijn ogen dan).  Zie het zelf ook wel zitten om er een tweetal alu steuntjes voor in de plaats te zetten.  We hebben het hier toch wel over het oude type neus ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2012 17:06 #1354598 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oude neus ?
Ik heb een modeljaar 1986 ( ingevoerd op 2 jan 87 ) 745 TIC, ik weet niet of ik daar wat meer verduidelijk omtrent oude neus/nieuwe neus. Maar ik denk dat ik een oude neus heb. Wil voor de zomer duidelijk hebben wat ik er mee doe, zodat er van de zomer wat in elkaar gebeunt kan worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2012 20:57 #1354611 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jup
Das de oude neus, nieuwe(word de tussen model genoemd) is ingevoerd eind 89 en dat is dan modeljaar 90,
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2012 09:55 #1354642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
En bij de volgende keer de lamp zelf vervangen ?Dat is de reden dat ze van kunstof zijn gemaakt, omdat dat goedkoper is om te vervangen dan de lamp zelf, daar de beugel als 1ste zal breken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2012 14:55 #1354683 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic juist
die opvatting was ook al meerdere malen door mij heen gegaan. is er iemand die hier designtechnisch meer over weet ?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2012 14:58 #1354684 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Not always.

volvo 960r schreef : En bij de volgende keer de lamp zelf vervangen ?Dat is de reden dat ze van kunstof zijn gemaakt, omdat dat goedkoper is om te vervangen dan de lamp zelf, daar de beugel als 1ste zal breken.

volvoviking schreef : die opvatting was ook al meerdere malen door mij heen gegaan. is er iemand die hier designtechnisch meer over weet ?

Dat dat niet altijd opgaat?
Ik kreeg ook een klapper tegen mijn mistlamp...maar aan de steun mankeerde helemaal niks maar het glas en de mistlamp zelf waren helemaal gesneuveld.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2012 20:44 #1354823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Metaal
De steunen zijn er ook van metaal geweest .Zo wie zo in 1982
Zoek eens in de vadis ( of hoe heet dat ding)

Moderators: Jerry Stam