Michelin energy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2012 13:40 #1092014
door V700 register
Michelin energy is gemaakt door V700 register
Vandaag even mijn banden na laten meten bij de bandenboer.
Na 33000 kilometer voor nog 6,9 milimeter, achter 7,1 mm.
Leek mij best wel ok, voorlopig nog geen banden wissel.
Na 33000 kilometer voor nog 6,9 milimeter, achter 7,1 mm.
Leek mij best wel ok, voorlopig nog geen banden wissel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2012 14:24 #1352639
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic best wel ok?
Die banden zijn nog zo goed als nieuw! Minimale profieldiepte voor de wet (APK) is 1.6mm. Advies is om ze bij 2.5mm te vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2012 14:41 #1352643
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weinig wegkontakt
Ja ze slijten erg langzaam, mijn ervaring is dat ze ook erg weinig weg kontakt maken, erg gauw uitbreken van de achterkant. Met Yokohama ADrive heb ik dit niet en gaan ook erg lang mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2012 15:01 #1352650
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben er wel blij mee, zeker
Ben er wel blij mee, zeker omdat ik die 33000 km er sinds half juni mee heb gereden.
Ik dacht misschien al op de helft te zijn maar dit valt reuze mee!
Mbt uitbreken, ik heb ze er na 2weken dat ik de auto had op laten zetten, daarvoor zaten er 3 merken banden op.
Daar kwam ik geen bocht mee door als er regen lag.
Maar, als deze op zijn misschien die andere proberen.
Ik dacht misschien al op de helft te zijn maar dit valt reuze mee!
Mbt uitbreken, ik heb ze er na 2weken dat ik de auto had op laten zetten, daarvoor zaten er 3 merken banden op.
Daar kwam ik geen bocht mee door als er regen lag.
Maar, als deze op zijn misschien die andere proberen.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2012 15:55 #1352653
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Michelin Energy saver
Morgenmiddag worden bij mij Michelin Energy savers gemonteerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2012 16:36 #1352654
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitbreken?
Uitbreken? Dat heb ik alleen als er sneeuw licht, op mijn vorige 740 heb ik zelf 70.000 km gereden in weer en wind met die energy dingen, en ook alleen maar uitbreken met sneeuw of ijzel,
Huidige baksteen zitten er inmiddels ook al bijna 30.000 km op en uitbreken alleen bij sneeuw en ijzel, als ik dan ook aan het spelen ben als je normaal door een bocht gaat zelfs met sneeuw breekt ie dan niet uit.
Dus uitbreken tja met meer als 40 kmh een bocht nemen dan zullen ze gerust uitbreken maar welke banden doen dat dan niet (met 195/65/15) oke met rally slicks zullen ze dat niet doen maar dan noem je ook een soort band op.
En om nou te zeggen dat ik als een knar op leeftijd rij is ook niet zo, veel bochten en dan met name die mooie lange bochten geef ik vaak nog even gas bij, vaak als er advies 70 staat rij ik er met een gerust hard met droogwegdek met 110 door de bocht(vraag dat Gerben maar eens)Zelfde bocht bij nat weg dek rij ik nog rustig 90, Dus om dit merk/type banden dan af te kraken met uitbreken vind ik discutabel, ik denk dan eerder dat het een combi moet zijn geweest van rijgedrag,vochtig wegdek en bijna versleten banden, maar dan heb je met geen enkele band een mega goeie grip(met mijn aangehaalde combi).
Aldus een zeer tevreden michelin energy saver rijder en de keuze al weer heeft gemaakt voor de opvolgers als deze versleten zijn(wat nog wel even gaat duren).
Tom.
Huidige baksteen zitten er inmiddels ook al bijna 30.000 km op en uitbreken alleen bij sneeuw en ijzel, als ik dan ook aan het spelen ben als je normaal door een bocht gaat zelfs met sneeuw breekt ie dan niet uit.
Dus uitbreken tja met meer als 40 kmh een bocht nemen dan zullen ze gerust uitbreken maar welke banden doen dat dan niet (met 195/65/15) oke met rally slicks zullen ze dat niet doen maar dan noem je ook een soort band op.
En om nou te zeggen dat ik als een knar op leeftijd rij is ook niet zo, veel bochten en dan met name die mooie lange bochten geef ik vaak nog even gas bij, vaak als er advies 70 staat rij ik er met een gerust hard met droogwegdek met 110 door de bocht(vraag dat Gerben maar eens)Zelfde bocht bij nat weg dek rij ik nog rustig 90, Dus om dit merk/type banden dan af te kraken met uitbreken vind ik discutabel, ik denk dan eerder dat het een combi moet zijn geweest van rijgedrag,vochtig wegdek en bijna versleten banden, maar dan heb je met geen enkele band een mega goeie grip(met mijn aangehaalde combi).
Aldus een zeer tevreden michelin energy saver rijder en de keuze al weer heeft gemaakt voor de opvolgers als deze versleten zijn(wat nog wel even gaat duren).
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2012 23:29 #1352708
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rottonde en nat weer
Tom, bij nat weer en plassen in de rottonde bij Haarzuilens vanaf Kockengen had ik het probleem dat de achterkant om ging. Ik had de auto net voor €75 gekocht incl. APK keuring en er zaten goede maar oude M energy banden onder. Ook trok het stuur naar links (bij uitlijnen niets kunnen vinden). Na een aantal weken 4 Yokohama er onder en alle problemen waren opgelost! Moet nu na 100.000 de laatste 2 vervangen (wel winterbanden gehad).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2012 23:36 #1352712
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Chris,
75 euro?
Chris,
75 euro?
75 euro?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2012 15:08 #1352770
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic YEP
De vorige eigenaar wilde graag de APK keuringkosten terug voor dat ouwe barrel. Henk (uit EPE) heeft toen nog een achterruit aan mij verkocht want die was defect. Hij had toen wel interesse in mijn trekhaak voor €75,-
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2012 16:11 #1352772
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Michelin Energy savers
Inmiddels zijn de banden gemonteerd en ik weet (bijna) zeker dat ik er zeer tevreden over zal zijn.ECS schreef : Morgenmiddag worden bij mij Michelin Energy savers gemonteerd.
Moderators: Jerry Stam