Water in de auto
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben er vanmorgen achtergekomen dat de ruimte achter de bestuurdersstoel helemaal nat is.Waarom weet ik nog niet.
Mischien dat er mensen zijn die dit eerder hebben gehad en dat die mij kunnen aangeven waar ik naar kan kijken.
Meer informatie volgt.Update:
Nadat ik mijn bericht heb gepost ben ik gaan kijken of het water was of koelvloeistof.Tot mijn opluchting was het water en geen koelvloeistof.Bij verdere inspectie kwam ik er ook achter dat het aan de linkervoorkant helemaal nat was.Om alles te controleren heb ik alle bekleding van de linkerkant van de auto eruit gehaald.De insolatie matten waren zo doorweekt dat ze na twee dagen in de zon pas echt droog waren.Alles droog gemaakt en daarna de auto onder de tuinslag zetten.Eerst de achterkant. In de wielkuip, het dak de deur etc etc.Er kwam hier geen water naar binnen.Dus dan moet het toch aan de voorkant zittenAlles los gehaald en de tuinslag erweer op.Er kwam water de auto in!
Na inspectie bleek dit te komen via een klep die aan de zijkant van het voorscherm zit.Ik heb deze eruit gehaald en het rubber was helemaal verteerd (ook niet gek na 25 jaar). Met sileconenkit weer terug gezet.
Hopelijk is het hiermee opgelost.
Gido
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Indien daar water instaat, moet je richting kachel gaan denken.
Kan ook zijn dat je deurrubber achter lekt natuurlijk.
Is het water of denk je eerder aan koelvloeistof als je het bekijkt, ruikt en voelt?
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik merkte het pas met parkeren op het werk, ga het vanavond verder bekijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
het zou dus heel goed iets met de kachel mond te maken kunnen hebben.Hoe kan ik dit goed controleren?
Gido
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
zodat ik dit het weekend kan repareren of is dit heel lastig.
Gido
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Echter laat het systeem dit meestal niet niet toe, daar het volgens mij in serieschakeling zit met je koelsysteem. Mocht je nog een lpg dampinstallatie erin hebben liggen kan de bypass die meestal naar je verdamper loopt de kring in stand houden.
Overigens is het afkoppelen wel lastig, tenzij je ECC hebt, dan zit de kachelkraan namelijk in je motorruimte. Denk er wel om ook de kachel af te doppen, anders loopt ook daar alles eruit.
Is het nu zo, dat het toch ook voor in je auto nat is en je hebt geen ECC, dan zou ik eerst je kachelkraan, die dan in je passagierscompartiment zit, verdenken.
Succes nogmaals.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Das de tweede keer dat jij in ongeveer een derde van de tekst zegt wat ik zeg, op hezelfde moment.henk 940LPT schreef : Je zou de kachelradiateur in de motorruimte kunnen bijpassen, maar dat betekent ook geen verwarming. Zijn de twee slangen die het schutbord in gaan. Als je de slangen losmaakt, kan er wat koelvloeistof uit lopen. Check het niveau van de vloeistof in het expansievaatje ook even als het koelvloeistof blijkt te zijn.