remschijven en veren 740 1986

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2012 16:00 #1090765 door V700 register
remschijven en veren 740 1986 is gemaakt door V700 register
Op mijn net aangeschafte 745 1986 (Zweedse auto) B230K zitten 14" velgen. Ik vervang ze (zowel zomer als winterbanden) met 15" Virgo (turbo)velgen.
Ik neem aan dat standaard op mijn wagen op de vooras 262 mm remschijven zitten, geen ABS. Kan ik daar met 15" Virgo velgen de 287mm schijven op kwijt en zo ja, moeten er dan ook andere remklauwen op? Hoe benut je anders het grotere remoppervlak?
Auto remt wel redelijk goed, maar ik vind het pedaal vrij diep zitten en je moet vrij hard trappen (Nou kom ik van een Peugeot 807 af, dus dat maakt die beleving vermoedelijk subjectief).
Zijn de 302 mm 850 schijven ook te combineren met 15" velgen?
Verder hangt de auto achter lager dan voor. Er komt nog lpg in, dus dat worden verzwaarde veren. Op de diverse sites zie ik alleen verzwaarde veren voor sedans (en dat zouden dan tevens de standaard veren van estates zijn) Zijn er verzwaarde estates veren in de handel, of kan ik beter naar nivomats gaan?

Graag jullie mening, vriendelijke groet, Hein

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2012 16:20 #1342547 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic remschijven en veren
Hein, een schijf van 15 inch heeft een diam van 287 een schijf van 14 inch een diam. van 262 mm. Van die 850 schijf denk ik dat ie niet zo maar past maar dat hoor je wel van de anderen die op dit topic reageren. Verzwaarde veren zijn bv. te koop bij Timen Smit of Wytze of het VOMD. Of je beter af bent bent met nivomats kan ik niet beamen maar sinds ik de verzwaarde veren heb ben ik prima tevreden. De nivomats onder mijn 945 waren duur en gingen niet echt lang mee maar dat kan ook aan mij liggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2012 17:21 #1342549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Ries

RVL schreef : Verzwaarde veren zijn bv. te koop bij Timen Smit of Wytze of het VOMD.

Noem ze dan allemaal die onderdelen verkopen :
Baseman Allround Solutions
HvE Automobile & Volvoparts
Timen Smit
Wytze
VOMD

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2012 20:49 #1342574 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic veren...
@ Bunde/de
Dat Timen, Wytze en VOMD ze heeft..., dat vermeldt Ries hier terrecht. Of Bas ze ook al op voorraad heeft geloof ik niet. Het enige wat er dan overblijft is de toevoeving hier van jezelf!  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2012 07:23 #1342615 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste GeeJee
Als je hier problemen mee hebt bel mij dan even op mijn telefoonnummer staat in de ledenlijst. Of steekt het jou dat ik de 740 voor € 150,00 heb gekocht. Zoals zovele hier op de site. Er zitten hier nog meer handelaren tussen die zich niet bloot durven te geven. Tevens ben ik gewoon rechtstreeks to the point en niet achterbaks.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2012 07:59 #1342618 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic niemand te kort doen
Tjemig ik wil niemand te kort doen hoor! Daarom schrijf ik ook b.v.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2012 09:32 #1342621 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 302
Ik denk datr de diameter wel zal gaan Hein, Immer er zitten ook 15" wielen op een 850. Maar dat zal wel het enige zijn dat zekere  klopt. de rest zou wel eens anders kunnen zijn.
Wat Struis al zegt: Nivomats zijn prima, maar er zijn beter opties denkbaar zoals verzwaarde estate veren en goede schokdempers.
Dat je pedaal diep zit zou ook wel eens aan iet anders kunne liggen.
Als ik in een andere 7 of 9 rij dan mijn eigen turbo schrik ik ook altijd van het slechte remgedrag.
Wellicht is een Turbo set upgrade (dan wel een latere 9 serie?) ook een optie?.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2012 11:25 #1342619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Ries

RVL schreef : Tjemig ik wil niemand te kort doen hoor! Daarom schrijf ik ook b.v.

Ik neem het jou ook niet kwalijk, maar ik zeg noem iedereen die onderdelen aanbied. Kijk er zijn bepaalde personen die direct reageren als er iets gevraagd word. Ik moet voor 3/4 mijn brood daarmee verdienen. Er zijn hier personen die al een volledige baan hebben en onderdelen verkopen om nog meer te verdienen (het meer is nooit vol genoeg). Heb vroeger een eigen garagebedrijf gehad waarbij ik een compagnon (1/4 deel was van hem, 3/4 van mij) had die geld uit het bedrijf sluisde (2,1 milj. gulden) 16 jaar geleden failliet verklaard. Ik heb klanten die bij mij onderdelen/onderhoud laten doen maar ook naar de concurent gaan. Daar heb ik geen problemen mee. Zolang alles maar eerlijk verloopt. We willen allemaal geld verdienen. Nu even terug op de versterkte veren, er worden versterkte veren aangeboden die dat niet eens zijn. Heb al verscheidene klanten gehad die versterkte veren eronder hadden laten zetten met nieuwe schokdempers maar dat de auto nog steeds in de kont hangt.
(En voor de nieuwgierigen mijn ex compagnon kan zich nu alleen maar voort bewegen met een joystick.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2012 11:27 #1343013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog niet helemaal antwoord
Bedankt iedereen voor reactie! Toch nog een vraag: kunnen de 262mm schijven zonder meer vervangen worden door de 287mm schijven, bij gelijktijdig vervangen van 14' wielen voor 15" wielen? Moet de remklauw niet ook verplaatst worden, zijn de veerpoten/naven van wagens standaard met 15" wielen anders dan die geleverd met 14"?
Of zit er zoveel ruimte (radiaal gezien) tussen remklauw en schijfrand bij de uitvoering met 14" wiel /262 mm schijf?
mvg, Hein

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2012 11:41 #1343014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja henk dan moet je wel
tja henk dan moet je wel iedereen noemen he..
en ja ik handel in onderdelen en heb werk erbij , ooit van een hobby gehoord!

Moderators: Jerry Stam