Lastig in de achteruit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 12:28 #1089131 door V700 register
Lastig in de achteruit is gemaakt door V700 register
Beste leden
De laatste tijd merk ik dat de versnellingspook wat lastig in z'n achteruit gaat. Dit alleen wanneer ik aan kom rijden, de auto tot stilstand breng en achteruit moet om bijv. in te parkeren. Wanneer je de pook naar de achteruit wil brengen (bij mij linksvoor) merk je dat je tegen iets aan stoot wat het bekende kraakgeluid veroorzaakt. Na een paar keer proberen lukt het wel. Wie heeft een idee wat dit kan zijn? De koppeling is drie jaar geleden vervangen en de andere versnellingen geven geen probleem. Ook het koppelingspedaal tweemaal indrukken voordat ik 'm in de achteruit zet wil niet helpen. De auto is uit 1994.
Groet, Theo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2011 12:30 #1331296 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Bekend
Hebben heel veel bakken 'last' van, die van mij en menig andere Volvo-rijder forummer hier.
Druk de pook in de achterruit tot ie niet meer verder wilt en laat heel rustig de koppeling een tikje omhoog, dan "flopt" ie zo de achteruit in zonder een kraak.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 12:31 #1331297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie
Olie in de bak is op niveau en schoon ? Ik weet niet of de M47 al een synchro in de achteruit had, maar misschien werkt dat niet helemaal lekker meer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 12:38 #1331298 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schone olie
Gerben, dank voor je reactie. Ga ik proberen. Ik hoop toch wel dat het te verhelpen is.
De olie heb ik vorig jaar vervangen en voor de vakantie nog even gecontroleerd. Bij het losdraaien van de vulplug liep er al een beetje uit. Niveau zou dan toch goed moeten zijn?

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 13:16 #1331302 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Yep.
Gerbentruuk werkt. En rust, geen geweld en geen haast.
De 940's hebben het probleempje tot nog toe niet, de 7 had het wel.
Mazzel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 16:29 #1331311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet louter 700's en 900's
Dit probleem hebben erg veel auto's, en niet alleen de auto's waarin de meesten van ons rijden. Kan geen kwaad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2011 20:14 #1331376 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tikkie
Bekend probleempje haha, bij de bak van mij zet ik hem eerst in zijn vrij, beweeg de pook naar rechts en kan hem dan zo in de achter uit zetten, (zit ook aan de linker kant).

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2011 22:20 #1331402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adviezen
Komende week de adviezen maar eens in de praktijk brengen. Als liefhebber wil je eigenlijk dat je auto "als nieuw" blijft rijden maar ja of dat nu wel zo reëel is.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2011 23:08 #1331414 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Stangenstelsel
Het stangen/hefboomstelsel kun je ook eens bekijken.
Een braam onder aan de hefboom?
Teveel speling in de gaffel? De scheen niet goed afgesteld? Waardoor de schakelhefboom te ver of juist niet ver genoeg komt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2011 23:42 #1331423 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Koppelingshulpcilinder
Hallo Volvisti
Bij mij wilde de bak (M46) ook vaak niet in de achteruit en de eerste versnelling.  Heb de bak er al afgehad en de price-as (ingaande as waar de koppelingsplaat op zit) al in ingespoten met grafiet o.i.d.  Dat verbeterde de situatie maar een beetje.  Toen begin dit jaar de linker remklauw vastliep en ik de auto naar m'n vaste monteur bracht, bleek dat ie daar niet meer in de versnelling wilde.  Hulpcilinder lek.  Er bestaan revisiesetjes voor (niet via de dealer), maar zoveel geduld had ik inmiddels niet meer.  Ik heb mijn oude hulpcilinder (plus een stapeltje euro's) bij de dealer omgeruild voor een gereviseerde.  Sindsdien heb ik geen problemen meer met achteruit en eerste versnelling.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam