einde 940?
- Jeroen Kok (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat mijn fijne 940 1996 automaat g3 toch niet zo fris meer is.
In het voorjaar heb ik alle keerringen van het blok laten vervangen inclusief spanrol en distributieriem. De auto had 410.000 km gelopen en ik vond het wel een goede investering om zonder lekkage naar de half miljoen te gaan. Maar, hij lekte wat koelvloeistof. Nachtje onder druk gezet bij de garage. Drie slangen en een klep van de verwarming lek. Liep na een nacht meteen goed. Alles vervangen voor nieuw. Minder lekkage maar goed, eerst met de caravan naar Zuid Frankrijk, af en toe wat bijvullen want hij lekte bij de dop van het reservoir. Verder geen bijzonderheden, prima gedaan, 3500km bij soms 40 graden.
Bij thuiskomst een nieuwe groene dop erop gezet. Nou lekt niet meer bij de dop. Maar sindsdien is het iedere keer bij het starten alsof ie op drie pitten loopt/ brobbelt. Even flink gas geven, volgens mij rookt ie dan ook wat overmatig - wit, en dan rijdt ie weer als zonnetje. Maar wel verbruik van koelvloeistof, dat wel.
Nu zou ik zo zeggen dat dat allemaal niet zo goed klinkt. Ofwel lekke koppakking. Als jullie dit lezen, zou je dan ook tot die conclusie komen? Het zou wel zonde zijn om m - met pijn in het hart - naar de sloop te brengen als het iets minder ernstigs is...
Bedankt voor jullie reacties!
Groet, Sebastiaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beter iets lekkage bij de dop, dan..
Je koppakking lijkt (bijna) versleten maar zo krijg je mogelijk meer (be)denktijd.
Succes, Rolf
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ik denk dat de koppakking vervangen makkelijker en goedkoper is dan Alle keerringen die je hebt (laten) vervangen.
Groeten,Gerben
- Jeroen Kok (GAST)
- Nieuw lid
-
groet, Sebastiaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik ben al 3 jaar bezig met het dichten en opsporen van lekken.
alleen bij mij zijn het olie lekken.
gewoon doorgaan met het repareren want het is de moeite waard.
op een bepaald moment is alles gedicht en kan je weer door voor een paar honderdduizend.
bij de 940 van mij km stand 512000 heb ik de stelling, als ik een andere koop weet ik niet wat er ook allemaal aan komt.
bij de auto die ik nu heb weet ik wat er vervangen is en dat hoefd dus voorlopig niet.
dus gewoon repareren, je kan heel veel zelf op een sleuteldag.
Of als het te moeilijk is naar Timen.
groeten John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes gewenst, Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rij zelf een 940 van MY1996 met automaat, LPi en leer en zo en ik heb regelmatig rare dingen, die veel geld kunnen kosten, of achteraf niets blijken te zijn.Soms kun je niet anders, een achterste krukaskeerring ga ik echt niet op straat liggen doen, omkeur naar G3, kan gewoon niet zelf.Investeringen die je er niet meer uit krijgt.Sebastiaan schreef : Nu zou ik zo zeggen dat dat allemaal niet zo goed klinkt. Ofwel lekke koppakking. Als jullie dit lezen, zou je dan ook tot die conclusie komen? Het zou wel zonde zijn om m - met pijn in het hart - naar de sloop te brengen als het iets minder ernstigs is...
Als mijn auto er zo bij zou staan als de jouwe (en het is inderdaad de koppakking) zou ik een goede set gereedschap ter hand nemen, de kop eraf halen, pakking vervangen (door een Elring) en eventueel bouten vervangen.Kosten vallen op zich wel mee, maar je bent er wel effe mee bezig, zeg maar. (als je het zelf doet)Uiteraard moet je wel even overwegen wat er nog meer voor dingen zijn, die je nu hier niet vermeld hebt (bijvoorbeeld dat ie 4 nieuwe banden nodig heeft ofzo, de airco lek is, kromme achteras of dat soort dingen. Maar als dit het enige is, zou ik er een zaterdagje voor uittrekken.)
De pest is, als je hem weg doet, wat koop je dan terug? En voor dezelfde kosyten, als het er opnieuw opschroeven van je kop?Eentje die in prima staat is? Waar achteraf misschien ook wel blijkt dat er een scheurtje in de pakking zat?
Go for it.'t Is dat je zo'n kolere end weg woont...
- Jeroen Kok (GAST)
- Nieuw lid
-
Je weet inderdaad nooit wat je koopt. Nu zou ik het in principe zelf kunnen kwa handigheid maar heb het nog nooit eerder gedaan. Timen heeft me gepb't dat hij het wil doen dus dat zou een leuk dagje uit zijn en zo leer je nog eens iets.
Ik ga morgen even naar Koops voor de definitieve diagnose (en een bakkie koffie).
Verder rijdt ie prima namelijk en je gaat je toch hechten aan elkaar
En Groningen, tsja, bij toeval terecht gekomen... Voor de rest van Nederland ligt Groningen verder weg dan Nederland voor Groningers
groet, Sebastiaan