M46 wil moeilijk in de achteruit
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
De M46 achter mijn 16V gaat afentoe maar met moeite in de achteruit.
Hij kraakt, piept of kreunt niet, maar je pakt de hendel, ring omhoog en probeert hem in de achteruit in te liggen...dus naar links en omhoog, links gaat goed en omhoog gaat ie maar een stukje en dan wil die niet meer verder...wat je ook probeert...gaat je gewoon niet lukken..dan moet ik hem eerst even in de 1 zetten en een stukje vooruit rollen en dan in de achteruit doen, dan pakt ie hem ineens wel.(kreun vrij)
Beetje vreemde gang van zaken.
Koppelling is goed en staat niet te strak afgesteld.
Moet de laatste tijd deze "manouvre" steeds vaker uitvoeren wil ik hem in de achteruit hebben.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Dat is zo! en dat denk ik zelf ook wel, maar het vreemde is dat dit de laatste tijd steeds en steeds vaker gebeurt, terwijl het hiervoor eigenlijks maar 1 keer op 100 was en nu 1 op de 5 keer.
"Normaal" kan ik hem gewoon zo in de achteruit leggen, no problem, maar nu moet ik iedere keer inderdaad ja, zoals je zei, even door de versnelinngen heen of een stukje voorruit rollen.
In een "haastige" situatie is dat nogal "vervelend"
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haha, niet doen dus, maar ik had dit met m'n vorige 740 en M47 ook altijd. Op een gegeven moment zette ik hem automatisch bijna altijd goed neer. De manier waarop je aan komt rijden maakt volgens mij wel uit. Als je de auto rollend te snel uit zijn 1 haalt heb je volgens mij meer kans dat deze in stilstand niet in de achteruit gaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Als je de auto op een goed moment toch in de achteruit staat en je probeert nogmaals de auto zonder te rijden in de achteruit te zetten dan gaat het dan goed?vanHuijgevoort schreef : Als de achteruit bij mijn 740 kraakt, zo af en toe, dan probeer ik dit de volgende keer te voorkomen door een paar keer tevoren de koppeling in te trappen. Ik heb het gevoel dat het dan ook minder is.
Zo ja, dan is het in 90% van de gevallen toch de drukgroep. Er is dan een lichte haast niet merkbare aandrijving.
Soms kan een klein stukje verplaatsen van het steuntje soelaas bieden.
De slag van de koppelingscilinder/kabel natuurlijk voldoende.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Laatst gedaan en de auto schakelt weer als nieuw.
Niet alleen bijvullen, maar de ouwe meuk ook echt aftappen.