M46 wil moeilijk in de achteruit

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-08-2011 11:39 #1088462 door Gerben Mol
M46 wil moeilijk in de achteruit is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
De M46 achter mijn 16V gaat afentoe maar met moeite in de achteruit.
Hij kraakt, piept of kreunt niet, maar je pakt de hendel, ring omhoog en probeert hem in de achteruit in te liggen...dus naar links en omhoog, links gaat goed en omhoog gaat ie maar een stukje en dan wil die niet meer verder...wat je ook probeert...gaat je gewoon niet lukken..dan moet ik hem eerst even in de 1 zetten en een stukje vooruit rollen en dan in de achteruit doen, dan pakt ie hem ineens wel.(kreun vrij)
Beetje vreemde gang van zaken.
Koppelling is goed en staat niet te strak afgesteld.
Moet de laatste tijd deze "manouvre" steeds vaker uitvoeren wil ik hem in de achteruit hebben.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2011 11:46 #1326233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet
Zo spannend hoor Gerben, dat houd gewoon in dat de tanden niet recht tegen over elkaar staan, heb ik met de M47 van de witte en de M46 van mr LB ook last van, wat bij mij helpt is in zijn 2 door naar de 1 en dan in de achter uit te zetten allemaal met de koppeling in gedrukt te houden.

Tom.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-08-2011 11:57 #1326236 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dat is zo.
Hey Tom,
Dat is zo! en dat denk ik zelf ook wel, maar het vreemde is dat dit de laatste tijd steeds en steeds vaker gebeurt, terwijl het hiervoor eigenlijks maar 1 keer op 100 was en nu 1 op de 5 keer.
"Normaal" kan ik hem gewoon zo in de achteruit leggen, no problem, maar nu moet ik iedere keer inderdaad ja, zoals je zei, even door de versnelinngen heen of een stukje voorruit rollen.
In een "haastige" situatie is dat nogal "vervelend" 
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2011 12:12 #1326239 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic yup
Miss de olie dn vervangen!, denk  dat je daar ook een heel eind mee komt, maar vergeet niet het spul wordt wat ouder he dus is er ook een andere handleiding voor nodig.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2011 12:13 #1326240 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic yup
Miss de olie dn vervangen!, denk  dat je daar ook een heel eind mee komt, maar vergeet niet het spul wordt wat ouder he dus is er ook een andere handleiding voor nodig.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2011 15:36 #1326255 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou...
Gewoon terwijl je vooruit rolt in de achteruit knallen! ben je meteen van de versnellinsbak af en kan je er een M90 onder hangen ;-)

Haha, niet doen dus, maar ik had dit met m'n vorige 740 en M47 ook altijd. Op een gegeven moment zette ik hem automatisch bijna altijd goed neer. De manier waarop je aan komt rijden maakt volgens mij wel uit. Als je de auto rollend te snel uit zijn 1 haalt heb je volgens mij meer kans dat deze in stilstand niet in de achteruit gaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2011 16:38 #1326264 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trucje
Tjonge, zijn jullie nu ervaren rijders?  Gewoon voorzichtig de koppeling op laten komen terwijl je de pook zachtjes naar de achteruit blijft drukken, dan floept ie er vanzelf in. Maar houdt de woorden voorzichtig en zachtjes wel in gedachten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2011 17:18 #1334253 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic krakend in de achteruit
Als de achteruit bij mijn 740 kraakt, zo af en toe, dan probeer ik dit de volgende keer te voorkomen door een paar keer tevoren de koppeling in te trappen. Ik heb het gevoel dat het dan ook minder is.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2011 19:25 #1334270 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Meestal

vanHuijgevoort schreef : Als de achteruit bij mijn 740 kraakt, zo af en toe, dan probeer ik dit de volgende keer te voorkomen door een paar keer tevoren de koppeling in te trappen. Ik heb het gevoel dat het dan ook minder is.

Als je de auto op een goed moment toch in de achteruit staat en je probeert nogmaals de auto zonder te rijden in de achteruit te zetten dan gaat het dan goed?
Zo ja, dan is het in 90% van de gevallen toch de drukgroep. Er is dan een lichte haast niet merkbare aandrijving. 
Soms kan een klein stukje verplaatsen van het steuntje soelaas bieden.
De slag van de koppelingscilinder/kabel natuurlijk voldoende.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2011 10:05 #1336639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat vaak veel problemen
Wat vaak veel problemen verhelpt is de olie verversen. Aftappen en nieuw vullen met ATF F (Ford) geen Dexron aub.

Laatst gedaan en de auto schakelt weer als nieuw.

Niet alleen bijvullen, maar de ouwe meuk ook echt aftappen.

Moderators: Jerry Stam