Voorruit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2011 17:36 #1087792 door V700 register
Voorruit is gemaakt door V700 register
Ik moest onlangs een meubel vervoeren dat precies tussen de voorruit en de achterruit paste. Met precies bedoel ik ook echt prrrrecies. Je raadt het al; het ging regenen en ik deed veilgheidshalve de achterklep dicht. Toen ik wegreed en de eerste snelheidsdrempel tegenkwam deed de voorruit KNAK. Puntje met vier scheuren in de vorruit. De grootte is ongeveer tien centimeter. In juli moet ie weer worden gekeurd. Weet iemand of zo'n ster reden is tot afkeur? De lokatie van de ster is recht voor de bijrijder, zo'n 15 cm. boven het dashboard.
Weet iemand een goed adres voor een nieuwe voorruit in de omgeving van Haarlem?
Dank! Ad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2011 19:37 #1321391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afkeur
Afkeur is het wanneer de ster of barst het gezichtsveld belemmert of vertekent geloof ik. Dat zou bij jou best eens het geval kunnen zijn dus. Alhoewel 15cm natuurlijk niet heel hoog is.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2011 20:22 #1321392 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Keurmeester laten kijken
Hallo Ad
Rij even langs bij de firma waar je straks de APK wilt laten doen.  Daar zullen ze je vast wel kunnen zeggen of ze dat volgende maand af gaan keuren.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2011 07:00 #1321429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic A4
Een A4  horizontaal op de ruit leggen, exact in je zichtsveld.
Dit is de ruimte die vrij moet zijn van beschadigingen en barsten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2011 10:01 #1321439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet helemaal correct...

Dit is de ruimte die vrij moet zijn van beschadigingen en barsten.

In deze ruimte mogen geen meervoudige sterren voor komen (zoals die van jou als ik het goed begrijp, een ster met vertakkingen) of twee barsten die elkaar kruisen. Dus een paar horizontale of verticale barsten door dat A4tje mag, zolang ze elkaar niet kruisen.
Even voor de duidelijkheid, pas als je een airbag onder je dashboard hebt voor de bijrijder, zou ik me écht zorgen maken. De airbag verliest een groot deel van zijn functie als die zich eerst door de (gebroken) ruit boort en dan pas de klap opvangt van een hoofd.... Bij een dergelijk ongeluk zie je een enorme bult naar buiten gericht op de plaats van de bijrijder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 09:45 #1321939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorruit
Oei, de meningen zijn verdeeld. Ik ben naar Carglass gereden en daar vroegen ze voor een nieuwe voorruit incl montage, dat dan weer wel, vierhonderdentwee euro. De man die mij te woord stond dacht niet dat het APK afkeur is,
Toch is wat Boy schrijft wel een aandachtspuntje. Ik heb inderdaad een airbag aan passagierszijde. Die verliest dus zijn functie omdat de ballon die de passagier moet opvangen er via de voorruit uitvliegt? Maar bijna iedereen rijdt rond met pitten in de voorruit...
Ik laat het maar even zo...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 17:10 #1321981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eventueel een jaartje in de
En je verzekering? niet toevallig WA-beperkt Casco?
Kost je je eigen risico, verder niets.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 20:41 #1322007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik dacht
Ik dacht dat Fred (740) wel eens bericht had dat hij bij de Glas Garage (?) een nieuwe voorruit had voor iets meer dan € 200 euro. Je zou hem kunnen vragen, of eens met de Glas Garage kunnen bellen.Volgens mij was een tijdje terug in het nieuws dat de prijzen voor nieuwe ruiten hoog gehouden worden. Mooie business voor de ruitbedrijven en verzekeraars: Mensen kiezen eerder voor WA+ verzekering vanwege de dekking op ruiten. Zie <a href=" www.trosradar.nl/artikel_detail/bericht/...r-wil-hoge-rekening/ " target="_blank">hier een stukje op de website van Radar. Nu ben ik niet altijd een fan van Radar vanwege de toon in de uitzendingen maar ze lijken hier wel redelijk serieus naar gekeken te hebben, en het wordt gestaafd door ervaringen hier (zoals gezegd, ik meen van Fred).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 21:27 #1322010 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna goed
Bijna goed henk , maar was niet bij de Glas garage .
En was een Pilkington(ook door Volvo gebruikt alleen met volvonaam erin) voorraam voor een 740 sedan
En was prijs voor volvo700vereniginsleden en dus niet zo maar voor andere niet leden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 21:48 #1322014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je schijnt voor €150 al
Je schijnt voor €150 al een nieuwe te hebben incl. montage. Niet bij de erkende Volvo dealer uiteraard. En dan heb je wel weer een mooi heldere ruit.

Moderators: Jerry Stam