verlichting uitschakelen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 23:29 #1087448 door V700 register
verlichting uitschakelen is gemaakt door V700 register
Beste Volvo liefhebbers,
Als echt 940 estate liefhebber ben ik vorig jaar november naar Nederland gevlogen vanaf Malaga, Spanje, om mijn moeder te bezoeken EN een 940 Estate te kopen ( en dus ermee terug gereden). Dit heb ik gedaan bij Jan in Kockengen, welke over t algemeen alleen LPG auto´s verkoopt. Mijne was daar echter een inruiler, wachtend op een LPG koper, en aangezien de benzineprijzen in Spanje rond de  1,25 per liter liggen (c.q lagen, is nu 1.32) wilde ik per se een benzine uitvoering. Wel, deze heb ik dus, een 21 maart 1997-er 940 LPT met automatische airco, cruise control, en voor Spanje wel zo handig, pluche bekleding. Nu wordt ik echter diverse keren per dag gewezen op t feit dat mijn lampen branden. Sommige Spaanse Volvo´s die ik hier zie, hebben gewoon de lichten uit. Is dit voor mij, via een zekering o.i.d. ook te regelen? Graag hoor ik van jullie.
Groetend, een zeeeeer tevreden 940 LPT rijder! Overigens, ik ben zeer tevreden over Volvo Jan, en zeker te spreken over zijn after sales, div. onderdelen werden me gratis teogezonden na mijn kleine beklag! Chapeau!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 00:02 #1319275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Switch
Als je de Lichtschakelaar naar links draaid(tegen de klok in) dan moet de verlichting gewoon uit gaan, is dit niet het geval hebben ze er volgens mij mee zitten klooien.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 00:33 #1319277 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dagrijverlichting
Dit is de Zweedse dagrijverlichting van vóór de LED. Als ik het goed heb is dat zekering 25 die eruit moet zodat de lampen uit gaan als de switch op 0 staat.
Uiteraard controleren met contact aan.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 02:01 #1319282 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verschillende mogelijkheden
Hallo Wessel
Helaas hebben ze dat in Nederland redelijk vaak.  Probeer eens zekering 21 of 25 te verwijderen.  Werkt dat niet, dan kan er nog een schroefje onder de lichtschakelaar zitten (ergens, geen idee waar).  Zit die er niet, dan zul je de lichtschakelaar moeten vervangen.  Over dit thema is al veel geschreven op dit forum.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 09:11 #1319297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekering 25
Bij mij is het inderdaad zekering 25 eruit, alles af, middelste stand is stadslicht, rechterstand is gewoon dimlicht (nou ja, xenon, nu dan)
Ligt volgens mij niet aan een schroefje, maar aan het type schakelaar.
Indien interesse en zekering 25 niet afdoende, heb ik er nog drie liggen, waarvan er vast wel eentje doet, wat je wil, namelijk uit in stand 0.Ligt dan in Den Bosch, maar er is vast iemand met zo'n zelfde schakelaar dichterbij (al weet ik niet waar je nu woont/verblijft)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 10:34 #1319301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?

Baseman schreef : Ligt volgens mij niet aan een schroefje, maar aan het type  schakelaar.

Er schijnt een type schakelaar zijn dat dit schroefje heeft/gebruikt. Andere typen schakelaars hebben dat niet, die gebruiken de zekering.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 10:39 #1319302 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Okay.

henk 940LPT schreef : Er schijnt een type schakelaar zijn dat dit schroefje heeft/gebruikt. Andere typen schakelaars hebben dat niet, die gebruiken de zekering.

Ah, thanks, dat is nieuw, weer iets geleerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 20:08 #1319346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schakelaar

henk 940LPT schreef :

Baseman schreef : Ligt volgens mij niet aan een schroefje, maar aan het type  schakelaar.

Er schijnt een type schakelaar zijn dat dit schroefje heeft/gebruikt. Andere typen schakelaars hebben dat niet, die gebruiken de zekering.

Ik denk dat u de lichtschakelaar van de 2e serie 960 en S/V90 bedoelt ... Die hebben die optie op de lichtschakelaar.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 22:07 #1319355 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Klopt.
Rechtsonder de draaiknop bij de 960 en s/v90 zit een klein schakelaartje dat er uitziet als een schroefje. Je kunt hem inderdaad zo zetten dat bij 0 de verlichting tijdens het rijden ook echt uit is. Streepje \ is verlichting uit bij 0, streepje / is altijd verlichting aan tijdens het rijden. Ik heb hem zo staan dat ik onder het rijden ook zonder verlichting kan rijden. De 940 kent dit systeem niet en moet je inderdaad een zekering verwijderen.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2018 20:55 #1451516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De gewraakte schakelaar
Ik vroeg me al af waar het "schroefje" voor was...

Moderators: Jerry Stam