Wielmoeren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2011 21:03 #1086503 door V700 register
Wielmoeren is gemaakt door V700 register
Heeft iemand nog een tip waar ik voor weinig nieuwe wielmoeren kan kopen? Bij de dealer zijn ze 1,85 ex p.st.
Die van mij gaan zo ontzettend zwaar. Als ik ze er andersom op zet gaan ze wel licht totdat het laatste stukje de bout gaat raken (dat is dus eigenlijk het eerste stukje)> Zijn ze een keer te zwaar aangedraaid of zo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
16-04-2011 21:22 #1313171 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic neede
heb een 740 staan mag je de slechte wel omwisselen.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2011 22:09 #1313175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zuinigheid ?
Wel een beetje erg om voor 1.85 exc/2.00 incl btw de echte nieuwe  wielmoeren te omzeilen .
Dus voor alle wielen 5.*2*4 =40 euro is al te duur voor onze echte Volvo's een keer tanken is al meer geld , daar ga ik niet op bezuinigen
Zijn wel zo'n beetje de belangrijkste verbindingen met je wiel , ben zelf al een keer een wiel kwijtgeraakt /afgebroken waarschijnlijk door verkeerd velg /plus de moeren
Dus ook nieuwe wielbouten en moeren gekocht bij de dealer en kosten de moeren rond de 2 euro per stuk .
Had  ik maar geen Volvo  moeten nemen dan !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 11:04 #1313205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoort
dat niet zo? Zijn die wielmoeren niet conisch?(schrijf je dat zo?)
Als je de wielmoer goed bekijkt zie je dat hij heel iets ovaal is....dan kunnen ze er niet aflopen mochten ze niet vast zitten .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 11:15 #1313206 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat
Wel eens wil helpen is de wielmoeren even schoonmaken zodat het draad weer fris is, door de jaren heen gaat er veel vuil in zitten.
even bij de betere bouwmarkt langs gaan en daar een klein staal borsteltje halen en het draad schoonmaken met een beetje rem-reiniger erbij,dan kun je goed zien of het draad nog goed is en dan de keuze maken of je ze vervangt.
en besparen op wielmoeren moet je alleen doen als je zelf niet meer verder wilt, en wat ik mij herrinner is dat je laatst een zoon gekregen hebt en dan is mijn mening koop de originele wielmoeren die ervoor bedacht zijn!!!!.dan zou ik zeggen dan maar een biertje of een wijntje minder maar wel goeie wielmoeren.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 11:29 #1313207 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weinag
1,85 ex btw per stuk vind ik best weinig.
Dus.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 17:22 #1313212 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic prijs
voor die prijs zou ik het niet laten. Een letterlijke (waar)borg voor veiligheid, dat kan mij in elk geval wél ene moer schelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2011 06:50 #1313295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar hoe komt het nu dat die
Maar hoe komt het nu dat die moeren zo beschadigd zijn? Zoals ik zei alleen op het allereerste stukje.Iki heb al een nieuwe moer geprobeerd en die ging heerlijk licht, kan ik met de hand erop draaien.
Ik bestel die originele wel. Ik dacht dat jullie misschien nog iets beters wisten.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2011 07:25 #1313296 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Moeren
Dat komt door uitgelubberde luchtsleutels en zonder eerst met de hand een paar slagen aan te draaien. Sinds de komst van de momentsleutel in huize lomwel doe ik die handelingen lekker zelf. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2011 07:30 #1313299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moeren
Willem ik had dus ook  dat de moeren als wielbouten waren beschadigd doordat waarschijnlijk er niet de juiste moeren opzaten of dat de moeren er niet vastgenoeg opzaten en ook de niet echter draco velg was waarschijnlijk de oorzaak.
Wat het precies geweest is weet ik achteraf ook niet , maar bij mij waren er wel 2 bouten afgebroken en was het wiel mij voor bij gekomen , reed op dat moment misschien net 20 km omdat ik al vreemd geluid hoorde.
Na opzetten reservewiel brak er nog een bout af en dus reservewiel kon nog met 2 moeren vastgezet worden en hier mee stapvoets mee naar sleutelplek gereden , (anwb er achter)was net een paak km verderop.

De moeren en bouten was het schroefdraad niet meer helemaal 100 % waarschijnlijk hebben de moeren zitten trillen en de schroefdraad verrot gemaakt
Vandaar ook dat ik de 5 wielbouten en moeren vervangen heb .
En de conische/rond lopende  kant gaat in het wiel , maar dat wist je waarschijnlijk wel.

Moderators: Jerry Stam