Volvo 960 koppaking - begin van het eind? -> UPDATE: vaarwel 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu vertelde Carlo dat het vervangen van deze koppakking echt lastig is. Ze lepelen er liever een ander blok in.
Zijn er mensen op dit forum die weleens een koppakking bij een 960 2.5 L hebben vervangen zonder ellende nadien? En wat zijn de kosten ongeveer? Loont de plaatsing van een ander blok?
We vragen ons hier thuis af of we nog moeten investeren in onze 960 met 392.000km op de teller. Over een paar maanden mogen de remmen ook gedaan worden (echt alles incl handrem en 2 klauwen achter), is de accu kapot aan het gaan, zuigt mijn benzine tank vacuüm, is er een stuurkogel aan het slijten en erger ik me al jaren aan het janken van mijn differentieel (wat na 2x vervangen misschien wel eens een wiellager achter kan zijn).
Wie weet raad?
groet Thijs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
wat mij wel opvalt is dat de 960's rond de 3 a 4 ton "op" zijn en dat er enorm veel kosten aan komen, de 740s vooral en ook de 940s zijn een stuk taaier... (en de onderdelen zijn goedkoper)
gr jg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Frits heeft het in 2007 gedaan, en die 960 rijdt nog steeds.Thijs schreef : Zijn er mensen op dit forum die weleens een koppakking bij een 960 2.5 L hebben vervangen zonder ellende nadien?
<a href="/node/13735"> www.volvo700vereniging.nl/node/13735
Hij zal hier misschien zelf ook nog wel reageren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Prijs koppakking valt wel mee.
Ik heb toen ook alle keerringen spanrollen bougies distributie riem etc etc vervangen maar dat is natuurlijk niet noodzakelijk voor een koppakking.
PB je wel even
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Het is zaak dat je bij het scheiden van de nokkenashouder/kleppendeksel (is het zelfde bij de 960) de pakkingsresten heel goed verwijdert. Ik heb het gedaan met een pakkingoplosmiddel. Al je het weer in elkaar gaat zetten het spul in de pakking zetten met een rollertje, hiermee krijg je het mooi egaal verdeelt. Voor de rest is het vervangen niet veel anders dan bij een willekeurige andere kop. Niet de tel kwijtraken bij het aantrekken van de koppen. Voordat je gaat vervangen wel even zeker weten dat het de koppakking is en geen scheurtje ergens in het blok, kan ook wel voorkomen. In de vadis staat een goede beschrijving en ook op deze link:http://caunter.ca/volvo960/cv14797.pdf
Groetjes Bouke
- V700 register
- Nieuw lid
-
De 960 heeft hier dus voor plaats gemaakt. Ik heb nog het eea over, zie mijn advertentie hier <a href="/node/36459" target="_blank" title="Leuke advertentie"> www.volvo700vereniging.nl/node/36459
groet Thijs
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit is wel een 2,5 en hoe denk je dan over een 3.0 180 en 204 pkJan-Geert schreef : wat mij wel opvalt is dat de 960's rond de 3 a 4 ton "op" zijn en dat er enorm veel kosten aan komen, de 740s vooral en ook de 940s zijn een stuk taaier... (en de onderdelen zijn goedkoper)
gr jg
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bert N schreef :
Dit is wel een 2,5 en hoe denk je dan over een 3.0 180 en 204 pkJan-Geert schreef : wat mij wel opvalt is dat de 960's rond de 3 a 4 ton "op" zijn en dat er enorm veel kosten aan komen, de 740s vooral en ook de 940s zijn een stuk taaier... (en de onderdelen zijn goedkoper)
gr jg
Mijn 2.5 is nog lang niet aan zijn einde hoor.
Ik ga voor de 1000.000KM