Wat is het verschil tussen 4 en 8 ply banden en wat voor effect heeft dat op comfort?
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
08-10-2010 22:43 #1083160
door Wytze Broerze
Wat is het verschil tussen 4 en 8 ply banden en wat voor effect heeft dat op comfort? is gemaakt door Wytze Broerze
Voor het teamwagentje weer een vraagje:
Wat is het verschil tussen 4 en 8 ply banden en wat voor effect heeft dat op comfort?
Wie kan er wat zinnigs over zeggen, heeft ervaringen of weet waar ik uitgebreide info kan vinden.
Wie kan er wat zinnigs over zeggen, heeft ervaringen of weet waar ik uitgebreide info kan vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2010 23:00 #1290002
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ply
Hai,
Bij 4 ply heeft men 4 lagen versterking onder het loopvlak, bij 8 acht lagen...
Meer uitleg hier:
<a href=" www.agris.be/nl/mechan/banden/ply.html "> www.agris.be/nl/mechan/banden/ply.html
Hopelijk bent u er iets mee.
Gr. Hugo
Bij 4 ply heeft men 4 lagen versterking onder het loopvlak, bij 8 acht lagen...
Meer uitleg hier:
<a href=" www.agris.be/nl/mechan/banden/ply.html "> www.agris.be/nl/mechan/banden/ply.html
Hopelijk bent u er iets mee.
Gr. Hugo
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
08-10-2010 23:12 #1290003
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic OKE dus meer lagen er in
Sterker dus.
En heeft het een groot effect op het comfort?
En heeft het een groot effect op het comfort?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2010 00:20 #1290011
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Comfort
8 play is meer richting de bestelwagen-band, stugger dus.
Kan meer tegen een stootje, zwaarder te belasten.
Op slechtere wegen zeker aan te bevelen.
Kan meer tegen een stootje, zwaarder te belasten.
Op slechtere wegen zeker aan te bevelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2010 09:18 #1290018
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op een aantal van mijn 245's
Op een aantal van mijn 245's had ik "reinforced" Michelins, 8 plys dus. Met lading erin kwispelde de station daarmee veel minder en lag strakker in bochten. Ik heb nooit gevonden dat de auto's er oncomfortabeler mee werden.
Of ze nog bestaan in onze bandenmaten weet ik niet......ik zal eens vragen bij m'n bandenman!
Of ze nog bestaan in onze bandenmaten weet ik niet......ik zal eens vragen bij m'n bandenman!
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2010 12:59 #1290035
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic A-merken
14" in de 80 serie vindt je bijna niet meer in de A-merken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2010 12:59 #1290056
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Michelin
Volgens mij zijn de Reinforced Michelin 6 ply. De overstap van gewone 4 ply, loadindex tot 93 merk je bijna niet. Het stuggere karakter went snel, ook het extra bandenlawaai went snel. Daar staat tegenover, dat je een snellere stuurreactie hebt, door de veel stuggere zijwang.Totdat je weer een keer in een zelfde auto gaat rijden met gewone 4 ply banden, dat geeft dan een wereld van stilte en comfort.
Ik heb jaren in een 240 gereden met reinforced Michelin, vanwege de vaak zware lading, je verhoogt het laadvermogen zomaar met 200 kg. Daar moet dan wel een stevige vering tegenover staan, liefst nivomats of Koni-Loadadjusters, anders gaat hij echt op zijn kont hangen.
Als je dat extra laadvermogen niet nodig hebt, dan zou ik geen 6 ply of zelfs 8 ply laten monteren. Met 8 ply zal je comfortabele 940 zelfs van de weg af willen stuiteren.
Ik heb jaren in een 240 gereden met reinforced Michelin, vanwege de vaak zware lading, je verhoogt het laadvermogen zomaar met 200 kg. Daar moet dan wel een stevige vering tegenover staan, liefst nivomats of Koni-Loadadjusters, anders gaat hij echt op zijn kont hangen.
Als je dat extra laadvermogen niet nodig hebt, dan zou ik geen 6 ply of zelfs 8 ply laten monteren. Met 8 ply zal je comfortabele 940 zelfs van de weg af willen stuiteren.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-10-2010 13:24 #1290188
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Inmiddels begint duidelijk te worden dat er maximaal 205 brede
Inmiddels begint duidelijk te worden dat er maximaal 205 brede banden gemonteerd mogen worden op de vooras met standaard originele volvo wielen. Anders kom je in aanraking met de veerpoot.
215 gaat net wel en niet maar kan nog een mm gebruiken. Spacer van 2mm??? ??? Bestaat dat. Maar laten we het op 205 houden.
Het is goed om te horen dat de 8 ply dus geen echt comfortverlies geven maar wel de broodnodige sterkte/stevigheid. Die hebben we immers nodig.
Grote twijfel of er nu LM onder de wagen moet of toch maar staal. Zie ook dit draadje.
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/34696 "> www.volvo700vereniging.nl/node/34696
ben weer in afwachte=ing van verdere reacties en bedank de info-gevers tot nog toe.
215 gaat net wel en niet maar kan nog een mm gebruiken. Spacer van 2mm??? ??? Bestaat dat. Maar laten we het op 205 houden.
Het is goed om te horen dat de 8 ply dus geen echt comfortverlies geven maar wel de broodnodige sterkte/stevigheid. Die hebben we immers nodig.
Grote twijfel of er nu LM onder de wagen moet of toch maar staal. Zie ook dit draadje.
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/34696 "> www.volvo700vereniging.nl/node/34696
ben weer in afwachte=ing van verdere reacties en bedank de info-gevers tot nog toe.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2010 13:26 #1290189
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je
Als je off-road gaat rijden lijkt wat speling tussen binnen-wang van de band en veerpoot wel wenselijk. Minder last van modder die aan de band blijft hangen, minder kans op schade als een steen meegenomen wordt.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2010 16:56 #1290322
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic tevreden zijn
Wat ik weet van jongens die met hun VW busje naar Peking en naar Johannesburg gereden zijn, is dat zij met hun Vredestein banden niet lek gereden zijn.
Ik kan als je wilt, informeren welk type dat exact is.
Ik kan als je wilt, informeren welk type dat exact is.
Moderators: Jerry Stam