Verlagen 945 en nivomats gaat dat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 19:54 #1082122 door V700 register
Verlagen 945 en nivomats gaat dat? is gemaakt door V700 register
Hallo,
 Gaat dat gewoon goed samen,die nivomats en verlagen van zo'n 4 cm? en weet iemand of een diesel zwaardere veren heeft voor ivm het gewicht van de motor?

vast Bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 21:20 #1283510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veren
hallo
gaat heel goed heb een gastank achterin en 4cm verlaagt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 22:58 #1283521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic huh
Raar dat het goed gaat, want nivomats zouden de auto juist weer naar hun oorspronkelijke hoogte moeten tillen. Enzo, waarschijnlijk zijn je nivomats dus niet goed meer. Of zie ik iets over het hoofd?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 23:22 #1283524 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de auto van enzo heeft geen
de auto van enzo heeft geen nivomats (als het de ND-TL-xx) is
gr jg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2010 17:45 #1283548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet zwaar

965diese schreef : Gaat dat gewoon goed samen,die nivomats en verlagen van zo'n 4 cm? en weet iemand of een diesel zwaardere veren heeft voor ivm het gewicht van de motor?

Denk eigenlijk niet dat de diesel sterkere veren heeft omdat het gewicht van de diesel niet heel veel meer is dan dat van de redblocks. Geen 100kg. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 01:11 #1283581 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Juiste niveaumats
Hallo Volvisti
Dat gaat alleen goed, als je niveaumats gebruikt die gemaakt zijn voor een auto die vier cm verlaagd is.  Die heeft Volvo overigens zelf ook aangeboden en misschien nog wel.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 15:54 #1283618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SE

Mathy schreef : Hallo Volvisti
Dat gaat alleen goed, als je niveaumats gebruikt die gemaakt zijn voor een auto die vier cm verlaagd is.  Die heeft Volvo overigens zelf ook aangeboden en misschien nog wel.
groetjes
Mathy

Die kortere nivomats zijn nog gewoon leverbaar, het zijn dezelfde als alle auto's met sportonderstel hebben namelijk. Een Sports edition (of hoe heten die dingen) krijg je met standaard volvo spul dus niet lager dan dat ie ooit de fabriek is uitgerold. Een complete set was voor mij een brug te ver en omving een bedrag van vier cijfers voor de komma. Ik heb toen bij Sweden Parts een verlagingsset en nieuwe sachs schokbrekers gekocht voor minder dan de helft van de originele volvo set. Nog steeds naar volle tevredenheid.
Een optie om nivomats te blijven gebruiken bij fikse verlaging is het ophangingspunt aan de as te veranderen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2010 19:34 #1283824 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt 't is duidelijk
ik geloof dat ik dus blij moet zijn met mijn sloper  (met toevallig sachs shokbrekers achter)als ik wil verlagen .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2010 19:40 #1283826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sachs
Sachs heeft ook normale schokbrekers gemaakt voor onze Volvo's. Dat er Sachs op staat betekend dus niet per se dat het nivomats zijn. En als het wel nivomats zijn pompen ze je verlaagde auto weer gewoon omhoog.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2010 22:23 #1283838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verlaging

Michael Oud schreef : Die kortere nivomats zijn nog gewoon leverbaar, het zijn dezelfde als alle auto's met sportonderstel hebben namelijk. Een Sports edition (of hoe heten die dingen) krijg je met standaard volvo spul dus niet lager dan dat ie ooit de fabriek is uitgerold. Een complete set was voor mij een brug te ver en omving een bedrag van vier cijfers voor de komma. Ik heb toen bij Sweden Parts een verlagingsset en nieuwe sachs schokbrekers gekocht voor minder dan de helft van de originele volvo set. Nog steeds naar volle tevredenheid. 

Ha Michael, heb/weet jij nog de precieze specs hier van? Type veer en schokbreker en ook de prijzen destijds? Dan heb ik een goed eikpunt en ga ik het misschien wel net zo doen. Neem aan dat e.e.a. nog steeds wel  (semi)comfortabel is zo'n verlaging, maar dat je even wat beter een hoek om komt...

Moderators: Jerry Stam