Verlagen 945 en nivomats gaat dat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gaat dat gewoon goed samen,die nivomats en verlagen van zo'n 4 cm? en weet iemand of een diesel zwaardere veren heeft voor ivm het gewicht van de motor?

vast Bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
gaat heel goed heb een gastank achterin en 4cm verlaagt
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
gr jg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Denk eigenlijk niet dat de diesel sterkere veren heeft omdat het gewicht van de diesel niet heel veel meer is dan dat van de redblocks. Geen 100kg.965diese schreef : Gaat dat gewoon goed samen,die nivomats en verlagen van zo'n 4 cm? en weet iemand of een diesel zwaardere veren heeft voor ivm het gewicht van de motor?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat gaat alleen goed, als je niveaumats gebruikt die gemaakt zijn voor een auto die vier cm verlaagd is. Die heeft Volvo overigens zelf ook aangeboden en misschien nog wel.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die kortere nivomats zijn nog gewoon leverbaar, het zijn dezelfde als alle auto's met sportonderstel hebben namelijk. Een Sports edition (of hoe heten die dingen) krijg je met standaard volvo spul dus niet lager dan dat ie ooit de fabriek is uitgerold. Een complete set was voor mij een brug te ver en omving een bedrag van vier cijfers voor de komma. Ik heb toen bij Sweden Parts een verlagingsset en nieuwe sachs schokbrekers gekocht voor minder dan de helft van de originele volvo set. Nog steeds naar volle tevredenheid.Mathy schreef : Hallo Volvisti
Dat gaat alleen goed, als je niveaumats gebruikt die gemaakt zijn voor een auto die vier cm verlaagd is. Die heeft Volvo overigens zelf ook aangeboden en misschien nog wel.
groetjes
Mathy
Een optie om nivomats te blijven gebruiken bij fikse verlaging is het ophangingspunt aan de as te veranderen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ha Michael, heb/weet jij nog de precieze specs hier van? Type veer en schokbreker en ook de prijzen destijds? Dan heb ik een goed eikpunt en ga ik het misschien wel net zo doen. Neem aan dat e.e.a. nog steeds wel (semi)comfortabel is zo'n verlaging, maar dat je even wat beter een hoek om komt...Michael Oud schreef : Die kortere nivomats zijn nog gewoon leverbaar, het zijn dezelfde als alle auto's met sportonderstel hebben namelijk. Een Sports edition (of hoe heten die dingen) krijg je met standaard volvo spul dus niet lager dan dat ie ooit de fabriek is uitgerold. Een complete set was voor mij een brug te ver en omving een bedrag van vier cijfers voor de komma. Ik heb toen bij Sweden Parts een verlagingsset en nieuwe sachs schokbrekers gekocht voor minder dan de helft van de originele volvo set. Nog steeds naar volle tevredenheid.