volvo op lpg loopt slecht op benzine
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2010 10:46 #1081926
door V700 register
volvo op lpg loopt slecht op benzine is gemaakt door V700 register
Mijn volvo 740 (B230E) op LPG, loopt sinds kort slecht benzine. De monteur heeft het idee dat de inspuitventielen niet goed worden aangestuurd de ene keer start hij wel op benzine de andere keer niet. Voorheen deed hij dit altijd wel. Het is geen vuil probleem omdat alles inmiddels wel gereinigd is. De benzinepomp zelf wordt wel aangestuurd en doet het ook dus waar kan het probleem zitten. Zit dit in de computer?, in de aansluiting van de LPG installatie (relais?). Wie kent dit probleem en weet een mogelijke oplossing. Alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2010 13:23 #1282424
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo op lpg loopt slecht op benzine Ingediend door Arthur Schen
Ik had ongeveer dezelfde symptomen. Bij mij was de luchtmassameter (LMM) defect.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2010 13:25 #1282426
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230E
De B230E heeft een ander injectiesysteem (K-Jetronic) dan de andere B230 blokken (merendeel LH Jectronic 2.2 of 2.4, sommige Motronic) ? En K-Jectronic werkt met een mechanische LMM met een veer en membraan ? Of zit ik er helemaal naast ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2010 13:31 #1282427
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzinepomp
controleer even de opbrengst en/of druk van de benzinepomp. bij mij gebon de wagen ook slecht op benzine te lopen en slecht te starten op benzine. Pomp werd wel aangestuurd, maar pomp bleek defect.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2010 22:44 #1282456
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had uit andere discussies
Ik had uit andere discussies begrepen dat het ook kan zijn dat het relais dat achter de zekeringen zit stuk kan zijn, komt dat ook overeen met de problemen zoals ik ze heb? De benzinepomp is in ieder geval niet stuk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2010 11:25 #1282480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als de benzinepomp altijd zonder haperen draait zou ik het relais (een witte denk ik) niet verdenken. Je kunt nog meten of de benzinepomp voldoende opbrengst heeft door de druk van de benzine bij de injectoren te meten. Hoe worden de benzine-injectoren uitgeschakeld als je op LPG rijdt ? Vaak wordt daar een relais voor gebruikt, daar zou ik het eerder in zoeken. Ook als de monteur denkt de benzine injectoren niet goed aangestuurd worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2010 14:11 #1282592
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LMM
Ik had een vergelijkbaar probleem bij mijn B230F. Vervangen van de LuchtMassaMeter (autosloop, €35 met geld-terug-bij-niet-werken) was voldoende om de motor weer perfect te laten lopen.
Benzinedruk goed? Kan je volgens mij meten aan de injectorrail, ff de zoekfunctie gebruike. Ik dacht een manometer aansluiten op de aansluiting op de rail.
Injectoren vervuild? Ultrasoon laten reinigen of setje verse helpt weer.
Misschien de hele bups resetten? Accupolen losnemen of de zekeringen van je ontsteking even loshalen.
LPG/benzine schakelaar wel goed? Mijn AMS computer was beschadigd door condenswater uit de airco dat erop lekte. schakelde soms wel, soms niet en ook schakelde die soms zelf over. Vervangen door een tweedehands AMS deed het probleem oplossen.
Zit er genoeg en geen hele oude benzine in je tank? weinig benzine kan vervuiling meevoeren uit de tank en je filter verstoppen. Oude benzine kan verschralen (schijnt na een maand al te beginnen)
Succes!
Benzinedruk goed? Kan je volgens mij meten aan de injectorrail, ff de zoekfunctie gebruike. Ik dacht een manometer aansluiten op de aansluiting op de rail.
Injectoren vervuild? Ultrasoon laten reinigen of setje verse helpt weer.
Misschien de hele bups resetten? Accupolen losnemen of de zekeringen van je ontsteking even loshalen.
LPG/benzine schakelaar wel goed? Mijn AMS computer was beschadigd door condenswater uit de airco dat erop lekte. schakelde soms wel, soms niet en ook schakelde die soms zelf over. Vervangen door een tweedehands AMS deed het probleem oplossen.
Zit er genoeg en geen hele oude benzine in je tank? weinig benzine kan vervuiling meevoeren uit de tank en je filter verstoppen. Oude benzine kan verschralen (schijnt na een maand al te beginnen)
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2010 14:45 #1282595
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic b230e/k jetronic
Zit volgens mij een groen relais in .(links achter op relaisbak)
Relais maar eens openen en goed solderen wil vaak nog weleens helpen.
Kan zo niet zien welke woonplaats, heb nog wel groen relais liggen om uit te proberen , maar zit zelf in Rotterdam

Relais maar eens openen en goed solderen wil vaak nog weleens helpen.
Kan zo niet zien welke woonplaats, heb nog wel groen relais liggen om uit te proberen , maar zit zelf in Rotterdam

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2010 18:47 #1282689
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor alle reacties,
Bedankt voor alle reacties, ben nog op zoek naar het relais voor zover ik begrepen heb een wit relais wat links achter je zekeringenkastje zit. De benzine in de auto is vers, er zit een nieuw brandstof filter in en de injectoren zijn gereinigd. Dus hopelijk toch het relais, tweede vraag hoe kom je eraan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2010 18:53 #1282690
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dealer
Bij de dealer kopen, of op de sloop. Als je eentje van de sloop haalt dan even openmaken en soldeerverbindingen controleren. De kans is redelijk groot dat een relais van de sloop niet 100% is. Weet niet zeker of een B230E hetzelfde relais heeft als de B230F en latere motoren.
Moderators: Jerry Stam